Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Sitter lite tajt kanske?Ska kolla på filmen Everest som jag hört mycket gott om.
Självklart sitter expyn på handleden stunden till ära.
Trevlig kväll!
Njae, den sitter väl på handen?Självklart sitter expyn på handleden stunden till ära.
Bra rulle! Lite OT så får Everest oförtjänt mkt uppmärksamhet kontra K2 och Reinhold Messner är en jävla supergubbe!Ska kolla på filmen Everest som jag hört mycket gott om.
Trevlig kväll!
Mina handleder varierar i storlek rätt mycket vilket innebär att klockan sitter lite lösare då och dåNjae, den sitter väl på handen?
Ska kolla på filmen Everest som jag hört mycket gott om.
Trevlig kväll!
Det där ser på tooooook för tight ut...
Vad upplever du för skilldnader?Trodde verkligen inte jag skulle fastna så för denna (speciellt eftersom jag inte alls gillade 214270) men satan vad bra den är! Solklart bästa beatern jag ägt.
Vad upplever du för skilldnader?
Så jäkla bra!Happy Sunday alla Explorer-fans!
Bifogar denna härliga 214270-video
Jag kan hålla med dig. När jag som var van vid min 14270 testade en 214270 och jämförde dem sida vid sida så fick jag känslan att den större klockan "skrek" till mig. Jag kan inte förklara det bättre än så men den känslan är nog samma som du beskriver som oversized. Allt handlar ju förstås om vad man är van vid och har man en 214270 på armen finns ju inte det problemet. Snarare kommer man uppleva 36an som ganska liten.Med tanke på att urtavlan är så clean så gör den sig bättre i 36 mm, 39 mm ser over size ut imo. Sen tycker jag också att den äldre länken passar bättre. Ska vara lite rassligt. Modern Sub/GMT blir en annan grej men den länken flyger inte på Expy, för mig iaf.
Välformulerat, precis så! En vanesak.Jag kan hålla med dig. När jag som var van vid min 14270 testade en 214270 och jämförde dem sida vid sida så fick jag känslan att den större klockan "skrek" till mig. Jag kan inte förklara det bättre än så men den känslan är nog samma som du beskriver som oversized. Allt handlar ju förstås om vad man är van vid och har man en 214270 på armen finns ju inte det problemet. Snarare kommer man uppleva 36an som ganska liten.
Yes. I slutet av dagen handlar det nog mest om preferenser och jag skulle vilja påstå att det är högst subjektivt. Kan definetivt se charmen i båda klockornaJag kan hålla med dig. När jag som var van vid min 14270 testade en 214270 och jämförde dem sida vid sida så fick jag känslan att den större klockan "skrek" till mig. Jag kan inte förklara det bättre än så men den känslan är nog samma som du beskriver som oversized. Allt handlar ju förstås om vad man är van vid och har man en 214270 på armen finns ju inte det problemet. Snarare kommer man uppleva 36an som ganska liten.
Fantastisk är den.Äntligen får jag posta i söndagsexpyn!
Sonen hamnade på sjukan och då måste jag såklart passa på att göra rent hans klocka
Explorer är verkligen så rätt!
Nja... det är lugnt. Lungkollaps är inte så allvarligt som det låter.Fantastisk är den.
Hoppas det inte var något allvarligt med din son!
Glasringen ser betydligt tunnare ut på 36mm jämfört med 39mm versionen, stämmer det eller är det bara på bild?Med tanke på att urtavlan är så clean så gör den sig bättre i 36 mm, 39 mm ser over size ut imo. Sen tycker jag också att den äldre länken passar bättre. Ska vara lite rassligt. Modern Sub/GMT blir en annan grej men den länken flyger inte på Expy, för mig iaf.
Hälsa att grabben kryar på sig från Explorer gängetNja... det är lugnt. Lungkollaps är inte så allvarligt som det låter.
Trist att ligga med en slang i lungan i två veckor bara.
Men han är en trooper och fokuserar på de söta sköterskorna och den goda maten.
Ett extra plus är ju att jag får gulla med hans klocka
Bild från www. Betydligt tunnare ser den inte ut att vara men eftersom 39an har större proportioner blir glasringen även den större.Glasringen ser betydligt tunnare ut på 36mm jämfört med 39mm versionen, stämmer det eller är det bara på bild?
Nja... det är lugnt. Lungkollaps är inte så allvarligt som det låter.
Trist att ligga med en slang i lungan i två veckor bara.
Men han är en trooper och fokuserar på de söta sköterskorna och den goda maten.
Ett extra plus är ju att jag får gulla med hans klocka
Alltid väldigt tydligt med bildjämförelse. Man kan tycka att 3 mm inte är så mycket, men när man ser dem bredvid varandra inser man hur stor skillnad det gör.Bild från www. Betydligt tunnare ser den inte ut att vara men eftersom 39an har större proportioner blir glasringen även den större.
Hmm.... jag skulle nog önska en millignutt mindre ring på 39an. Men nu snackar vi hårklyverier och utlrasmå, knappt mätbara mått.Alltid väldigt tydligt med bildjämförelse. Man kan tycka att 3 mm inte är så mycket, men när man ser dem bredvid varandra inser man hur stor skillnad det gör.