Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Gratulerar! Bra val. Explorer var även min första Rolex och är den som fortfarande är kvarFörsta rollen! Varit sugen i ca tre år, känns helt rätt.![]()
På sikt är det ju inte tråkigt att kliva på en 1016. Försöker forska lite och bilda mig en uppfattning om vilka variationer som funnits under referensens långa produktionstid, men inte funnit något som redogör på ett nördigt och uttömmande sätt a la speedmaster 101.com.
Någon som känner till något i stil med vad jag letar efter?
Kommer bli grymt!Jag funderade på att gravera på ett nytt boettlock, men kom snabbt fram till att det var ganska onödigt. Jag graverar ju trotts allt klocka för att det är en keeper.
Stort tack, det var på pricken vad jag letade efter!Är det något som https://explorer1016.com/ du letar efter?
Hej!/A
1016 är väääldigt fina men ack så dyra..Stort tack, det var på pricken vad jag letade efter!
Eller hur, dyrare än 5513 av vad jag kan utläsa.1016 är väääldigt fina men ack så dyra..
Äntligen!! Grattis![]()
Efter att ha stått och suktat vid sidlinjen ett bra tag kan jag nu stolt kalla mig själv Explorer 1-ägare! Känns kul att äntligen aktivt få delta i KS snyggaste tråd![]()
Snyggt! Rätt referens också!![]()
Efter att ha stått och suktat vid sidlinjen ett bra tag kan jag nu stolt kalla mig själv Explorer 1-ägare! Känns kul att äntligen aktivt få delta i KS snyggaste tråd![]()
Samma känsla här, har samma referens och samma årtal, är så grym!!! Håller på att köra av vägen på morgnarna när jag tittar på klockan istället för att koncentrera mig på körningenMin första Rolex (114270, 2008) som jag gillar mer och mer för varje dag som går.
![]()
Kan hända när man promenerar också kan jag sägaSamma känsla här, har samma referens och samma årtal, är så grym!!! Håller på att köra av vägen på morgnarna när jag tittar på klockan istället för att koncentrera mig på körningen![]()
Min första Rolex (114270, 2008) som jag gillar mer och mer för varje dag som går.
![]()
Jag vet vad jag tycker estetiskt... sorry, det är inget vidare. Det funkar på sub som är en dykare men Exp1 är helt enkelt inte typen av klocka för gummi. Betydligt bättre om man har ändlänkar a la oysterflex (sett en bild på det) men det känns ändå inte bra. För mig finns inte på kartan att ha något annat än dess oysterlänk. Sådär, nu har jag skrivit det en gång för alla![]()
Haha, att endast kommentera det man gillar är en bra regel och jag är lite förvånad själv att jag vek av från den. Men ogillar är ett för starkt ord här. Designmässigt är det rätt tydligt att klockor med slät glasring i rostfritt behöver ändlänkar på gummit, jämför t ex originalgummina till Omegas AT och SMP. Nog om det, slutkommenterat om Explorer1-or på annat än OysterHade missat ditt inlägg helt
Ja jag har varit inne på samma tankar jag att med endlinks så hade det varit bättre men den där kombon växte på mig efter ett tag, först fick den sitta på för att den va tvärskön men tilltalade mig inte så mycket men efter ett tag blev det riktigt snyggt
Länken är på nu men gummit kommer att få bekänna färg snart igen så var beredd att scrolla förbi![]()
Vart graverade du?Nu är min Explorer ÄNTLIGEN tillbaka på handleden! Jag är väldigt nöjd med resultatet måste jag säga.
![]()
![]()
EDIT:
Här är förlagan för den som är intresserad. Mitt heraldiska vapen.
![]()
Rob. EngströmVart graverade du?
Grymt snyggt. Och klockan blev helt plötsligt "din"...Nu är min Explorer ÄNTLIGEN tillbaka på handleden! Jag är väldigt nöjd med resultatet måste jag säga.
![]()
![]()
EDIT:
Här är förlagan för den som är intresserad. Mitt heraldiska vapen.
![]()