Denna var jättecool. Var hittar man en sån?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Denna var jättecool. Var hittar man en sån?
Jadu, bra fråga. Skulle precis länka till Nezumis hemsida men den verkar inte säljas längre och de andra Corbeau är också slut. Ser nästan ut som att det är en utgående modell om de inte bara håller på att revidera utbudet.Denna var jättecool. Var hittar man en sån?
Vad tråkigt att den inte finns kvar. Gillar verkligen tavlan. Var inne på deras sida och såg att den inte fanns kvar längre. Hoppas på att den dyker upp eller liknande... Tack för hjälpen!Jadu, bra fråga. Skulle precis länka till Nezumis hemsida men den verkar inte säljas längre och de andra Corbeau är också slut. Ser nästan ut som att det är en utgående modell om de inte bara håller på att revidera utbudet.
https://www.nezumistudios.com/product-category/watches/chronographs/corbeau/
Ja, det är en riktigt trevlig klocka på alla sätt och vis. Håll utkik efter en begagnad annars, det finns en hel del där ute.Vad tråkigt att den inte finns kvar. Gillar verkligen tavlan. Var inne på deras sida och såg att den inte fanns kvar längre. Hoppas på att den dyker upp eller liknande... Tack för hjälpen!
Jag får väl göra det. Skulle du all förmodan flippa klockan så hojta gärna tillJa, det är en riktigt trevlig klocka på alla sätt och vis. Håll utkik efter en begagnad annars, det finns en hel del där ute.![]()
Den är tyvärr redan såld sen ett par månader tillbaka. Sålde den för att jag inte är kompis med kronografer tydligen, de stannar sällan länge i samlingen.Jag får väl göra det. Skulle du all förmodan flippa klockan så hojta gärna till![]()
Jag tror inte det. Förr fanns de bara på hemsidan och jag tror det är samma nu. Hoppas jag har fel.Ber om ursäkt på förhand då det säkert tagits upp i tråden tidigare, men kan man titta och känna på dessa klockor någonstans i Stockholm?
Mailade Nezumi för några veckor sedan, och fick till svar att de inte finns i någon fysisk butik eller liknande, enbart på hemsidan….tyvär.Jag tror inte det. Förr fanns de bara på hemsidan och jag tror det är samma nu. Hoppas jag har fel.
Jag tror inte det. Förr fanns de bara på hemsidan och jag tror det är samma nu. Hoppas jag har fel.
Ah jag förstår, synd.Mailade Nezumi för några veckor sedan, och fick till svar att de inte finns i någon fysisk butik eller liknande, enbart på hemsidan….tyvär.
Mkt bra.Inte många Nezumi Corbeau man sett på köp&sälj sedan de blivit slutsålda. Jag tolkar det som att ni som haft har varit nöjda med era. Jag fick hem min idag i alla fall. En mycket välgjord klocka i prisklassen
![]()
![]()
![]()
Jag har haft en med silvertavla och har nu en med svart tavla. Den med silvertavlan sålde jag till en kompis som tycker det är den finaste klocka han haft. Den medsvart tavla lade jag upp för försäljning här men drog tillbaka efter en dag eftersom jag insåg att jag ville ha kvar den. Tycker det är en extremt trevlig modell. Gedigen kvalitet, snygg, balanserad design. Rekommenderas!Undrar också! Sugen på vintagedoftande, prisvärd quartzkronograf, och tycker denna ser ruskigt skoj ut! Riktigt bra storlek på 38x46mm också, och inte alltför smällfet (12mm inklusive domeglas).
![]()
Bra input, tack! Blir nog en sån vid tillfälle!Jag har haft en med silvertavla och har nu en med svart tavla. Den med silvertavlan sålde jag till en kompis som tycker det är den finaste klocka han haft. Den medsvart tavla lade jag upp för försäljning här men drog tillbaka efter en dag eftersom jag insåg att jag ville ha kvar den. Tycker det är en extremt trevlig modell. Gedigen kvalitet, snygg, balanserad design. Rekommenderas!
Trevlig klocka. När det kommer till Corbeau är detta den snyggaste referensen enligt mig.Rockar min Nezumi Corbeau i sommar.
Inget stort fan av Nato så försöker hitta något annat som är lite snyggare! Vad kör ni på era?
Sekundvisaren har också stannat strax innan 12 som är riktigt störigt.
Annars en grym klocka enligt mig!
![]()
Rockar min Nezumi Corbeau i sommar.
Inget stort fan av Nato så försöker hitta något annat som är lite snyggare! Vad kör ni på era?
![]()
Nezumi har en ny version av deras jubilee på gång. Troligtvis till hösten.
Ingen som har tips på andra länkar som passar?
Rockar min Nezumi Corbeau i sommar.
![]()