Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Haha, varningsetikett, ja! Har samma upplevelse, min 114270 har dödat behovet av mina andra och även längtan efter nytt. Kollar ju såklart då och då men sen tittar man ner på sin Expy och bara wow!Säger det igen: Explorern är en hobbydödare. Borde förses med varningsetikett. Har man väl köpt en sabbar den hela ens samling samt gör det omöjligt att flippa och drömma vidare. Den perfekta allround-klocka.
Ja det är galet!Säger det igen: Explorern är en hobbydödare. Borde förses med varningsetikett. Har man väl köpt en sabbar den hela ens samling samt gör det omöjligt att flippa och drömma vidare. Den perfekta allround-klocka.
Haha! Lite onödigt, kanske Har du prövat en 36:a?Ja det är galet!
Skulle helt ärligt kunna tänka mig en Explorer i 36mm (och då menar jag inte att byta ut den mot min 39:a utan bara som ännu ett tillskott till familjen)
Jag vet att det inte är sunt men den är hobbyn är inte sund till at börja med så vad gör detHaha! Lite onödigt, kanske Har du prövat en 36:a?
Haha, den är hobbyn är inte sund nejJag vet att det inte är sunt men den är hobbyn är inte sund till at börja med så vad gör det
Skämt åsido, kommer nog dröja länge innan jag köer en (om jag köper en). Nope har aldrig haft möjlighet att testa men har sett många irl
Mysig.Har någon sett en explorer 6610 irl? Och isåfall någon jämförelse med 1016.
myz!
Du har även Rolex 6150 Precision, Pre-Explorer, som släpptes i början av 1950. Men egentligen är man väl helst ute efter den legendariska Rolex 6350 som bara tillverkades under 1953 vilket är den första referensen som fick Explorer tryckt på tavlan. Denna modell kopplades sedan ihop med den lyckade bestigningen av Mt Everest som bestegs av Sir Edmund Hillary och Norgay, även fast klockan i sig inte var med på toppen, och är numera en ikon till bestigningen av världens högsta punkt.myz!
Snöade in lite på gamla expys. Finns tydligen fler refs vintage-explorer än 1016 och 6610?
Åtminstone finns 5504 med någon explorertavla, och det skrevs någonstans om en 5518/0 som ska ha producerats typ 2-3år på 60talet. Dock verkar det finnas ca noll info om dessa.
Så 6150, 6350, 5504, 5518, 6610 och 1016? Finns det fler? Helvete så möe traggelDu har även Rolex 6150 Precision, Pre-Explorer, som släpptes i början av 1950. Men egentligen är man väl helst ute efter den legendariska Rolex 6350 som bara tillverkades under 1953 vilket är den första referensen som fick Explorer tryckt på tavlan. Denna modell kopplades sedan ihop med den lyckade bestigningen av Mt Everest som bestegs av Sir Edmund Hillary och Norgay, även fast klockan i sig inte var med på toppen, och är numera en ikon till bestigningen av världens högsta punkt.
Mycket strategiskt drag av Rolex....
Tror det finns 5500 explorer också.Så 6150, 6350, 5504, 5518, 6610 och 1016? Finns det fler? Helvete så möe traggel
Sånna här tips gillas ej!
Mums!
Jag är ingen expert på service av rariteter men jag tror att man undviker service om möjligt. Framförallt pga risken för skador på tavla och visare. Det är iaf vad jag hört.Mums!
En undran...om man skulle klippa ett ex i detta skick, vad tror ni det skulle kosta att serva en sådan? Och är det möjligt att hålla tavla, visare och resten i befintligt skick utan att skada något?
Det brukar väl landa på i alla fall 5-siffrigt.Mums!
En undran...om man skulle klippa ett ex i detta skick, vad tror ni det skulle kosta att serva en sådan? Och är det möjligt att hålla tavla, visare och resten i befintligt skick utan att skada något?
Så fick man äntligen vara med i den här klubben. Det tog en dryg månad av letande, men sedan kom ett PM med rätt erbjudande 14270 med lätt krämfärgade index.
Årtal på den?
/Söder
Jag är ingen expert på service av rariteter men jag tror att man undviker service om möjligt. Framförallt pga risken för skador på tavla och visare. Det är iaf vad jag hört.
Tack för svaren!Det brukar väl landa på i alla fall 5-siffrigt.
Grattis! Riktigt vacker färg på lumenSå fick man äntligen vara med i den här klubben. Det tog en dryg månad av letande, men sedan kom ett PM med rätt erbjudande 14270 med lätt krämfärgade index.
Stort grattis! Fint med det krämade!Så fick man äntligen vara med i den här klubben. Det tog en dryg månad av letande, men sedan kom ett PM med rätt erbjudande 14270 med lätt krämfärgade index.
Stort grattis och välkommen! Härligt med krämiga index!Så fick man äntligen vara med i den här klubben. Det tog en dryg månad av letande, men sedan kom ett PM med rätt erbjudande 14270 med lätt krämfärgade index.
Riktigt fint ex. Grattis!Så fick man äntligen vara med i den här klubben. Det tog en dryg månad av letande, men sedan kom ett PM med rätt erbjudande 14270 med lätt krämfärgade index.
Skicka till Rolex ställer jag mig tveksam till.Tack för svaren!
Ja det är ju vanskligt. Man vill ju ha en servad och fungerande klocka men samtidigt ha kvar möglet om man har en sådan pjäs. Dessa bör väl skickas till Rolex för service...men jag antar att det inte spelar någon roll?
Fick hem sailcloth-bandet idag. Nu vet jag att jag är i Expytråden men jag postar ändå bild på min Glycine Airman. Riktigt bra band faktiskt.Bra gjort! Det känns väldigt bra det där bandet. Glöm inte att posta här vad du tycker om det