• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden om Rolex Explorer 1

Ok, missat det isf. Sett det förut så tänkte inte på att det kanske inte var ok.
Tror inte det finns någon regel mot det, men det brukar väcka irritation hos vissa. Men då tror jag i och för sig att det rört sig om allmänt spammande om objektet i flera trådar.
För min del är det bara positivt att du ger ett heads up i den här tråden. Full set från 2010 är inte dåliga grejor. :)
 

direction

Panerai
2-Faktor
Icke att förglömma! #SÖNDAGSEXPYN
20180930_192241.jpg
 
Det är väl emot reglerna tror jag, att annonsera i div trådar. Men som admin så till mig tidigare, det är helt ok att slänga ut en hint, som här tex, för att låta expyknarkarna få chans till lite förtur innan den hamnar på köp & sälj.

Mvh
 

Omega87

Rolex
Är sugen på att gå OWG med en expy 36mm, vad säger folket?
Har inte tidigare ägt någon.
Ett mycket bra och moget beslut! Jag är inne på samma spår, fkt. Sedan jag köpte min 114270 så har mina andra fått ligga och mysa med dammet :p Exp1 är en klocka som har allt! (Ja, förutom datum men det hade inte passat och jag klarar mig utan) Så kör! :D
 

davestoni

Panerai
Ett mycket bra och moget beslut! Jag är inne på samma spår, fkt. Sedan jag köpte min 114270 så har mina andra fått ligga och mysa med dammet :p Exp1 är en klocka som har allt! (Ja, förutom datum men det hade inte passat och jag klarar mig utan) Så kör! :D
Den referensen tänker jag mig också. En bild skulle inte skada!
Gillar faktiskt inte klockor med datum så jag är nöjd!
 
Sorry för spam men tycker själv att denna bild blev jävligt bra! :D
916359E2-FDE8-4A3F-B395-A56DA8FA10D1.png
Riktigt fin klocka. :) Är det någon som har en sådan här, typ (hyggligt modern 36mm) OCH en datejust 116234 och kan rättfärdiga ägandet/köpandet av den ena om man redan äger den andra?
Jag frågar för att de skiljer sig inte jättemycket om man bortser från tavlan, cyklopen på glaset samt den borstade länken/boetten.
Eller är det lättare att rättfärdiga ett köp av en nyare expy på 39mm, som även skiljer lite i storlek?
Vad anser experterna? :)
 

Airman

KS Explorers Club
2-Faktor
Riktigt fin klocka. :) Är det någon som har en sådan här, typ (hyggligt modern 36mm) OCH en datejust 116234 och kan rättfärdiga ägandet/köpandet av den ena om man redan äger den andra?
Jag frågar för att de skiljer sig inte jättemycket om man bortser från tavlan, cyklopen på glaset samt den borstade länken/boetten.
Eller är det lättare att rättfärdiga ett köp av en nyare expy på 39mm, som även skiljer lite i storlek?
Vad anser experterna? :)
Allt verkar handla om storlek på klocka (i detta fallet). Gillar du att bära en mindre size på armen? Föredrar du egentligen 36mm före 39mm? Tänk bort din DJ för en stund och fråga dig själv vilken storlek du helst vill ha. Är svaret 36mm så tycker jag visst att det funkar med både en Datejust och en Explorer. Jag har ägt båda klockorna, dock ej samtidigt. Men jag kan absolut se att det funkar att ha båda två, men gärna med olika länkar.
 
Allt verkar handla om storlek på klocka (i detta fallet). Gillar du att bära en mindre size på armen? Föredrar du egentligen 36mm före 39mm? Tänk bort din DJ för en stund och fråga dig själv vilken storlek du helst vill ha. Är svaret 36mm så tycker jag visst att det funkar med både en Datejust och en Explorer. Jag har ägt båda klockorna, dock ej samtidigt. Men jag kan absolut se att det funkar att ha båda två, men gärna med olika länkar.
Jag bär min DJ på jubilee och med vit tavla. :)
Jag tkr den har en "bra" storlek, å andra sidan har jag en DD på 36mm också. Och så tycker jag att 36mm kan kännas "lite dressigare" än 39, som kan kännas lite mer "vardaglig" i storleken (kanske?).
Och även lite mer annorlunda/skillnader.
Jag har ögonen på en ny expy, men har inte provat den. Å andra sidan väntar jag på en Sub nodate och en gmt också. Sen skulle jag väldigt gärna ha ett par patek på det.
Men för att hålla mig till trådens ämne.
Datejust, Explorer, Sub och GMT kanske fyller lite "samma" funktion i klocklådan. Iofs är DJ lite dressigare iaf på jubilee och med flutad bezel. Men de andra tre..
Hehe, man tänker inte bara "högt", man "tänker i skrift" nu också.. hehe..

Mvh Roffe
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Jag bär min DJ på jubilee och med vit tavla. :)
Jag tkr den har en "bra" storlek, å andra sidan har jag en DD på 36mm också. Och så tycker jag att 36mm kan kännas "lite dressigare" än 39, som kan kännas lite mer "vardaglig" i storleken (kanske?).
Och även lite mer annorlunda/skillnader.
Jag har ögonen på en ny expy, men har inte provat den. Å andra sidan väntar jag på en Sub nodate och en gmt också. Sen skulle jag väldigt gärna ha ett par patek på det.
Men för att hålla mig till trådens ämne.
Datejust, Explorer, Sub och GMT kanske fyller lite "samma" funktion i klocklådan. Iofs är DJ lite dressigare iaf på jubilee och med flutad bezel. Men de andra tre..
Hehe, man tänker inte bara "högt", man "tänker i skrift" nu också.. hehe..

Mvh Roffe
Det är väl inget nytt på KS att bara äga massa Rolexar?

Hur mycket folk vill tycka annat så räcker det ju att man har EN rolex på oysterlänk vad gäller användningsområde osv osv. Så det är ju knappas vad det ens handlar om liksom. :)
 
Topp