• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tråden om Rolex Explorer 1

Ingen “safequeen” här inte :cigar:
51BFF0E3-B2C2-4764-8416-70C1D803F084.jpeg

På sikt är det ju inte tråkigt att kliva på en 1016. Försöker forska lite och bilda mig en uppfattning om vilka variationer som funnits under referensens långa produktionstid, men inte funnit något som redogör på ett nördigt och uttömmande sätt a la speedmaster 101.com.
Någon som känner till något i stil med vad jag letar efter?

Till mitt förtret har det börjat klia ordentligt på handleden och har fått något slags utslag. Har någon upplevt detta? Är rädd att jag är allergisk. Eftersom Explorern passar bäst på länk är det en tråkig observation.

Jag vet vad jag tycker estetiskt... sorry, det är inget vidare. Det funkar på sub som är en dykare men Exp1 är helt enkelt inte typen av klocka för gummi. Betydligt bättre om man har ändlänkar a la oysterflex (sett en bild på det) men det känns ändå inte bra. För mig finns inte på kartan att ha något annat än dess oysterlänk. Sådär, nu har jag skrivit det en gång för alla :)

Hade missat ditt inlägg helt:D
Ja jag har varit inne på samma tankar jag att med endlinks så hade det varit bättre men den där kombon växte på mig efter ett tag, först fick den sitta på för att den va tvärskön men tilltalade mig inte så mycket men efter ett tag blev det riktigt snyggt:)

Länken är på nu men gummit kommer att få bekänna färg snart igen så var beredd att scrolla förbi;):cigar:

Hade missat ditt inlägg helt:D
Ja jag har varit inne på samma tankar jag att med endlinks så hade det varit bättre men den där kombon växte på mig efter ett tag, först fick den sitta på för att den va tvärskön men tilltalade mig inte så mycket men efter ett tag blev det riktigt snyggt:)

Länken är på nu men gummit kommer att få bekänna färg snart igen så var beredd att scrolla förbi;):cigar:
Haha, att endast kommentera det man gillar är en bra regel och jag är lite förvånad själv att jag vek av från den. Men ogillar är ett för starkt ord här. Designmässigt är det rätt tydligt att klockor med slät glasring i rostfritt behöver ändlänkar på gummit, jämför t ex originalgummina till Omegas AT och SMP. Nog om det, slutkommenterat om Explorer1-or på annat än Oyster :)

Tjenare!
Har nån sett såna här innan?
Köpte en 1016 av en engelsk dam. Några veckor efter fick jag ett Mail att hon hittat några extra länkar till ett klockarmband och undrade om det kunde vara till den klocka jag köpt. Så hon skickade dem. Tycker de ser lite märkliga ut. Från ovansidan är de mycket lika orginalarmbandet (vikt oyster), men det känns lite för flimsigt för att vara original... nån som vet något?
FA2403C3-0384-4C60-A3C3-D95BFFF606AA.jpeg 1AB28851-340A-4316-B382-0BB6D9081A2F.jpeg

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp