• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden om Rolex Explorer 1

Då var det äntligen dags! Min debut att posta en söndagsexpy!

D4122DC0-444C-412B-BAEC-361B0132F4DB.jpeg


Jag är fantastiskt nöjd med klockan måste jag säga. Det var en lång väntan på att rätt tillfälle skulle dyka upp. Jag har haft fingret på avtryckaren i lite mer än sex månader.

Härligt! Varmt välkommen!
 
Tycker ni inte att 81’ för en 1016 head only är lite i saftigaste laget? Jag såg en på länk i gott skick gå för 89’ för mindre än ett år sen.
 
En fråga ang. 36mm. Hur stor upplevs skillnaden mellan säg en vintage Submariner mot en 14270?
Klart att det är skillnad eftersom det är relativt stor differens på sizen. Frågan blir tyvärr ändå som att svara på klassikern: hur långt är ett snöre... Alltså nästan omöjligt att ge ett tydligt svar.
 
Nyss hände något väldigt märkligt. :eek::depressed:
Tog fram min 214270 och tänkte vrida upp den några varv, men till min förtvivlan kändes den jättekonstig i uppdraget och var alldeles motstridig.
Som pricken över i:et tog det inte stop där! Utan när jag drog ut kronan till postionen längst ut (för tidsomställning) så stannade inte sekundvisaren!! :arghh: Något är tokfel men min stackars expy och jag har inte en blekaste aning vad detta kan bero på!

Prio 1 på schemat är att ta honom till min lokala AD! Hoppas innerligt att det inte är något allvarligare fel... :doctor:
 
Nyss hände något väldigt märkligt. :eek::depressed:
Tog fram min 214270 och tänkte vrida upp den några varv, men till min förtvivlan kändes den jättekonstig i uppdraget och var alldeles motstridig.
Som pricken över i:et tog det inte stop där! Utan när jag drog ut kronan till postionen längst ut (för tidsomställning) så stannade inte sekundvisaren!! :arghh: Något är tokfel men min stackars expy och jag har inte en blekaste aning vad detta kan bero på!

Prio 1 på schemat är att ta honom till min lokala AD! Hoppas innerligt att det inte är något allvarligare fel... :doctor:
https://www.rolexforums.com/showthread.php?t=390251
Ingen aning om hur bra dessa gissningar är, men någon hade upplevt samma som du skriver med sekundvisaren tex. Dock inte att kronan varit knorvig.

Gå till Ad så fixar dom det. Klockan är väl under garanti.
 
Tillbaka
Topp