• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden om Padel (Padeltennis)

LI0N

Panerai
IMG_20200616_104540.jpg

Såja!
 

PeterYavuz

Omega
2-Faktor
Hej på er
När jag går in å kikar på racket från Padel Nuestro så ska jag välja size?? Jag trodde alla racket såldes med en storlek på grepp? Eller är det jag som missat ngt?
 
Hej på er
När jag går in å kikar på racket från Padel Nuestro så ska jag välja size?? Jag trodde alla racket såldes med en storlek på grepp? Eller är det jag som missat ngt?
Du ska välja size på gratis tröjan du får med :). Använd kod "Home5" för 5% rabatt.

Jag ska själv beställa starvie raptor -19 från Nuestro. Har tidigare lirat bullpadel vertex, Vibora black mamba, Starvie Basalto samt nu senast Bullpadel hack ctrl -19. Är någon sugen på bullpadel hack ctrl så hojta till! :)
 

PeterYavuz

Omega
2-Faktor
Du ska välja size på gratis tröjan du får med :). Använd kod "Home5" för 5% rabatt.



Jag ska själv beställa starvie raptor -19 från Nuestro. Har tidigare lirat bullpadel vertex, Vibora black mamba, Starvie Basalto samt nu senast Bullpadel hack ctrl -19. Är någon sugen på bullpadel hack ctrl så hojta till! :)

Å tack för infon och rabatten. ;) Vad tycker du om mamban. Det är den jag kikar på
 
Å tack för infon och rabatten. ;) Vad tycker du om mamban. Det är den jag kikar på
Jag lirade bara 2 matcher med den, jag tycker bollträffen och framförallt ljudet låter "ihåligt" vilket gjorde att jag bytte bort de snabbt. Finns köp och sälj grupper på Facebook, där brukar man kunna hitta bättre begagnade om man inte vill chansa på ett nytt!
 

Belfort

Omega
Ser att dina racket kostar mycket. Jag är van tennisspelare och insatt i hur tennisracket fungerar och utformningen. Jag kan inget om Padel så därför chansar jag på att du (eller någon annan i tråden) har bra koll. Vad är det som skiljer sig åt mellan racketerna inom Padel? Det finns inga strängar och möjlighet med olika material och tryck, padel har bara en platt yta. Kör man med olika vikt för dessa racket? Olika balanspunkt? Jag förstår att materialvalet i själva "plattan" kan skilja sig åt och det är vad som gör att ett rack kostar 2700kr eller 1000kr, vad syftar de olika materialvalen till, olika spelstilar? Efter att ha sett bilderna i denna tråd så tycks själva racketerna vara exakt i samma storlek, något som man inte ser inom tennisen. Jag är novis inom detta och tänkte testa att spela padel någon dag denna sommar. Men det är intressant att höra lite snack om materialvalet.
 

joca

Patek
2-Faktor
Ser att dina racket kostar mycket. Jag är van tennisspelare och insatt i hur tennisracket fungerar och utformningen. Jag kan inget om Padel så därför chansar jag på att du (eller någon annan i tråden) har bra koll. Vad är det som skiljer sig åt mellan racketerna inom Padel? Det finns inga strängar och möjlighet med olika material och tryck, padel har bara en platt yta. Kör man med olika vikt för dessa racket? Olika balanspunkt? Jag förstår att materialvalet i själva "plattan" kan skilja sig åt och det är vad som gör att ett rack kostar 2700kr eller 1000kr, vad syftar de olika materialvalen till, olika spelstilar? Efter att ha sett bilderna i denna tråd så tycks själva racketerna vara exakt i samma storlek, något som man inte ser inom tennisen. Jag är novis inom detta och tänkte testa att spela padel någon dag denna sommar. Men det är intressant att höra lite snack om materialvalet.
Balans, vikt, hårdhet, material, form (rund, dropp eller diamant) är det som skiljer sig vilket påverkar extremt mycket :)
 

NickG

Cartier
Är nere i föräldrarnas ställe i Spanien ett tag framåt, spelat väldigt mycket tennis men kände att det var dags att köpa ett padelrack och få in lite padelmatcher här nere, 4:e matchen spelad och jag är hooked!

Men shit vad man märker att det är hypat i Sverige, bara svenskar på padelbanorna även här.
1312C035-FC12-4A10-85CA-64C2B96F11EC.jpeg
 

joca

Patek
2-Faktor
Är nere i föräldrarnas ställe i Spanien ett tag framåt, spelat väldigt mycket tennis men kände att det var dags att köpa ett padelrack och få in lite padelmatcher här nere, 4:e matchen spelad och jag är hooked!

Men shit vad man märker att det är hypat i Sverige, bara svenskar på padelbanorna även här.
1312C035-FC12-4A10-85CA-64C2B96F11EC.jpeg
Vart i Spanien spelar du? :)

EDIT: Fullt förståeligt.. 500 spänn t.ex. på Club Real för att spela fritt 1 månad.. 480kr/h (delat på 4 visserligen) i Stockholm :)
 

NickG

Cartier
Vart i Spanien spelar du? :)

EDIT: Fullt förståeligt.. 500 spänn t.ex. på Club Real för att spela fritt 1 månad.. 480kr/h (delat på 4 visserligen) i Stockholm :)
Haha precis, betalade 3€ per person för 90 minuter senast.
Bor söder om Torrevieja så har testat lite olika banor, men favoriten än så länge och banan närmast mig är Scirocco i Mil Palmeras.

Väldigt beroendeframkallande men känner mig väldigt glad över att jag vågade ut och börja spela, ganska lätt att hitta personer i liknande situation som mig själv :)
 

LI0N

Panerai
Spricka i Noxen efter 30h när medspelaren drämmer i den :( någon som har spelat med StarVie rackets? Taggad på StarVie Aquila
 

mlundstrom

Cartier
2-Faktor
Har spelat Vibora hela tiden jag kört padel. Men precis gått över till Cork.
7149628D-6F63-4E98-AD0C-864058E9E566.jpeg

@PeterYavuz har du hittat rätt rack än? Annars har jag ett Vibora Black Mamba black series över :)

Stiligt som tusan! Hur är de att spela med? Är väldigt ofta i Portugal o här kör alla tränare med cork, iofs sponsrade. Börjar bli dags att köpa nytt rack, har spelat mellan 5-10 timmar i veckan hela sommaren...
 

Ploprof

Panerai
2-Faktor
Stiligt som tusan! Hur är de att spela med? Är väldigt ofta i Portugal o här kör alla tränare med cork, iofs sponsrade. Börjar bli dags att köpa nytt rack, har spelat mellan 5-10 timmar i veckan hela sommaren...

Jag har spelat med Vibora hela tiden (5 år) och varit nöjd med det. Men efter att testat cork så va jag såld. Jag spelar med deras premium (Diamant) och deras nya hybrid. Det är ett mellan ting mellan dropp diamant. Det racket rekommendera jag alla dagar i veckan :)
 
Senast ändrad:

bluetrain

Cartier
Jag har spelat med Vibora hela tiden (5 år) och varit nöjd med det. Men efter att testat cork så va jag såld. Jag spelar med deras premium (Diamant) och deras nya hybrid. Det är ett mellan ting mellan dropp diamant. Det racket hamnkanalen jag rekommendera alla dagar i veckan :)

Är det någon spelmässig skillnad med kork? Eller mer av estetiska skäl?
 

bluetrain

Cartier
Jag känner av min armbåge mindre sen jag började med cork. Vilket är det främsta skälet. Sen att dom är jävligt coola gör inte saken sämre ;-)

Ja coolhetsfaktor är ett skäl så gott som något! :)

Hade själv lite problem med hand/armled (note to self: padel är INTE badminton...) men blev tipsad om hesacoregrepp och efter jag satte på det har det blivit mycket bättre samt att det känns skönare att greppa racket.
 

Ploprof

Panerai
2-Faktor
Är diamanten svårspelad? Finns en lätt begagnad diamant supreme till salu nära mig som jag är lite sugen på!

Vet inte riktigt vad jag ska svara på den frågan. Jag tycker inte det men går väldigt mycket på kraft i mitt spel. Sen har jag spelat diamant sen första början så har inga referenser av runt och dropp. Dom flesta som jag spelar med/mot kör dock droppformat. Vad är det för diamantrack du hittat?
 

par

Patek
2-Faktor
Spricka i Noxen efter 30h när medspelaren drämmer i den :( någon som har spelat med StarVie rackets? Taggad på StarVie Aquila
Precis därför jag slutade med Nox. Trevliga att spela med däremot men att ett racket för 2000 spänn går sönder efter 30 timmar är fan inte okej.
 
Topp