Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Vad säger du då om en Daytona, toolwatch? Den finns i alla typer av ädelmetall... Vad är tooligast? Daytona eller Explorer?Jag är inte mycket för ädelmetaller. Tycker inte det passar med tooligheten. Men titan däremot, det skulle jag nog gilla.
För mig är explorern mycket tooligare än daytonan. Explorern känns som att den ska ut och leverera i alla väder och påfrästande förhållanden. Daytonan känns mer som en statussymbol som man är lite mer rädd om. Men det är bara mina tankar...Vad säger du då om en Daytona, toolwatch? Den finns i alla typer av ädelmetall... Vad är tooligast? Daytona eller Explorer?
Jag gillar motsägelsen i att ha en tool-klocka i ädelmetall.För mig är explorern mycket tooligare än daytonan. Explorern känns som att den ska ut och leverera i alla väder och påfrästande förhållanden. Daytonan känns mer som en statussymbol som man är lite mer rädd om. Men det är bara mina tankar...
Ur ett mer rationellt perspektiv så förstår jag inte varför en toolwatch ska tillverkas i ädelmetaller. Vad är det som blir bättre? Om man ser det ur tool-perspektivet? Ädelmetaller rostar inte, det är väl det argumentet jag kan se.
FelService, låda o papper är ju bra såklart. Fullset innebär ofta att man betalar premium.
Mitt tips är att du kollar på om du vill ha en 14270 (tritium, lugholes) eller 114270 (sel, nyare verk, super luminova). Lite vintage-feeling vs modernare.
”Gilla”Fel
Menade ”Gilla”
Är böjd att hålla med, men nu har jag prövat. Får kanske hitta en annan spexig klocka och gå med i NATO. Explorern gillar inte krig.
Alltså, i min värld är Explorern en fri själ. En klocka som står utanför världsliga konflikter. Alltså, inga krig utan utforskande för vetenskapen och nyfikenheten.
Rätt prioritering från frugan iaf— Jag funderar på att skaffa en Daniel Wellington.
— Jag köper en valfri DW åt dig om jag får tillbaka Explorern.
— Nja...
Det var faktiskt sonen som yttrade detta. Ska lägga in det i minnesbanken och påminna honom längre framRätt prioritering från frugan iaf
Ingen modern Rolex är egentligen toolig, men klockor i ädelmetall är automatiskt diskvalificerade som toolwatches.Vad säger du då om en Daytona, toolwatch? Den finns i alla typer av ädelmetall... Vad är tooligast? Daytona eller Explorer?
Tack för ett fint och känslosamt inlägg. Jag önskar dig all styrka du behöver just nu i livet och hoppas att du snart är på fastare mark.Har inte haft på mig den här på månader, går igenom lite utav en sorgsen tid i livet just nu och hittar stort lugn i den här som är min första egna klocka. Den ger mig motivation när den behövs, att fokuserar man på sitt och tågar på kan man få till allt man vill. I mitt fall har jag den här som påminnelse. Få saker får mig så lugn som att följa sekudkvisarens rida över tavlan. Subsekunder ger inte den tillfredsställelsen. Plus att den fyllde 2 förra veckan
@nobblan
Tror inte det är många som har både en Explorer etta och en 5711 faktiskt. Känns som att den person som har den ena inte har den andra ...
Kanske var lite väl specifik, förlåt. Snarare nyfiken på hur en Explorer I står sig mot dyrare klockor i en större samling – och då kanske framförallt sportklockor i stil med 5711, 5167, 15202, 15300, och så vidare.
Tack för ett fint och känslosamt inlägg. Jag önskar dig all styrka du behöver just nu i livet och hoppas att du snart är på fastare mark.
Tack för ett fint och känslosamt inlägg. Jag önskar dig all styrka du behöver just nu i livet och hoppas att du snart är på fastare mark.
Tack för att du delade med dig av detta. Det finns både glädje och sorg i livet, detta vet jag själv alltför väl eftersom jag förlorade en familjemedlem i cancer i juni. I dessa stunder är det fint att man kan hitta glädje och styrka i sina intressen. Skogspromenad och klockor tex.Har inte haft på mig den här på månader, går igenom lite utav en sorgsen tid i livet just nu och hittar stort lugn i den här som är min första egna klocka. Den ger mig motivation när den behövs, att fokuserar man på sitt och tågar på kan man få till allt man vill. I mitt fall har jag den här som påminnelse. Få saker får mig så lugn som att följa sekudkvisarens resa över tavlan. Subsekunder ger inte den tillfredsställelsen. Plus att den fyllde 2 förra veckan