• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tråden om Rolex Explorer 1

Njuter av söndagen på balkongen och konstaterar återigen att den här klockan är den enda jag (egentligen) behöver.
C9825D50-8193-4704-81C3-BE243DB1EFFC.jpeg

Tjenare! Ny på forumet, men har strykt längs väggarna ett tag. Explorer 1016 från 1970, dessvärre med serviceglas och polerad. Men med originalband som varit en vända i Hong Kong.

Bilagor

• DF302099-E917-4E9B-962D-58FC5F8A1544.jpeg
    DF302099-E917-4E9B-962D-58FC5F8A1544.jpeg
    744.5 KB · Visningar: 11
Det var @A.Edfalk som tipsade om @jankoxxx som gör fina skräddarsydda band. Blev fantastiskt bra, men har blivit lite skav trots att han gjorde så tunt band han kunde och jag har böjda bandstift. Men fantastiskt skönt och nice kombo som sagt :)
Härligt, vart riktigt bra! Jag kör också med böjda bandstift men blir svårt på Rolex att undankomma skavet tyvärr

Det ska bli skönt att plocka fram Explorern igen på onsdag! (Är med i OWG-march med en annan klocka). Min Explorer har jag inte använt sen någon gång i december, men nu ska den fram igen.
Jag går fortfarande och funderar på att gravera baklocket på den. Förr eller senare kommer det nog att bli så, men det kostar ju en del om man vill ha det gjort ordentligt.
24BB1DC2-8B1E-4270-88D9-161473D431C3.jpeg

Min favoritbild på min Explorer

Det ska bli skönt att plocka fram Explorern igen på onsdag! (Är med i OWG-march med en annan klocka). Min Explorer har jag inte använt sen någon gång i december, men nu ska den fram igen.
Jag går fortfarande och funderar på att gravera baklocket på den. Förr eller senare kommer det nog att bli så, men det kostar ju en del om man vill ha det gjort ordentligt.
24BB1DC2-8B1E-4270-88D9-161473D431C3.jpeg

Min favoritbild på min Explorer
Riktigt fin bild, känns som att du och klockan är beredda att utforska toppen i bakgrunden! :)

Tillbaka
Topp