Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Fin patina. Gillar de gamla siffrorna. Och alltid kul med historiaTjenare! Ny på forumet, men har strykt längs väggarna ett tag. Explorer 1016 från 1970, dessvärre med serviceglas och polerad. Men med originalband som varit en vända i Hong Kong.
Denna bilden höjer klockan flera nivåerFantastisk skapelse, i all sin enkelhet.
Tack snälla, kul att höra!Denna bilden höjer klockan flera nivåer
Snygg kombo! Vad är det för band?Två Explorers på ”äventyr”
Jag håller med dig helt! Tänk vilka möjligheter det hade inneburit om Rolex lät bli att ändra på det från 14270...Och avståndet mellan boett och bandstiftshålen är det ENDA felet med klockan, annars är den ju bäst!
Absolut, jag har till och med funderat på att slipa ner kanten lite, nu skalar den ju av bitar av skinn för den är så vass!Jag håller med dig helt! Tänk vilka möjligheter det hade inneburit om Rolex lät bli att ändra på det från 14270...
Härligt, vart riktigt bra! Jag kör också med böjda bandstift men blir svårt på Rolex att undankomma skavet tyvärr
Väldigt trevlig på bruntband! Och fin jyckeTvå Explorers på ”äventyr”
Ja det blev riktigt snyggt, så tack för tipsetHärligt, vart riktigt bra! Jag kör också med böjda bandstift men blir svårt på Rolex att undankomma skavet tyvärr
Ja, blev väldigt fint....och det är en långsvansad katt på bildenVäldigt trevlig på bruntband! Och fin jycke
Ooops my bad. En jävla rejäl katt det där.Ja, blev väldigt fint....och det är en långsvansad katt på bilden
Det är klockan som är liten 36mm perfektion!!Ooops my bad. En jävla rejäl katt det där.
Riktigt fin bild, känns som att du och klockan är beredda att utforska toppen i bakgrunden!Det ska bli så skönt att plocka fram Explorern igen på onsdag! (Är med i OWG-march med en annan klocka). Min Explorer har jag inte använt sen någon gång i december, men nu ska den fram igen.
Jag går fortfarande och funderar på att gravera baklocket på den. Förr eller senare kommer det nog att bli så, men det kostar ju en del om man vill ha det gjort ordentligt.
Min favoritbild på min Explorer