Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Vad roligt! Alla vägar bär till Rolex.Paketöppning ikväll! Kan ni gissa vad det är?
För två år sedan, när jag köpte din Speedy på Centralen, trodde jag inte det. Det fanns ett stort avstånd, mentalt snarare än monetärt, hos mig. Men nu sitter man här fånigt leende...Vad roligt! Alla vägar bär till Rolex.
Grattis!För två år sedan, när jag köpte din Speedy på Centralen, trodde jag inte det. Det fanns ett stort avstånd, mentalt snarare än monetärt, hos mig. Men nu sitter man här fånigt leende...
Och här är den! 39mm och lume i siffrorna var det som krävdes för att jag skulle trilla dit!
Bra val där! Mitt nästa val om allt faller väl in.För två år sedan, när jag köpte din Speedy på Centralen, trodde jag inte det. Det fanns ett stort avstånd, mentalt snarare än monetärt, hos mig. Men nu sitter man här fånigt leende...
Och här är den! 39mm och lume i siffrorna var det som krävdes för att jag skulle trilla dit!
Stämmer säkert. De kommer bli eftertraktade och skjuta i höjden värdemässigt med tanke på att det tillverkades så få. Jag själv vill inte ha nån oavsett...214270 mk 1 kan potentiellt bli en mycket intressan klocka om 15-20 år. Det är inte ofta att Rolex har en "ny" klocka med exakt samma referens.
Nu tycker jag du är lite känslig...
Känsliga tider på KS!
Vad min kommentar handlade om var att din fråga lätt kan uppfattas som mer av ett ifrågasättande av varför Krokodilen föredrar MK1. Om du var ärligt intresserad av varför Krokodilen fördrar MK1 kunde frågan formuleras på ett annat sätt än med armbågen. Det ligger väll någon sanning i det gamla uttrycket som man frågar får man svar. I det här fallet inget svar alls vilket signalerar något om hur frågan kan uppfattas.Alltså, har man hängt här på KS ett tag så har man förmodligen stött på både trevliga och direkt oförskämda inlägg. Detta här ovan vet jag inte varför man reagerar på överhuvudtaget...
Men trevlig helg nu på er alla
Vad min kommentar handlade om var att din fråga lätt kan uppfattas som mer av ett ifrågasättande av varför Krokodilen föredrar MK1. Om du var ärligt intresserad av varför Krokodilen fördrar MK1 kunde frågan formuleras på ett annat sätt än med armbågen. Det ligger väll någon sanning i det gamla uttrycket som man frågar får man svar. I det här fallet inget svar alls vilket signalerar något om hur frågan kan uppfattas.
När det gäller det här med att bli kallad känslig så börjar det kännas som ett av det mest missbrukade orden på KS just nu. Ett ord som folks mest använder för att slå andra i huvudet med.
Med detta sagt önskar jag er en trevlig helg också.
Problemet som jag ser det är att det finns för många ordningspoliser som hela tiden ska hålla reda på hur folk uttrycker sig. självklart är jag för ett forum med allmänt god ton där man lämnar påhopp och oförskämdheter därhän, men att någon (i detta fallet du) ens bemödar sig att med att kommentera detta blir enligt mig bara löjligt. Mitt inlägg var en enda mening och det var formulerat som en fråga: "varför skulle man vilja det?" och reagerar man på den nivån får man ju inte göra annat.Vad min kommentar handlade om var att din fråga lätt kan uppfattas som mer av ett ifrågasättande av varför Krokodilen föredrar MK1. Om du var ärligt intresserad av varför Krokodilen fördrar MK1 kunde frågan formuleras på ett annat sätt än med armbågen. Det ligger väll någon sanning i det gamla uttrycket som man frågar får man svar. I det här fallet inget svar alls vilket signalerar något om hur frågan kan uppfattas.
När det gäller det här med att bli kallad känslig så börjar det kännas som ett av det mest missbrukade orden på KS just nu. Ett ord som folks mest använder för att slå andra i huvudet med.
Med detta sagt önskar jag er en trevlig helg också.
Jag hade inte ens bemödat mig att ta upp det hela om inte min ursprungliga kommentar lätt till tre kommentarer, vilket känns som en känslig överreaktion om något. Speciellt med tanke på att det jag faktisk skrev var väldigt långt från påhopp och oförskämdheter. När jag nu läser ditt senaste inlägg förstår jag att du är allmänt irriterad på sk ordningspoliser här på KS, och att det här verkar handla om att du nu tar ut den irritationen på mig. Inga problem, jag kan ta det. Hoppas det känns bättre nu när du lättat på trycket.Problemet som jag ser det är att det finns för många ordningspoliser som hela tiden ska hålla reda på hur folk uttrycker sig. självklart är jag för ett forum med allmänt god ton där man lämnar påhopp och oförskämdheter därhän, men att någon (i detta fallet du) ens bemödar sig att med att kommentera detta blir enligt mig bara löjligt. Mitt inlägg var en enda mening och det var formulerat som en fråga: "varför skulle man vilja det?" och reagerar man på den nivån får man ju inte göra annat.
Så summa summarum, hålla en god ton absolut, men pekpinnar för varje litet inlägg som ev kanske kanske skulle kunna uppfattas som insinuerande, nej.
Du, jag tar inte ut någon irritation varken på dig eller någon annan. Däremot sa jag vad jag tyckte i ärendet. Men glöm det nu...Jag hade inte ens bemödat mig att ta upp det hela om inte min ursprungliga kommentar lätt till tre kommentarer, vilket känns som en känslig överreaktion om något. Speciellt med tanke på att det jag faktisk skrev var väldigt långt från påhopp och oförskämdheter. När jag nu läser ditt senaste inlägg förstår jag att du är allmänt irriterad på sk ordningspoliser här på KS, och att det här verkar handla om att du nu tar ut den irritationen på mig. Inga problem, jag kan ta det. Hoppas det känns bättre nu när du lättat på trycket.
Då kanske vi kan återgå till väsentligheterna.
Du, jag tar inte ut någon irritation varken på dig eller någon annan. Däremot sa jag vad jag tyckte i ärendet. Men glöm det nu...
Dock är jag fortfarande nyfiken på varför man skulle välja första versionen av 214270. Varken visarna eller 3-6-9 numreringen är tilltalande om du frågar mig. Men det är givetvis upp till var och en att bedöma.
Alltså, visst är visarna större, både länge och grövre, på senaste modellen av 214270 jämfört med en klassisk 36mm Explorer. Dock är ju hela klockan rejält mycket större så jag tycker visarna står i relation till de nya 39 millimeter den håller. Om man jämför en 14270 med senaste modellen så skiljer det mycket.När jag först började kolla på Explorer var jag inte insatt i modellens historia och den livliga debatt som fanns ang förändringarna. Fastnade då för MK I och jag gillar fortf numreringen, visarna håller jag med om att de borde ha varit större. Samtidigt när det gäller visarna (och här får du rätta mig om jag har fel) men är de inte i grövsta laget på nya modellen? Om man t ex jämför med proportionerna från någon av 36mm-modellerna så ser de större ut, iaf på bild.
Sen tänkte jag precis som någon var inne på att det kan vara en kul klocka att ha om några år, inte som en investering men att den kanske inte kommer vara jättevanlig.
Alltså, visst är visarna större, både länge och grövre, på senaste modellen av 214270 jämfört med en klassisk 36mm Explorer. Dock är ju hela klockan rejält mycket större så jag tycker visarna står i relation till de nya 39 millimeter den håller. Om man jämför en 14270 med senaste modellen så skiljer det mycket.
Jag är som du räknat ut inte jätteförtjust i de korta visarna och dessutom gillar jag att senare modellen av 214270 har lume på numreringen.
Det låter som att du ska köra på en 36a helt enkelt!Absolut, men inräknat att själva klockan blivit större så tycker jag att visarna på den nya ser större ut i proportion till resten (precis som de var för små på MK I), jämfört med 36mm-modellerna, som i mitt tycke va perfekta rent proportionellt.
Men jag äger ju ingen av klockorna så Ska inte säga för mycket.
Vi får se vilken det blir, gillar verkligen den nya också.
Den där är verkligen inte lätt att bära på band.
Vi är få som klarar detDen där är verkligen inte lätt att bära på band.
Vilket osökt får mig att fundera på... Jubilee? Finns det passande länk och ändbitar till sista refen?Vi är få som klarar det
Men länk är ju överlägset som vanligt
Explorer 1 är en av få klockor där länken känns rätt hela tiden.Vi är få som klarar det
Men länk är ju överlägset som vanligt