• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden om Rolex Explorer 1

Hej Explorer proffs! Vet inte om jag skriver i rätt tråd eller om ni kan hjälpa mig, har under en tid spanat runt på en Explorer 2 hittade en på jälmers ur för 35900kr vilket känns aningen för billigt, den är dessutom prissänkt en gång, vad tror ni? Tacksam för svar

https://www.blocket.se/vi/81929658.htm
Den saknar samtliga tillbehör samt länk vilket förklarar en del, sen verkar skicket kanske inte vara top med vad det ser ut som lite färgsläpp mm.
 
Jag har haft min explorer i ett par veckor nu och konstigt nog har det ställt till ett problem för mig som jag aldrig tidigare har haft. Ett angenämnt problem, men än dock...

Jag har inget sug efter en ny klocka! Vad jag än har köpt tidigare, klockor eller annat, så har jag alltid hittat nästa sak att sträva efter så snart jag har mitt nyköp i handen. Med explorern är det annorlunda. Vilken klocka köper jag nu? Den fyller så många olika roller för mig. Det är väl egentligen bara ren dressare och dykare med vridring som jag inte ser att explorern kan fungera som. Dressare har jag, och dykare känner jag inget behov av. Explorerns 100 meter räcker gott för mig.

Som sagt - ett angenämnt problem.
Classic. Återkom om 1 månad ;)
 
Det är inte classic för mig. Jag brukar alltid ha siktet inställt på nästa köp inom ett par dagar. Eller i alla fall ha börjar sukta efter något mer. Nu har det gått en månad utan att den kändlan har börjat infinna sig. Det känns ovant.
Samma här! Tankarna brukar ganska så omgående börja spinna igång efter nästa köp när en klocka landat. Men sedan jag köpte min Expy så har jag inte fått den känslan och om jag skulle få känslan så lär det dröja väldigt länge! För mig en fulländad klocka som man kan bli OWG med!
 
Det är inte classic för mig. Jag brukar alltid ha siktet inställt på nästa köp inom ett par dagar. Eller i alla fall ha börjar sukta efter något mer. Nu har det gått en månad utan att den kändlan har börjat infinna sig. Det känns ovant.

Samma här! Tankarna brukar ganska så omgående börja spinna igång efter nästa köp när en klocka landat. Men sedan jag köpte min Expy så har jag inte fått den känslan och om jag skulle få känslan så lär det dröja väldigt länge! För mig en fulländad klocka som man kan bli OWG med!
För mig är det lite tvärt om. Tankar på nästa klocka dyker alltid upp oavsett hur nöjd jag är. Men om inte funderingar på att flippa nyinköpet infinner sig ganska snabbt brukar klockan få stanna.
 
Det är inte classic för mig. Jag brukar alltid ha siktet inställt på nästa köp inom ett par dagar. Eller i alla fall ha börjar sukta efter något mer. Nu har det gått en månad utan att den kändlan har börjat infinna sig. Det känns ovant.

För mig är det lite tvärt om. Tankar på nästa klocka dyker alltid upp oavsett hur nöjd jag är. Men om inte funderingar på att flippa nyinköpet infinner sig ganska snabbt brukar klockan få stanna.
Spelar ingen roll hur nöjd man är, suget finns alltid för att testa/äga en ny klocka. Åtminstone för mig. Varannan vecka får jag infall att sälja... men trots det har den fått stanna, 2 år!
 
Efter mycket suktande så kan jag nu äntligen bidra med ett foto i tråden.

Sjukt nöjd med klockan än så länge. Det som nästan förvånat mig mest är hur otroligt bekväm den är.
1EE3CD26-A485-4444-A4ED-FCCAD9B2DCD4.jpeg
 
Ingen här inne som är sugen på att sälja sin beater-14270 med Tritiumtavla till mig? :D En månad senare och det är fortfarande stendött i min köpesannons..
 
Grattis! Ja den är verkligen behaglig att bära på armen.

Stort grattis och välkommen in i värmen!
Ja skönaste klockan att bära. :)

Tack för välkomnandet!

Blir intressant att se om det blir den keeper jag hoppas att den ska bli. Förutom att jag har lite problem med att det är en Rolex (Luther och småländskt torpararv som kämpar emot) så har jag svårt att hitta några större fel med modellen.
 
Ingen här inne som är sugen på att sälja sin beater-14270 med Tritiumtavla till mig? :D En månad senare och det är fortfarande stendött i min köpesannons..

Bara för intresse, vad hade en 14270 från -97 ink. länk, med äldre spänne än -97, inget lås, gått för, ink. box men inga papper. Servad för mindre än ett år sedan.

Här bjuder jag på två bilder från idag, med läder och NATO. (Som så många gånger förut kommer länken hamna på ganska snart igen...)

received_450831282106822.jpeg


received_312798892885804.jpeg


/Söder
 
Tack för välkomnandet!

Blir intressant att se om det blir den keeper jag hoppas att den ska bli. Förutom att jag har lite problem med att det är en Rolex (Luther och småländskt torpararv som kämpar emot) så har jag svårt att hitta några större fel med modellen.
En av de största fördelarna med denna modell är att den flyger under radarn. Ytterst sällan någon märker att det är en Rolex, då är det endast klocknördar som spottat den. :D
 
Fattar inte riktigt. Är det original länk? Är det inte original spänne? Är det inget lås i spännet? o_O

Original som i Rolex jo, men enligt stämplar och sånt verkar spännet vara lite äldre, mer vintage. Dvs spännet är som det var innan, utan det där extra låset.

Vid en värdering på Bukowskis som detta kom fram.

/Söder
 
Senast ändrad:
Tillbaka
Topp