• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden om Rolex Explorer 1

Den har man inte missat! Skicket på den pjäsen var ju fantastiskt! Du har ca ett halvår på dig att hitta en explorer i lika fint skick ;)
Kommer nog faktiskt sikta på en med lite mer brukspår. Den DJ jag har nu är ju så sjukt fin och det gör mig nästan lite nervös.

Så en opolerad och något omvårdad 114270 skulle vara perfekt :)
 
Senast ändrad:
Fotat lite idag: :)
3412694E-80A4-421E-BC9C-76719450E5DE.jpeg
53E2EBC7-6FED-4051-9B01-4D82A263BCB0.jpeg

Otroligt trevlig kombination. Känt lite motstånd till allt utöver länk på expyn. Det här var något av en ögonöppnare. Klädsamt för årstiden också.
 
Otroligt trevlig kombination. Känt lite motstånd till allt utöver länk på expyn. Det här var något av en ögonöppnare. Klädsamt för årstiden också.
Känner det samma! Var anti det mesta förutom länk tidigare men så kände att jag ville pröva någo nytt en dag och satsade på detta läder. Blev grymt nöjd! :)
 
Man märker att Explorer 1 är en poppis klocka. När jag försökt köpa Sub eller Explorer 2 så fick jag svar direkt på köpes eller bytesannonser, men när jag försöker köpa 14270 med Tritiumtavla är det helt dött i inboxen :D
Om du tittar på den här bilden så får du en hint om varför du inte får några svar på din köpesannons. :)
DSC_0079-01.jpeg
 
53k för en 114270 2008 fullset i väldigt bra skick från säljare på chrono24 anser ni det vara ett ok pris? I beskrivning nämner han även "Garanti i 24mån för korrekt drift".
Säljaren verkar pålitlig med en del positiva recensioner och butik i italien.
 
53k för en 114270 2008 fullset i väldigt bra skick från säljare på chrono24 anser ni det vara ett ok pris? I beskrivning nämner han även "Garanti i 24mån för korrekt drift".
Säljaren verkar pålitlig med en del positiva recensioner och butik i italien.
Det är en utomordentligt subjektiv fråga. Själv köpte jag en sprillans ny 214270 för 54k från AD med garanti och allt vad nyköp innebär. Med det sagt tycker jag att 53k för en 10 år gammal klocka är ganska dyrt. Jag vill poängtera att jag älskar 14270 / 114270 och hade kunnat tänka mig en lika gärna som min 214270.
Men det är en varningsklocka som ringer i mitt huvud. En 214270 är objektvivt tittat och rent ingenjörsmässigt en "bättre klocka". Samtidigt kan man inte förhålla sig till det då 114270 är bättre på många andra plan, samtidigt som många anser att äldre modeller har mycket mer karaktär, och det tankesättet köper jag!
Men om den ska kosta lika mycket som en ny 214270 är jag desvärre mer osäker på.
 
Det är en utomordentligt subjektiv fråga. Själv köpte jag en sprillans ny 214270 för 54k från AD med garanti och allt vad nyköp innebär. Med det sagt tycker jag att 53k för en 10 år gammal klocka är ganska dyrt. Jag vill poängtera att jag älskar 14270 / 114270 och hade kunnat tänka mig en lika gärna som min 214270.
Men det är en varningsklocka som ringer i mitt huvud. En 214270 är objektvivt tittat och rent ingenjörsmässigt en "bättre klocka". Samtidigt kan man inte förhålla sig till det då 114270 är bättre på många andra plan, samtidigt som många anser att äldre modeller har mycket mer karaktär och det köper jag!
Men om den ska kosta lika mycket som en ny 214270 är jag desvärre mer osäker på.
Tack för svar, inne på samma bana där. Hade gärna kört på 214270 spåret men är ganska övertygad om att den upplevs för stor på mig (16.7cm). Får helt enkelt fortsätta hålla utkik, kanske lägga upp en köpesannons här på ks :)
 
53k för en 114270 2008 fullset i väldigt bra skick från säljare på chrono24 anser ni det vara ett ok pris? I beskrivning nämner han även "Garanti i 24mån för korrekt drift".
Säljaren verkar pålitlig med en del positiva recensioner och butik i italien.
Tycker oxå det låter mycket... Inte långt från nypris. Nu går det ju inte köpa en ny 114270 men nja, för mycket pengar tycker jag.
 
53k för en 114270 2008 fullset i väldigt bra skick från säljare på chrono24 anser ni det vara ett ok pris? I beskrivning nämner han även "Garanti i 24mån för korrekt drift".
Säljaren verkar pålitlig med en del positiva recensioner och butik i italien.
För 53k bör den vara totalt nyservad och i sjukt bra skick, fullset.

Men även då kan jag tycka 53k är för mkt. Såldes en fin här på forumet nyservad för 47k. Fortfarande ett högt pris men befogat i det fallet tycker jag
 
Jag är helgrön men denna och Air King är bra lika visst. Vad är det mes Explorer som i er mening överträffar Air King?
Gillar båda!
Storleken för det första, (Både diametern och tjockleken) är mindre respektive tunnare på Explorern.
Explorern har IMO mycket mer karraktär än air-kingen med sin historia som sträcker sig tillbaka till tidigt 50-tal.
Den ser även mycket bättre ut, mer clean. Den är sportig men fortfarande tillräckligt dressad att bära till kavaj/kostym. Air kingen blir lite väl sportig och har ganska ”rörig” tavla.
Men detta är bara min åsikt! Kör på det du gillar! Svårt att gå fel med en air King för den delen också, det råkar bara vara så att Explorern är vassare ;)
 
Jag är helgrön men denna och Air King är bra lika visst. Vad är det mes Explorer som i er mening överträffar Air King?
Gillar båda!
Det blir ju högst personliga åsikter när en sådan här fråga ställs. Men jag skulle om möjligt testa dessa båda samtidigt och avgöra då. Har ganska höga tankar om Air kingen då jag tycker det är en spännande klocka.
 
Då var det äntligen dags! Min debut att posta en söndagsexpy!

D4122DC0-444C-412B-BAEC-361B0132F4DB.jpeg


Jag är fantastiskt nöjd med klockan måste jag säga. Det var en lång väntan på att rätt tillfälle skulle dyka upp. Jag har haft fingret på avtryckaren i lite mer än sex månader.
 
Tillbaka
Topp