• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden om Rolex Explorer 1

soder

Cartier
Två bilder på en dag!

IMG_20181220_201829.jpg



/Söder
 

DrejgUlf

Omega
Då kan jag också sälla mig till detta eminenta sällskap. Om man backar bandet bara något år hade jag aldrig fattat denna klocka. Men som tur är blir man visare och det är ju i den otroligt fantastiskt krispiga enkelheten som den bara har växt på mig. 39mm tycker jag är helt rätt på mig just nu, men vem vet, kanske vågar mig på en 36mm någon gång. Jag verkar ju uppenbarligen utveckla min smak åt rätt håll :D
IMG_20181220_140855.jpg
 

dalle

Panerai
2-Faktor
Då kan jag också sälla mig till detta eminenta sällskap. Om man backar bandet bara något år hade jag aldrig fattat denna klocka. Men som tur är blir man visare och det är ju i den otroligt fantastiskt krispiga enkelheten som den bara har växt på mig. 39mm tycker jag är helt rätt på mig just nu, men vem vet, kanske vågar mig på en 36mm någon gång. Jag verkar ju uppenbarligen utveckla min smak åt rätt håll :D
IMG_20181220_140855.jpg
Grattis och välkommen! :)
 

P-vakten

Patek
2-Faktor
Kan man baka sin Tritium 14270 till patina i ugnen.....

Låg temperatur LÄNGE!? Skapa någon form av tropisktklimat med varmluftsfunktionen....
 

Hyperkub

Omega
Kan man baka sin Tritium 14270 till patina i ugnen.....

Låg temperatur LÄNGE!? Skapa någon form av tropisktklimat med varmluftsfunktionen....
Är det inte så att tritium gulnar snabbare i mörker? Många safe-queens har ju blivit ordentligt patinerade utan egentlig användning, samtidigt som andra väl använda ex har varierande färg på lysmaskar.
 

Abrakadabra

Cartier
Jag tror ni är för unga. När man blir äldre älskar man just det där som ni sätter på minuslistan. En Volvo är perfekt att köra i.. Säker, slitstark och skön att köra, sex är bra utan en massa gymnastiska övningar, ugnsstekt falukorv är en höjdare, semester på Gotland är fantastiskt... Vem vill eg till Bali... Fredag framför TVn med några droppar single malt är att föredra framför en utekväll... Man hänger hellre med barnen än med festargänget. Lägg därtill en Explorer på armen och lyckan är total :happyhappy:


Det är inte vi som är för unga utan du som är för gammal ;) Nu ska jag dock inte förhasta mig utan jag placerar mig nog någonstans mittemellan ung och gammal? (runt 25) men för mig är inte Explorer Volvo och ugnsbakad falukorv utan snarare en kär kamrat som man kan ta med sig på de flesta äventyr och någonstans så är det enkelheten i klockan som lockar mig, den är både snygg och praktisk. Däremot så kan jag känna mig rätt gammal imellanåt så det kanske är därför Explorern talar till mig :)
 

Hyperkub

Omega
Det är inte vi som är för unga utan du som är för gammal ;) Nu ska jag dock inte förhasta mig utan jag placerar mig nog någonstans mittemellan ung och gammal? (runt 25) men för mig är inte Explorer Volvo och ugnsbakad falukorv utan snarare en kär kamrat som man kan ta med sig på de flesta äventyr och någonstans så är det enkelheten i klockan som lockar mig, den är både snygg och praktisk. Däremot så kan jag känna mig rätt gammal imellanåt så det kanske är därför Explorern talar till mig :)

Jag håller delvis med. Jag placerar inte Explorer i samma fack som Volvo och falukorv. Jag ser min Explorer i samma kategori som till exempel Leica-kameror och Land Rover Defender. Stryktåliga och robusta kvalitetsprodukter och verktyg. Enkla i sin utformning men väldigt bra på det dom gör. Designmässigt stilrent och avskalat. Näst intill skandinavisk filosofi.
 

Pete11

Vacheron
2-Faktor
Jag håller delvis med. Jag placerar inte Explorer i samma fack som Volvo och falukorv. Jag ser min Explorer i samma kategori som till exempel Leica-kameror och Land Rover Defender. Stryktåliga och robusta kvalitetsprodukter och verktyg. Enkla i sin utformning men väldigt bra på det dom gör. Designmässigt stilrent och avskalat. Näst intill skandinavisk filosofi.
Fast Explorern går inte sönder titt som tätt och rostar som en Land Rover defender. Skulle nog hellre säga Toyota land cruiser eller hilux :)
 

metamorfos

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Det är inte vi som är för unga utan du som är för gammal ;) Nu ska jag dock inte förhasta mig utan jag placerar mig nog någonstans mittemellan ung och gammal? (runt 25) men för mig är inte Explorer Volvo och ugnsbakad falukorv utan snarare en kär kamrat som man kan ta med sig på de flesta äventyr och någonstans så är det enkelheten i klockan som lockar mig, den är både snygg och praktisk. Däremot så kan jag känna mig rätt gammal imellanåt så det kanske är därför Explorern talar till mig :)

Jag skrattade högt åt din beskrivning av dig själv som mellan ung och gammal och att du postade inlägget 04:50.

Fick Explorer'n ut och veva?
 

Airman

KS Explorers Club
2-Faktor
Det är inte vi som är för unga utan du som är för gammal ;) Nu ska jag dock inte förhasta mig utan jag placerar mig nog någonstans mittemellan ung och gammal? (runt 25) men för mig är inte Explorer Volvo och ugnsbakad falukorv utan snarare en kär kamrat som man kan ta med sig på de flesta äventyr och någonstans så är det enkelheten i klockan som lockar mig, den är både snygg och praktisk. Däremot så kan jag känna mig rätt gammal imellanåt så det kanske är därför Explorern talar till mig :)
Jag håller delvis med. Jag placerar inte Explorer i samma fack som Volvo och falukorv. Jag ser min Explorer i samma kategori som till exempel Leica-kameror och Land Rover Defender. Stryktåliga och robusta kvalitetsprodukter och verktyg. Enkla i sin utformning men väldigt bra på det dom gör. Designmässigt stilrent och avskalat. Näst intill skandinavisk filosofi.
Jag har inte sagt att Rolex Explorer är lika med Volvo och falukorv. Det jag sa var att med åren uppskattar man andra saker än när man är ung... :rolleyes:
 
Topp