• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden om Rolex Explorer 1

MyWatchShowsTime

Panerai
2-Faktor
F540B880-FB4A-4766-B168-5BD8ECACD7A9.jpeg
 

Pete11

Vacheron
2-Faktor
Jag har ingen aning hur vidare det är kö på expy 1 eller inte, MEN när jag var på Krons i sthlm i somras sa expediten att det var 8-12 månaders "kö".
Läget har kanske drastiskt ändrats sedan dess men det var vad som sas då iallafall. :)
Därför går man till Nymans istället :)
Det är flera som postat i tråden att de först gått till Krons, fått svaret att det är sjukt lång väntetid och sen gått till Nymans och köpt. Jag är en av dem.
 

Rulle

Audemars
Därför går man till Nymans istället :)
Det är flera som postat i tråden att de först gått till Krons, fått svaret att det är sjukt lång väntetid och sen gått till Nymans och köpt. Jag är en av dem.
wow…

men skippa 08 fasonerna och var glad att folk postar om vad andra ställen än Nymans har inne ;)
tänk nu om Jimmy från Sölvesborg är riktigt sugen på en expy och så ser man att nån postar att Engströms har en inne...
då får man ju en glad forumkamrat!

bara för att Nymans hade en inne när du traska förbi så betyder det ju inte att dom lär ha en inne exakt alltid.....
 

Pete11

Vacheron
2-Faktor
wow…

men skippa 08 fasonerna och var glad att folk postar om vad andra ställen än Nymans har inne ;)
tänk nu om Jimmy från Sölvesborg är riktigt sugen på en expy och så ser man att nån postar att Engströms har en inne...
då får man ju en glad forumkamrat!

bara för att Nymans hade en inne när du traska förbi så betyder det ju inte att dom lär ha en inne exakt alltid.....
Jag vet inte vad du menar med 08-fasoner, jag bara ironiserade lite över att Krons aldrig har någon Explorer och alltid säger att det är skitlång väntetid medan Nymans (ofta) haft en inne.
 

Alex Taól

Omega
2-Faktor
Hej på er!

Jag har en 214270 som jag tänkte testa med natoband :) Jag har dock aldrig bytt ett strap men tänker att det inte kan vara en big deal.

Vad ska man köra för verktyg till explorern som funkar bäst? Jag har hört Bergeon är bra som finns på natoband.se ?

Några tips på vilken det är som funkr bäst?:)
 

P-vakten

Patek
2-Faktor
Hej på er!

Jag har en 214270 som jag tänkte testa med natoband :) Jag har dock aldrig bytt ett strap men tänker att det inte kan vara en big deal.

Vad ska man köra för verktyg till explorern som funkar bäst? Jag har hört Bergeon är bra som finns på natoband.se ?

Några tips på vilken det är som funkr bäst?:)
Jag använder mig utav en Bergeon 6767 där jag har två utbytbara gafflar F/S (tror jag). Funkar utmärkt vid bandbyte, men ett tips..... Gör det inte...
 
Senast ändrad:

Diskaren

Audemars
2-Faktor
Aha ok. Är det verktyget något av dem som finns på natoband.nu idag? Står ju inte modell :(

Varför ska man inte byta dårå? Trodde nato på explorer var kul!
Kör på det du gillar och lyssna inte för mycket på vad andra tycker. Som @Moorflax säger tycker gemene klocksnackare att explorer ska vara på länk och bara på länk. Det finns visserligen en del sanning i det, (det är svårt att hitta bra matchande läder/ naton etc.) Men det är absolut inte omöjligt!

Testa dig fram och kör 100% på vad DU tycker är snyggt!
Själv ska jag köpa ett Jean Rousseau Type One från Theo & Harris, kan tänka mig att det är en kombination som majoriteten kommer ogilla, men jag kunde inte brytt mig mindre, för jag tror det kan bli riktigt bra! :)
 
Därför går man till Nymans istället :)
Det är flera som postat i tråden att de först gått till Krons, fått svaret att det är sjukt lång väntetid och sen gått till Nymans och köpt. Jag är en av dem.
Låter juh märkligt... när jag har frågat efter en modell som inte funnits inne hos Krons så har de lyft telefonen och ringt över till Nymans för att se om den ev finns där och isåfall kunna få ner den till Krons med "springpojk". (Om jag förstod det rätt).

Mvh.
 

Pete11

Vacheron
2-Faktor
Aha ok. Är det verktyget något av dem som finns på natoband.nu idag? Står ju inte modell :(

Varför ska man inte byta dårå? Trodde nato på explorer var kul!
Jag tycker du skall pröva själv. Alla får ha sina åsikter såklart, men det är din klocka. Kör ett nato med gröna papegojor om du vill, det finns inga regler. :)
 

metamorfos

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Kör på det du gillar och lyssna inte för mycket på vad andra tycker. Som @Moorflax säger tycker gemene klocksnackare att explorer ska vara på länk och bara på länk. Det finns visserligen en del sanning i det, (det är svårt att hitta bra matchande läder/ naton etc.) Men det är absolut inte omöjligt!

Testa dig fram och kör 100% på vad DU tycker är snyggt!
Själv ska jag köpa ett Jean Rousseau Type One från Theo & Harris, kan tänka mig att det är en kombination som majoriteten kommer ogilla, men jag kunde inte brytt mig mindre, för jag tror det kan bli riktigt bra! :)

Nu går jag riktigt OT, men jag kan verkligen inte bära mig själv att se på Theo & Harris eller läsa något de gör. Jag tror att jag inte kan vara målgruppen de riktar sig emot, men jag flyr de med flit.

BTT:

Även om jag ligger i länk-lägret på Explorer, så kör på och prova vad du vill @Alex Taól. Du kan alltid byta fram och tillbaka när du har länk, nato, läder, eller gummi. KBK
 

Pete11

Vacheron
2-Faktor
Låter juh märkligt... när jag har frågat efter en modell som inte funnits inne hos Krons så har de lyft telefonen och ringt över till Nymans för att se om den ev finns där och isåfall kunna få ner den till Krons med "springpojk". (Om jag förstod det rätt).

Mvh.
Jag har egentligen inget mer att tillägga i frågan, men du kanske är mer tjenis med dem? Jag har själv bara kommit in från gatan och frågat, och jag läst inlägg från andra som köpt på Nymans när Krons inte haft någon. Men nu skall jag inte kladda mer i denna fråga, det finns tillräckligt med diskussioner om väntetider på Rolex redan. :)
 

Pete11

Vacheron
2-Faktor
Nu går jag riktigt OT, men jag kan verkligen inte bära mig själv att se på Theo & Harris eller läsa något de gör. Jag tror att jag inte kan vara målgruppen de riktar sig emot, men jag flyr de med flit.

BTT:

Även om jag ligger i länk-lägret på Explorer, så kör på och prova vad du vill @Alex Taól. Du kan alltid byta fram och tillbaka när du har länk, nato, läder, eller gummi. KBK
Lite OT kan vi väl tåla ändå?
<OT>
Delar din uppfattning om T&H, såg en video där en av dem bar en klocka som en kund skickat in för service. Det var ett misstag som de upptäckte under inspelning av videon men de bad varken om ursäkt till kunden eller tog av klockan. Sjukt oseriöst, tappade helt lusten att titta mer på deras videor.
</OT>
 
Topp