• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden om Nezumi..

jappdapi

Rolex
2-Faktor
PSX_20210224_135751.jpg
Denna var jättecool. Var hittar man en sån?
 

jappdapi

Rolex
2-Faktor
Jadu, bra fråga. Skulle precis länka till Nezumis hemsida men den verkar inte säljas längre och de andra Corbeau är också slut. Ser nästan ut som att det är en utgående modell om de inte bara håller på att revidera utbudet. 🤔
https://www.nezumistudios.com/product-category/watches/chronographs/corbeau/
Vad tråkigt att den inte finns kvar. Gillar verkligen tavlan. Var inne på deras sida och såg att den inte fanns kvar längre. Hoppas på att den dyker upp eller liknande... Tack för hjälpen!
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Vad tråkigt att den inte finns kvar. Gillar verkligen tavlan. Var inne på deras sida och såg att den inte fanns kvar längre. Hoppas på att den dyker upp eller liknande... Tack för hjälpen!
Ja, det är en riktigt trevlig klocka på alla sätt och vis. Håll utkik efter en begagnad annars, det finns en hel del där ute. :)
 

TTTomas

Omega
2-Faktor
Nu signalerar de ”Back in stock end of January 2022” på Corbeau på hemsidan. Dock inte alla variationer som fanns förut…
 

iko

Panerai
2-Faktor
Ber om ursäkt på förhand då det säkert tagits upp i tråden tidigare, men kan man titta och känna på dessa klockor någonstans i Stockholm?
 

Wiglaf

Omega
Undrar också! Sugen på vintagedoftande, prisvärd quartzkronograf, och tycker denna ser ruskigt skoj ut! Riktigt bra storlek på 38x46mm också, och inte alltför smällfet (12mm inklusive domeglas).
Nezumi-Tonnerre-tq1-102-telemeter-chronograph-brown-strap.jpg
Jag har haft en med silvertavla och har nu en med svart tavla. Den med silvertavlan sålde jag till en kompis som tycker det är den finaste klocka han haft. Den medsvart tavla lade jag upp för försäljning här men drog tillbaka efter en dag eftersom jag insåg att jag ville ha kvar den. Tycker det är en extremt trevlig modell. Gedigen kvalitet, snygg, balanserad design. Rekommenderas!
 

Wiglaf

Omega
Av alla microbrands jag testat är Nezumi favoriten. Jag upplever att det finns själ i deras modeller. Det känns verkligen som att klockorna är gjorde med kärlek så att säga.Inte generiska. Ett av få märken jag aktivt "följer" (vid sidan av Nomos och Grand Seiko).
 

Psykel

Patek
Jag har haft en med silvertavla och har nu en med svart tavla. Den med silvertavlan sålde jag till en kompis som tycker det är den finaste klocka han haft. Den medsvart tavla lade jag upp för försäljning här men drog tillbaka efter en dag eftersom jag insåg att jag ville ha kvar den. Tycker det är en extremt trevlig modell. Gedigen kvalitet, snygg, balanserad design. Rekommenderas!
Bra input, tack! Blir nog en sån vid tillfälle!
 

J.S

Omega
Jag fick hem denna häromdagen:
FE98D36E-E351-4D7B-870F-6C0D9BD49B5E.jpeg


Jag gillar den som tusan. Det kommer garanterat bli fler klockor från Nezumi. Jag hade hoppats att Voiture med vit urtavla skulle gå att beställa vid det här laget. Är det någon här som känner för att sälja en sådan går det bra att kontakta mig.
 
Rockar min Nezumi Corbeau i sommar.
Inget stort fan av Nato så försöker hitta något annat som är lite snyggare! Vad kör ni på era?

Sekundvisaren har också stannat strax innan 12 som är riktigt störigt.

Annars en grym klocka enligt mig!
FFA01FD5-91AD-43C2-B1AC-CC0598BFF763.jpeg
 

J.S

Omega
Rockar min Nezumi Corbeau i sommar.
Inget stort fan av Nato så försöker hitta något annat som är lite snyggare! Vad kör ni på era?

Sekundvisaren har också stannat strax innan 12 som är riktigt störigt.

Annars en grym klocka enligt mig!
FFA01FD5-91AD-43C2-B1AC-CC0598BFF763.jpeg
Trevlig klocka. När det kommer till Corbeau är detta den snyggaste referensen enligt mig.
Den kan säkert göra sig bra på canvas också.
 

Schned

Panerai
2-Faktor
Rockar min Nezumi Corbeau i sommar.
Inget stort fan av Nato så försöker hitta något annat som är lite snyggare! Vad kör ni på era?

Sekundvisaren har också stannat strax innan 12 som är riktigt störigt.

Annars en grym klocka enligt mig!
FFA01FD5-91AD-43C2-B1AC-CC0598BFF763.jpeg

Nezumi har en ny version av deras jubilee på gång. Troligtvis till hösten.

Ingen som har tips på andra länkar som passar?
 
Vilket kul märke! Har helt missat detta, gillar att de verkar ha lyckats hitta ett lite eget men ändå enhetligt designspråk.

Gillar speciellt Tonnerre, men är tveksam till 38 mm...
 
  • Like
Reactions: J.S

Mr.Eriksson

Cartier
2-Faktor
Rockar min Nezumi Corbeau i sommar.
Inget stort fan av Nato så försöker hitta något annat som är lite snyggare! Vad kör ni på era?

Sekundvisaren har också stannat strax innan 12 som är riktigt störigt.

Annars en grym klocka enligt mig!
FFA01FD5-91AD-43C2-B1AC-CC0598BFF763.jpeg

Köpte ett Canvasband i grått till min samt detta som betecknas som ”två delad nato” känns som ett grövre natoband i tyget men är tvådelad med spänne. Inte heller ett fan av Nato..
5CF94E93-4BAA-4B3C-910A-AD463BA2F58E.jpeg
31003930-A252-4FBE-943E-895412AD63ED.jpeg
 
Topp