• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tråden om Rolex Explorer 1

Jag besökte ett antal butiker i Paris och de hade inte en enda Explorer. Galet!
Skillnad på folk och folk ;)
Nee men det är sjukt men föga förvånande om man kollar på alla andra stål modeller och hur Rolex verkar jobba med sin produktion just nu.
Tror inte heller på någon prutmån... Jag har fått allt från 1 månad där jag har god kontakt, till en butik i Sthlm som sa att det är över 5 år och därför har de stängt listan. Jag undrade lite kring det, men kvinnan som hjälpt mig stod fast vid att det är så pass stor efterfrågan. Jag tar det med en nypa salt, men viss väntan får man nog räkna med.
Mm det låter mycket. Köpte min för tre månader sen och då fanns den inne hos en AD i Stockholm medans en annan sa "max" ett år. Så letar man lite borde man nog kunna ha en rätt fort.

Senast ändrad:
Skillnad på folk och folk ;)
Nee men det är sjukt men föga förvånande om man kollar på alla andra stål modeller och hur Rolex verkar jobba med sin produktion just nu.

Mm det låter mycket. Köpte min för tre månader sen och då fanns den inne hos en AD i Stockholm medans en annan sa "max" ett år. Så letar man lite borde man nog kunna ha en rätt fort.
Allt stål går väl åt till att göra de där överdimensionerade och vräkiga pannorna. :D;)

IMG_20190313_135728.jpg

En ganska sen #söndagsexpy här.
Nu när @Airman efterlyser mer aktivitet i tråden tänkte jag dela med mig av en idé som jag har funderat ganska länge på. Vad tror ni om att starta en ”Klocksnack Explorers Club”? (Se länkar längst ner)

Jag tänker mig att man tar med sig sin Explorer på till exempel en fjällvandring, tar fina bilder, och skriver ett litet resereportage om vad man har varit med om. I och med det blir man medlem i klubben och får ett märke av något slag skickat till sig. (Pin, blazer-märke, patch, eller vad det nu kan vara)
Kanske inspirerar man någon annan Explorer-entusiast att göra något likande. Framför allt får vi ut våra klockor i den miljö de är skapta för ;)

Om intresse finns så samordnar jag gärna detta. Jag tar då även fram märket i fråga och skickar ut det till medlemmar mot självkostnadspris. Vad tror ni? Kan det vara något att spinna vidare på?

78897031-2D9E-4D61-888E-2B1193B12A16.jpeg

Länkar:
https://www.hodinkee.com/articles/rolex-explorers-club-expedition-watch-program
https://explorers.org/
Väldigt roligt initiativ! Lever kanske inget superäventyrligt liv, men ska nog kunna bidra med några bergsbilder tagna ute i skärgården ;)

Grattis! det där är mitt förra ex :)
Tack för att du tagit väl hand om den. Mycket nöjd med skicket på den. Har den med en länkbit bortplockad på mina 18-18,5 cm handleder. Då sitter den bra med kalla handleder och när de blir lite större kommer easy link till räddning. Kanske haft tur men så här långt grymt nöjd med hur den sitter.

Senast ändrad:
Tack för att du tagit väl hand om den. Mycket nöjd med skicket på den. Har den med en länkbit bortplockad på mina 18-18,5 cm handleder. Då sitter den bra med kalla handleder och när de blir lite större kommer easy link till räddning. Kanske haft tur men så här långt grymt nöjd med hur den sitter.
Det var ju i mitten av Maj förra året jag sålde den, efterföljande ägare har följaktligen varit rädd om den :)

Tillbaka
Topp