Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Känner igen mig i den tanken om man var tvungen att vara OWG så är det mitt val.Explorern är ganska intressant. Jag kan bli trött på den, använda en annan klocka några dagar. När jag byter tillbaka frågar jag mig själv varför jag någonsin har något annat på armen.![]()
Provade det hela mars, har fortfarande inte velat ha på mig den.Känner igen mig i den tanken om man var tvungen att vara OWG så är det mitt val.
Men du är inte en OWG:are eller hur?Provade det hela mars, har fortfarande inte velat ha på mig den.
Förvisso sant.Men du är inte en OWG:are eller hur?![]()
Är tyvärr inte det heller men det skulle lösa många grubblerierFörvisso sant.
Det skulle en garderob med bara svarta polotröjor också. Men hur kul är det?Är tyvärr inte det heller men det skulle lösa många grubblerier![]()
Jag ska faktiskt göra ett försök. Håller på att sälja av samlingen..Det skulle en garderob med bara svarta polotröjor också. Men hur kul är det?
Ja, precis så är det! Den är så perfekt att den kan bli tråkig men samtidigt är den ju bara bäst så man kan inte vara utan den.Explorern är ganska intressant. Jag kan bli trött på den, använda en annan klocka några dagar. När jag byter tillbaka frågar jag mig själv varför jag någonsin har något annat på armen.![]()
Explorern är ganska intressant. Jag kan bli trött på den, använda en annan klocka några dagar.![]()
När jag byter tillbaka frågar jag mig själv varför jag någonsin har något annat på armen.
Allt är ju en fråga om tycke och smak. Själv gillar jag 114270 bäst och fick till slut tag på en V-serie från 2010 som var sista serien de gjorde i 36mm. Jag ville ha 36mm och en så "ny" som möjligt. Jag tycker 39mm på 214270 blir för stort för min handled på 16,7cm. 114270 har dessutom solid end links (till skillnad från 14270) och bärs därför något större och så ville jag inte ha tritium lume (som tidiga 14270 har) heller. Och så har 114270 det uppdaterade 3130 urverket. Men som sagt, allt är en fråga om tycke och smak.Finns det någon generell uppfattning om vilken post-1016 36mm Explorer som är "bäst", eller åtminstone hur man bör tänka när man överväger att införskaffa ett exemplar av detta mästerverk?
Snyggt!Testar sail cloth. Måste säga att jag gillar det! Väldigt följsamt från start, vilket uppskattas
![]()
Nja, det är på gränsen på just detta band. Dessvärre kan man inte köra böjda bandstift då detta band har quick release (osäker på ifall det är så det kallas) hade man kunnat köra böjda bandstift hade det nog lirat utan att skava.Snyggt!Klarar du dig undan skrapmärken?
Jag körde den också i OWG-Mars, körde den från mitten av feb till den 23 Mars om jag inte minns fel. Efter det så användes den lite men byttes oftast samma dag så det slutade nu i att jag sålde den...Provade det hela mars, har fortfarande inte velat ha på mig den.
Jag kör också sailcloth ibland. Det funkar riktigt bra tycker jag.Testar sail cloth. Måste säga att jag gillar det! Väldigt följsamt från start, vilket uppskattas
![]()
100%!This is my Explorer, there are many like it, but this one is mine.
![]()