Schysst! 39an gör sig bra på natoSunday Funday
![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Schysst! 39an gör sig bra på natoSunday Funday
![]()
Ja jag gillar den på nato. Känns knappt att man har den på handleden. (Kan t.o.m sova med den på)Schysst! 39an gör sig bra på nato![]()
Den gör ju det!Gillar min 14270, passar till allt!
![]()
Vet exakt känslan men från en 14270 till en 16570. Ett byte jag faktiskt gjorde, i dagsläget ångrar jag mig inte men fullt möjligt att det kommer. Brukar ju bli så i denna hobbyHade funderingar på att byta den här mot en expII216570 men fasiken vad bra den är.
Ska nog behålla den här tills klockintresset ebbar ut om något sådant finns och bli owg med den . Annars så får jag hålla mig till tåls och spara och/eller avyttra till att man kan köpa en Explorer II. Tillför kanske ingenting till tråden men en fundering från en galen ks:are om inte annat, trevlig fredag och helg i vilket fall kära KS:are
![]()
Den är så pass bra att den är bäst helt enkelt!Hade funderingar på att byta den här mot en expII216570 men fasiken vad bra den är.
Ska nog behålla den här tills klockintresset ebbar ut om något sådant finns och bli owg med den . Annars så får jag hålla mig till tåls och spara och/eller avyttra till att man kan köpa en Explorer II. Tillför kanske ingenting till tråden men en fundering från en galen ks:are om inte annat, trevlig fredag och helg i vilket fall kära KS:are
![]()
Vet exakt känslan men från en 14270 till en 16570. Ett byte jag faktiskt gjorde, i dagsläget ångrar jag mig inte men fullt möjligt att det kommer. Brukar ju bli så i denna hobby![]()
Tanken var att byta till mig en svart 216570 och sedan köpa en vit jlc reverso large small second men blir nog att vänta på en vitDen är så pass bra att den är bäst helt enkelt!![]()
Låter ju rimligt faktiskt!Tanken var att byta till mig en svart 216570 och sedan köpa en vit jlc reverso large small second men blir nog att vänta på en vit
expII istället och behålla expyn. En färg av varje är mycket viktigt![]()
Låter klokt här är en bild på min nuvarande 16570 som kom in istället för min 14270. Tyvärr så var det OWG-Mars som dödade kärleken till 14270 för mig...Tanken var att byta till mig en svart 216570 och sedan köpa en vit jlc reverso large small second men blir nog att vänta på en vit
expII istället och behålla expyn. En färg av varje är mycket viktigt![]()
Jag känner som dig. Saknar min gamla 16570 mer och mer.. Får bli en till framöverVet exakt känslan men från en 14270 till en 16570. Ett byte jag faktiskt gjorde, i dagsläget ångrar jag mig inte men fullt möjligt att det kommer. Brukar ju bli så i denna hobby![]()
Det tycker jag! ;DJag känner som dig. Saknar min gamla 16570 mer och mer.. Får bli en till framöver![]()
Det stämmer ganska bra. Explorern ger dock ett lite ”större” intryck på armen pga avsaknaden av dykarringFunderar på att köpa mig en Explorer, men är lite oroad över storleken då jag lider av 16.5 cm handleder.
Någon här som både ägt en 214270 och Tudor BB58 som kan bekräfta att de bärs likvärdigt?
Tack på förhand =)
Med handleder på 16.5 skulle jag kolla på en 14270 eller 114270 istället. Har själv 17.5 och tycker min 114270 sitter bra.Funderar på att köpa mig en Explorer, men är lite oroad över storleken då jag lider av 16.5 cm handleder.
Någon här som både ägt en 214270 och Tudor BB58 som kan bekräfta att de bärs likvärdigt?
Tack på förhand =)
Med handleder på 16.5 skulle jag kolla på en 14270 eller 114270 istället. Har själv 17.5 och tycker min 114270 sitter bra.har testat en 214270 och tyckte den bars för stort. Kändes till och med större än min gamla explorer 2, som också är 1mm större än 214270.
Jag vet vad jag tycker estetiskt... sorry, det är inget vidare. Det funkar på sub som är en dykare men Exp1 är helt enkelt inte typen av klocka för gummi. Betydligt bättre om man har ändlänkar a la oysterflex (sett en bild på det) men det känns ändå inte bra. För mig finns inte på kartan att ha något annat än dess oysterlänk. Sådär, nu har jag skrivit det en gång för allaFick hem ett rubber b idag, vet inte vad jag tycker estetiskt då länken är överlägsen men sjukt vad bekvämt det är
![]()
![]()
![]()
Jag tycker det flyger!Fick hem ett rubber b idag, vet inte vad jag tycker estetiskt då länken är överlägsen men sjukt vad bekvämt det är
![]()
![]()
![]()
Tycker det vart riktigt bra.Fick hem ett rubber b idag, vet inte vad jag tycker estetiskt då länken är överlägsen men sjukt vad bekvämt det är
![]()
![]()
![]()