• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden om Rolex Explorer 1

Som vi tidigare konstaterade så är alla vi nördar tillsammans en rätt liten del av Nymans årliga 600 msek, är rätt rimligt att de inte kan hänga med i vår galenskap.
Fast det är ju deras galenskap. De försöker klämma kunderna på pengar för utbyten som inte är nödvändiga. Det är ju en sak om de rekommenderar tavelbyte, men att neka service pga att kunden tackar nej till en kosmetisk fix tycker jag är osunt.
Sen kanske det är Rolex direktiv snarare än Nymans.
 
Fast det är ju deras galenskap. De försöker klämma kunderna på pengar för utbyten som inte är nödvändiga. Det är ju en sak om de rekommenderar tavelbyte, men att neka service pga att kunden tackar nej till en kosmetisk fix tycker jag är osunt.
Sen kanske det är Rolex direktiv snarare än Nymans.
Fast nu framgår det juh inte om han blev nekad? Han skriver att de inte var "särskilt sugna" på att ta emot den för service utan tavelbyte. Dock inte att han blev nekad service.
Kan juh vara så att det helt enkelt kändes bättre att ta den till någon annan än någon som nästan surnar till för att man inte vill betala 7k för att byta ut en tavla man själv inte tkr behöver bytas.. :)

Mvh
 
Fast nu framgår det juh inte om han blev nekad? Han skriver att de inte var "särskilt sugna" på att ta emot den för service utan tavelbyte. Dock inte att han blev nekad service.
Kan juh vara så att det helt enkelt kändes bättre att ta den till någon annan än någon som nästan surnar till för att man inte vill betala 7k för att byta ut en tavla man själv inte tkr behöver bytas.. :)

Mvh
Så kan det vara, han skrev ju att han inte mindes riktigt. Tråkigt ändå att man som kund skall känna att man vill gå någon annanstans. Jag skall dock inte spekulera mer i denna fråga, det kan ju ha funnits andra skäl till att byta tavla som inte framgått.
 
Känns som att det behövs lite mera bilder i denna tråd;)
image.jpg
 
Ja, det är ju fukt som letat sig in och orsakat detta, har jag fått förklarat för mig.
Tycker det är rätt charmigt och numera är den tät, servad och går som den ska.
Problemet är bara att frun behandlar den som terroristklocka :mad:
Var nere på Engströms i jkpg och snackade med dem. Urmakaren där tyckte inte att det var nödvändigt med service just nu. Klockan hade god amplitud, gångavikelse och lät bra.
Alltid lika trevliga på Engströms. Snackade lite Oris med Fredrik. De har haft Oris förr, gjort en paus från dem och plockat in dem nu igen. Oris 65 såg redigt bra ut!
 
Så kan det vara, han skrev ju att han inte mindes riktigt. Tråkigt ändå att man som kund skall känna att man vill gå någon annanstans. Jag skall dock inte spekulera mer i denna fråga, det kan ju ha funnits andra skäl till att byta tavla som inte framgått.
Håller med, riktigt tråkigt att man som kund ska behöva känna att man inte bekvämt kan lämna in sin klocka..

Mvh
 
Under sommaren falnade glöden något. Jag började irritera mig på den monokroma tavlan, allt hyllande av Explorern och Rolex samt den relativt stora summa jag betalt.
Samtidigt ville jag inte flippa den bara sådär, jag ville först känna efter. Så jag köpte en annan klocka att bära när Explorern vilade i lådan.

Efter en tids vila har det släppt. Jag kan inte sätta fingret på det, det är ju faktiskt inget speciellt med Explorern egentligen, men det är en klocka som är väldigt enkel att ha på armen. Man får bara låta bli att tänka på vad den kostade :)

IMG_20181011_081717.jpg
 
Under sommaren falnade glöden något. Jag började irritera mig på den monokroma tavlan, allt hyllande av Explorern och Rolex samt den relativt stora summa jag betalt.
Samtidigt ville jag inte flippa den bara sådär, jag ville först känna efter. Så jag köpte en annan klocka att bära när Explorern vilade i lådan.

Efter en tids vila har det släppt. Jag kan inte sätta fingret på det, det är ju faktiskt inget speciellt med Explorern egentligen, men det är en klocka som är väldigt enkel att ha på armen. Man får bara låta bli att tänka på vad den kostade :)

IMG_20181011_081717.jpg

Nu fick du mig att vilja ta fram min ur lådan!
 
Under sommaren falnade glöden något. Jag började irritera mig på den monokroma tavlan, allt hyllande av Explorern och Rolex samt den relativt stora summa jag betalt.
Samtidigt ville jag inte flippa den bara sådär, jag ville först känna efter. Så jag köpte en annan klocka att bära när Explorern vilade i lådan.

Efter en tids vila har det släppt. Jag kan inte sätta fingret på det, det är ju faktiskt inget speciellt med Explorern egentligen, men det är en klocka som är väldigt enkel att ha på armen. Man får bara låta bli att tänka på vad den kostade :)

IMG_20181011_081717.jpg
Var i en likande situation i början av sommaren då jag inte var helt hundra på expyn utan övervägde annat. Men med det sagt gick den perioden förbi rätt snabbt och idag kunde jag inte vara en lyckligare Expy-ägare
 
Att byta tillbaka till länk med en SEL utan lug-holes är bland det värsta jag gjort... Nu är nog länken på för all framtid (när jag väl fått fast båda sidorna :mad::eek:) efter diverse svordomar :)
Hade liknande upplevelse på min sarb033.. har inte ens övervägt att byta länk på Explorern.. man måste ha rätt verktyg helt enkelt.
 
Att byta tillbaka till länk med en SEL utan lug-holes är bland det värsta jag gjort... Nu är nog länken på för all framtid (när jag väl fått fast båda sidorna :mad::eek:) efter diverse svordomar :)
Känner igen de där och lider med dig. Dock på en Sinn 104. Som förövrigt är såld lite i affekt efter min radda med svordomar. Nya ägaren blev varnad innan köp. Jag är ingen sadist!
 
Att byta tillbaka till länk med en SEL utan lug-holes är bland det värsta jag gjort... Nu är nog länken på för all framtid (när jag väl fått fast båda sidorna :mad::eek:) efter diverse svordomar :)
Jag bekostade byte hos AD. Gick på 300:- inklusive rengöring av länk i ultraljud och steamer. Och de sa att vill jag byta tillbaka gör de det kostnadsfritt. Toppen AD och helt klart värt det.
 
Tillbaka
Topp