• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden om Padel (Padeltennis)

Thunell

Panerai
2-Faktor
Sjukt givande..!
Spelat både i Sverige och utomlands med tränare. Finns du i Stockholm rekommenderar jag Carlos på padel soul som håller till i spånga!

Kan bara instämma! Jag gör det en gång per vecka, det har verkligen hjälpt och utvecklat mitt spel :) Vi går igenom mycket hur man ska tänka, vilka slag när, var ska jag stå/ röra mig etc.

Jag har också varit sugen på att ta en kurs med tränare, blir inte mindre sugen när ni skriver att det är givande och utvecklande :)

Har ni kört själv med en tränare eller i mindre grupp? På mitt padelställe är träningen för 1-4 personer. Är fundersam på vad som är mest givande?
 

joca

Patek
2-Faktor
Jag har också varit sugen på att ta en kurs med tränare, blir inte mindre sugen när ni skriver att det är givande och utvecklande :)

Har ni kört själv med en tränare eller i mindre grupp? På mitt padelställe är träningen för 1-4 personer. Är fundersam på vad som är mest givande?
Både ensam, med en partner och grupp om 4.
Tycker det har varit bäst när vi varit 2 dvs jag + partner.
Beror lite på hur man vill träna dock.. Vill man träna match-situation krävs det ju att man är 3 (+ tränare)/4 alternativt att man är 2 + en väldigt aktiv tränare men det blir inte riktigt samma sak om tränaren ska täcka hela planen själv..
Vill man träna tanke, slag och teknik är 1/2 bäst.
 

Tibbe

Omega
2-Faktor
Spelat uteslutande med Bullpadel vertex 02 sista året. Blev nytt rack idag mest för att testa på kul. Kändes oavsett väldigt

5EC562BC-1735-4802-807D-DF3BF86588BA.jpeg

Varlion Avant carbon limited black något något :)


Kul, går själv i tanken om att införskaffa nytt racket. Spelar för tillfället med en BP Hack söker något mer kontroll racket utan att tappa trycket. Testade Nox L6, kändes helt dött...
Har du något förslag?
 

joca

Patek
2-Faktor
Kul, går själv i tanken om att införskaffa nytt racket. Spelar för tillfället med en BP Hack söker något mer kontroll racket utan att tappa trycket. Testade Nox L6, kändes helt dött...
Har du något förslag?
Nox WPT Tempo, Adidas Ctrl 2.0, Adidas adipower soft, Nox ML10, Vertex02.
 

par

Patek
2-Faktor
Kul, går själv i tanken om att införskaffa nytt racket. Spelar för tillfället med en BP Hack söker något mer kontroll racket utan att tappa trycket. Testade Nox L6, kändes helt dött...
Har du något förslag?
Jag har spelat Nox innan, inget fel på racket men gick sönder efter typ 6månader. Kommer aldrig köpa Nox igen.
Jag hade köpt Vertex 2 igen om jag bara skulle ha ett
 

Tibbe

Omega
2-Faktor
Jag har spelat Nox innan, inget fel på racket men gick sönder efter typ 6månader. Kommer aldrig köpa Nox igen.
Jag hade köpt Vertex 2 igen om jag bara skulle ha ett
Nox WPT Tempo, Adidas Ctrl 2.0, Adidas adipower soft, Nox ML10, Vertex02.

Tackar, någon som testat Starvie Raptor Pro?
Vad var det som gick sönder på ditt Nox? Upplever även att Adidas har lite kvalitetsproblem, sett flertal som spricker i lacken.
 

joca

Patek
2-Faktor
Tackar, någon som testat Starvie Raptor Pro?
Vad var det som gick sönder på ditt Nox? Upplever även att Adidas har lite kvalitetsproblem, sett flertal som spricker i lacken.
Ja, trevligt det också!

Beroende på din nivå så tar ju racken "slut"..
Spelar du mycket (säg 4x vecka á 2h) och på en hög nivå så bör du byta rack iaf 2 gånger per år.
 

Lindrothh

Cartier
Kul, går själv i tanken om att införskaffa nytt racket. Spelar för tillfället med en BP Hack söker något mer kontroll racket utan att tappa trycket. Testade Nox L6, kändes helt dött...
Har du något förslag?
Fasen, jag kör L.6 nu. Gillar det grymt mycket!
Testat Sanyos Head, AdiPwr CTRL 1.9, Wilson Ultra Tour och Middle Moon utöver L.6. Ctrl gav bra tryck och tyckte Ultra Tour hade relativt bra kontroll för den fart man fick också. Men tror AdiPower CTRL 2.0 kanske skulle va något. Eller AT10 genius har jag hört mycket gott om.
 

Tibbe

Omega
2-Faktor
Fasen, jag kör L.6 nu. Gillar det grymt mycket!
Testat Sanyos Head, AdiPwr CTRL 1.9, Wilson Ultra Tour och Middle Moon utöver L.6. Ctrl gav bra tryck och tyckte Ultra Tour hade relativt bra kontroll för den fart man fick också. Men tror AdiPower CTRL 2.0 kanske skulle va något. Eller AT10 genius har jag hört mycket gott om.

Missförstå mig rätt ;), att normalt spela med BP Hack och testspela ett mer kontrollracket då kommer vilket racket som helst kännas "slöt".
Kom över ett Siux Pegasus, nästintill i nyskick som jag köpte igår. Skall bli kul att testa ett märke och modell som jag aldrig spelat med tidigare.
 

huggix

Omega
Jag har också varit sugen på att ta en kurs med tränare, blir inte mindre sugen när ni skriver att det är givande och utvecklande :)

Har ni kört själv med en tränare eller i mindre grupp? På mitt padelställe är träningen för 1-4 personer. Är fundersam på vad som är mest givande?
Jag tränar mest själv med tränaren. Det ger mig mest för då kan vi prata/ diskutera om vad jag gör fel eller rätt samt jag kan styra träningen med det jag vill göra :)
Grupp är roligare men som sagt det ger mig mindre.
 

huggix

Omega
Kul, går själv i tanken om att införskaffa nytt racket. Spelar för tillfället med en BP Hack söker något mer kontroll racket utan att tappa trycket. Testade Nox L6, kändes helt dött...
Har du något förslag?
Jag har precis börjat spela med ett Power Padel 3000 Plus, jämfört med mitt gamla racket BP Vertex Control så är där bättre tryck men med samma känsla/ kontroll. Jag gillar det starkt!

Sorry för dubbelpost, missade detta inlägget när jag skrev förra svaret! :(
 

Lindrothh

Cartier
Missförstå mig rätt ;), att normalt spela med BP Hack och testspela ett mer kontrollracket då kommer vilket racket som helst kännas "slöt".
Kom över ett Siux Pegasus, nästintill i nyskick som jag köpte igår. Skall bli kul att testa ett märke och modell som jag aldrig spelat med tidigare.
Kan nog tänka mig det! Var sugen på BP hack men köpt lite för avancerade rack för tidigt förr och kände att jag var tvungen att få in en riktigt bra teknik nu innan det blir dropp eller diamant för mig igen. :D
 

PANI

Cartier
Tips mottages gärna på rack :)
Har ett riktigt nybörjarrack och känner att jag skulle önska ett mer lite mer fart.
Spelar ca 1 gång i veckan senaste året så känns som grunderna börjar sitta någorlunda.
Budget 1000-1500:-
 

Strindberg

Patek
2-Faktor
Kan jag få lite hjälp med padel?
Uttalas det ”paddel”, som till en kanot, eller ”paadel”, som grevar och baroner?
 

joca

Patek
2-Faktor
Tips mottages gärna på rack :)
Har ett riktigt nybörjarrack och känner att jag skulle önska ett mer lite mer fart.
Spelar ca 1 gång i veckan senaste året så känns som grunderna börjar sitta någorlunda.
Budget 1000-1500:-
Vad har du för något idag?
Kika på Nox WPT Tempo. Snällt och bra fart. Finns/fanns på Nox hemsida för 1500 ink bag för ett par veckor sedan iaf :)
 

PANI

Cartier
Vad har du för något idag?
Kika på Nox WPT Tempo. Snällt och bra fart. Finns/fanns på Nox hemsida för 1500 ink bag för ett par veckor sedan iaf :)
Tack för svar. Kör något Adidas idag för typ 500:- köpte mest för att prova på sporten och så har det hängt med...
Verkar ligga på 2k idag men är ett alternativ. Får besöka någon butik och känns mig fram.
Om någon har ett rack till övers som verkar passa in på ovan är de bara skicka ett PM :)
 

joca

Patek
2-Faktor
Tack för svar. Kör något Adidas idag för typ 500:- köpte mest för att prova på sporten och så har det hängt med...
Verkar ligga på 2k idag men är ett alternativ. Får besöka någon butik och känns mig fram.
Om någon har ett rack till övers som verkar passa in på ovan är de bara skicka ett PM :)
Bor du i Stockholm så sväng förbi padler (padler.se). Där kan du prova flera rack :)
 

LI0N

Panerai
Screenshot_20200615-213047.jpg

Lirat mycket med hyrklubba nu men känner att det är dags för egen nu! Är denna något att ha?
 
Topp