• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden om Rolex Explorer 1

Haha, jo så är det nog!
Tack, köptes här på forumet och landade idag :) helt nytt, så kan inte säga att det var det skönaste att ha på sig...
Riktigt snyggt i varje fall!
Efter inspiration från @A.Edfalk så piffade jag till mitt läder med ett vintage Rolex-spänne inropat på Kaplans:)
tycker det är en kul detalj om man saknar kronan från länken.
A4044925-5A22-4C54-B990-37081378BD3E.jpeg
 
Senast ändrad:

Berns

KS Explorers Club
OWG March
Min expy 1 har nästan dödat klockintresset tror jag :banghead: Ända sedan #owgmarch med denna har jag haft 0 intresse att använda mina andra klockor. Har tvingat på mig annat för att sedan byta så fort jag kommer hem. Väldigt skönt på något sätt men ändå tråkigt. Brukade sitta och leta efter nästa klocka varje dag men känner inte längre något behov.

var tvungen att skriva av mig lite :cigar:
8AF077FA-2C07-448A-BC65-C7EAFAFA7A47.jpeg
AA996E43-F339-45B6-9141-E00BB20119EB.jpeg
92C5DD9C-9BAC-460C-921A-9693BC678205.jpeg
1043324E-9309-48EC-8626-8A12565ED46B.jpeg
210B3DF3-E6AB-47E5-B6DF-A9B5B77EA1B1.jpeg
684EADFE-B811-43A4-8700-F66F313F4D6B.jpeg

Min reaktion på OWG-mars var precis tvärt om. Explorern blev (och är) olidligt tråkig när man inte är ute och sportar. För allt annat är den som Doc Marten-kängor, en tråkmåns kan säga ”De passar till allt faktiskt” men jag föredrar att välja klocka efter tillfälle (och tycke). Nä, just nu är Exp1 förpassad till lådan.

Sorry grabbar, eller grattis eller... ja owg månaden är nyttigt men ovisst vad som sker på andra sidan när man är klar.
Själv drar jag ut på att testa mina andra klockor för att få lite av känslan jag hade när jag precis hade köpt dem. Själv har jag just plockat fram min Explorer nu.
 

RobinBanks

Panerai
2-Faktor
Jag tror vi måste komma ifrån att Explorern alltid ska bäras på länk. Jag har tidigare oxå envist hävdat detta men varför egentligen... Tror det är en gammal sanning. Länk är klassiskt, snyggt och praktiskt men ett läder är oxå väldigt fint och funkar bra.
Jo, jag kan hålla med till viss del. 1/14270 tycker jag lirar fint med andra typ av band. Däremot, så har jag även en explorer 2 (svart) som, i mitt tycke, inte lirar med något annat än just länk. Tror att det händer lite för mycket på Explorer 2, med tavlan, visarna och bezel, för att även få det att funka med läder eller annat.
 

Airman

KS Explorers Club
2-Faktor
Jo, jag kan hålla med till viss del. 1/14270 tycker jag lirar fint med andra typ av band. Däremot, så har jag även en explorer 2 (svart) som, i mitt tycke, inte lirar med något annat än just länk. Tror att det händer lite för mycket på Explorer 2, med tavlan, visarna och bezel, för att även få det att funka med läder eller annat.
Expy 2 är ju en helt annan klocka.
 

Ncs

Rolex
2-Faktor
Topp