• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden om Rolex Explorer 1

Trodde verkligen inte jag skulle fastna så för denna (speciellt eftersom jag inte alls gillade 214270) men satan vad bra den är! Solklart bästa beatern jag ägt.

67F16366-F172-40F8-A378-04C8EC13921E.jpeg
 
Med tanke på att urtavlan är så clean så gör den sig bättre i 36 mm, 39 mm ser over size ut imo. Sen tycker jag också att den äldre länken passar bättre. Ska vara lite rassligt. Modern Sub/GMT blir en annan grej men den länken flyger inte på Expy, för mig iaf.
Jag kan hålla med dig. När jag som var van vid min 14270 testade en 214270 och jämförde dem sida vid sida så fick jag känslan att den större klockan "skrek" till mig. Jag kan inte förklara det bättre än så men den känslan är nog samma som du beskriver som oversized. Allt handlar ju förstås om vad man är van vid och har man en 214270 på armen finns ju inte det problemet. Snarare kommer man uppleva 36an som ganska liten.
 
Jag kan hålla med dig. När jag som var van vid min 14270 testade en 214270 och jämförde dem sida vid sida så fick jag känslan att den större klockan "skrek" till mig. Jag kan inte förklara det bättre än så men den känslan är nog samma som du beskriver som oversized. Allt handlar ju förstås om vad man är van vid och har man en 214270 på armen finns ju inte det problemet. Snarare kommer man uppleva 36an som ganska liten.
Välformulerat, precis så! En vanesak.
 
Jag kan hålla med dig. När jag som var van vid min 14270 testade en 214270 och jämförde dem sida vid sida så fick jag känslan att den större klockan "skrek" till mig. Jag kan inte förklara det bättre än så men den känslan är nog samma som du beskriver som oversized. Allt handlar ju förstås om vad man är van vid och har man en 214270 på armen finns ju inte det problemet. Snarare kommer man uppleva 36an som ganska liten.
Yes. I slutet av dagen handlar det nog mest om preferenser och jag skulle vilja påstå att det är högst subjektivt. Kan definetivt se charmen i båda klockorna :)
 
Fantastisk är den. :)
Hoppas det inte var något allvarligt med din son!
Nja... det är lugnt. Lungkollaps är inte så allvarligt som det låter.
Trist att ligga med en slang i lungan i två veckor bara.
Men han är en trooper och fokuserar på de söta sköterskorna och den goda maten. :)
Ett extra plus är ju att jag får gulla med hans klocka ;)
 
Med tanke på att urtavlan är så clean så gör den sig bättre i 36 mm, 39 mm ser over size ut imo. Sen tycker jag också att den äldre länken passar bättre. Ska vara lite rassligt. Modern Sub/GMT blir en annan grej men den länken flyger inte på Expy, för mig iaf.
Glasringen ser betydligt tunnare ut på 36mm jämfört med 39mm versionen, stämmer det eller är det bara på bild?
 
Alltid väldigt tydligt med bildjämförelse. Man kan tycka att 3 mm inte är så mycket, men när man ser dem bredvid varandra inser man hur stor skillnad det gör.
Hmm.... jag skulle nog önska en millignutt mindre ring på 39an. Men nu snackar vi hårklyverier och utlrasmå, knappt mätbara mått. :D
Är så lycklig att få bära sonens 36a ett tag till. Ska njuta i fulla drag!

4AAA431D-0691-4DFB-8FA4-D853FEDD96CD.jpeg
 
Tillbaka
Topp