• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden om Rolex Explorer 1

Haddoque

Omega
2-Faktor
Nu är man med i klubben! Visst har jag en snäll fru som ger mig en 214270 i födelsedagspresent?

IMG_0156.JPG
 

speffy

Cartier
2-Faktor
Ni med 214270 eller rättare sagt alla med Explorer.
Står minutvisare exakt på index när sekundvisaren slår 00 ?

Uppmärksamma på min 214270 att minutvisare ligger lite före index.
Det är inte mycket men jämför jag med min Tudor med ETA-verk så ligger den exakt på index.
 

Nic

Rolex
2-Faktor
Ni med 214270 eller rättare sagt alla med Explorer.
Står minutvisare exakt på index när sekundvisaren slår 00 ?

Uppmärksamma på min 214270 att minutvisare ligger lite före index.
Det är inte mycket men jämför jag med min Tudor med ETA-verk så ligger den exakt på index.
Det kanske är jag som missförstår din fråga men det beror väl helt på hur exakt man själv har varit när man ställt klockan? Om minutvisaren ligger strax före index är det ju bara att justera det något.
 

speffy

Cartier
2-Faktor
Det kanske är jag som missförstår din fråga men det beror väl helt på hur exakt man själv har varit när man ställt klockan? Om minutvisaren ligger strax före index är det ju bara att justera det något.
Ibland är man kanske lite väl snabb med att skriva här innan man tänkt efter :banghead:
Där ligger nog något i det du säger...:)
 
  • Like
Reactions: Nic

Shadyboy

Cartier
Skulle det ev räcka med böjda stift (men i ett band med raka ändar)? Tänkte att lädret kanske får lite utrymme att ge efter istället för att nötas sönder?
Edit: Har nämligen så på ett textilband på nuvarande klocka (JLC).
 

Fender59

Patek
2-Faktor
Som jag har lurkat runt i denna tråd. Har hållt mig gömd i kulisserna och avundsjukt tittat på era fina bilder och drömt mig bort. Men igår blev jag äntligen stolt ägare av en explorer etta - 214270.
Kan bara konstatera att the hype is real och postar min första bild i denna tråd! :happyhappy:
IMG_5571.JPG
Grattis! Ett riktigt bra val av klocka.
 
Topp