Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Bara att konstatera att smaken är som baken... Tagit av länken en enda gång under den tid jag har haft den, skulle kolla om det kommit in smuts. Det hade det inte.En av de bästa sakerna med Exp (1) tycker jag är att den går att kombinera och förändra så mycket. Snygg i original men kanske ännu snyggare på jubilee tycker jag! Nato och skinnband funkar lika bra och sätt en del på gummi med böjda bandstift som blir grymt sportiga. Ett strapmonster helt enkelt!
Bild på den med jubilee tackEn av de bästa sakerna med Exp (1) tycker jag är att den går att kombinera och förändra så mycket. Snygg i original men kanske ännu snyggare på jubilee tycker jag! Nato och skinnband funkar lika bra och sätt en del på gummi med böjda bandstift som blir grymt sportiga. Ett strapmonster helt enkelt!
fick gräva lite i arkivet och hittade de här tillslut.
Se ovan. Jag är dock team-endast_oyster_på_expBild på den med jubilee tack
Är enig med en del andra om att det är en klocka som verkligen gör sig bäst på länk. Kan tänka mig att jubilee kan funka bra!
Den får lite vintage-feeling med jubilee-länken. Bättre än vad jag trodde det skulle vara!Se ovan. Jag är dock team-endast_oyster_på_exp
Du kan få kjøpe min når jeg får min nye, dock kommer det nok ta en stund før den kommerIngen som börjar tröttna?
I princip inte, nej.Behövs fler?
Och rätt funktionell. Sånt här tänker jag kring...Var och klämde på en Explorer under Kaplans senaste visning. Rätt tydligt för mig att det är nästa klocka. Tala om en stilren design. Kan fortfarande inte riktigt släppa klockan..
Har du köpt den hos AD så brukar de kunna vara snälla och hjälpa dig med justering av länk i efterhand!Och rätt funktionell. Sånt här tänker jag kring...
Tyst rotor.
Välbalanserad.
Hugger inte i klädärmar.
Lumen håller genom hela natten, nästan grymmaste egenskapen! Bara Tissot och Grand Seiko i min familj ger en match.
Distinkt i uppdraget, nån tyckte det var lätt, snarare precision. Kronan som klickar ut förstärker intrycket.
Länken är styv och smiter åt, perfekt mikrojustering och uttag för justering utan att byta länkbitar.
Men, "Claspen" är lång och gör att klockan hamnar åt 12sidan. Funderar på att byta runt länkbitar men AD verkar ha låst med grön loctite (Va! Det är väl sista tilltaget på slitna skruvar!) så här behövs finmejsel. Biltema verkar ha slagskruvmejsar...
Design överlag känns lite industriell. Jag gillar det men en dos Breitling klassisk bling kan behövas som motvikt ibland.
På det hela taget känns det som en snygg klocka som faktiskt levererar premiumkänsla. Den verkar hålla tiden också.
Köp Bergeon istället för Biltema...Och rätt funktionell. Sånt här tänker jag kring...
Tyst rotor.
Välbalanserad.
Hugger inte i klädärmar.
Lumen håller genom hela natten, nästan grymmaste egenskapen! Bara Tissot och Grand Seiko i min familj ger en match.
Distinkt i uppdraget, nån tyckte det var lätt, snarare precision. Kronan som klickar ut förstärker intrycket.
Länken är styv och smiter åt, perfekt mikrojustering och uttag för justering utan att byta länkbitar.
Men, "Claspen" är lång och gör att klockan hamnar åt 12sidan. Funderar på att byta runt länkbitar men AD verkar ha låst med grön loctite (Va! Det är väl sista tilltaget på slitna skruvar!) så här behövs finmejsel. Biltema verkar ha slagskruvmejsar...
Design överlag känns lite industriell. Jag gillar det men en dos Breitling klassisk bling kan behövas som motvikt ibland.
På det hela taget känns det som en snygg klocka som faktiskt levererar premiumkänsla. Den verkar hålla tiden också.
Det är lugnt. Jag har Bergeonprylar för stift och bättre för mejslar. Och lite humör för att de 2 av 10 har gått och gömt sigKöp Bergeon istället för Biltema...
Ca 2000 mil dit. Har du förslag på ad på närmre håll som kan hjälpa till? Vore kul att se hur det funkar med global Rolex support.Har du köpt den hos AD så brukar de kunna vara snälla och hjälpa dig med justering av länk i efterhand!
Jag har ingen aning om vart du bor, men de är väl bara att traska in hos den närmsta och kolla?Ca 2000 mil dit. Har du förslag på ad på närmre håll som kan hjälpa till? Vore kul att se hur det funkar med global Rolex support.
Japp! Och det är ju mest en idé att prova så det får bli när det blir. I sammanhanget så ser jag mer fram mot att besöka AD för att titta på klockorJag har ingen aning om vart du bor, men de är väl bara att traska in hos den närmsta och kolla?
2000 mil?! Vart bor du? Svalbard?Ca 2000 mil dit. Har du förslag på ad på närmre håll som kan hjälpa till? Vore kul att se hur det funkar med global Rolex support.
Värma skruven hjälper, då släpper den. Värma ganska rejält alltså. I fallet Rolex är det genomgående skruvar så det är andra ändan än skruvskallen som skall bli varm. En stund ett par mm från ljuslåga brukar funka. Folk har tagit till sånt som att ta av länken och lägga i kokande vatten eller i ugnen. Värma med lödkolv är ett annat tips jag läst men inte stött på någon skruv som suttit som satan på väldigt länge så inte testat. Bra mejslar viktigt förstås men rätt storlek viktigare än kvaliteten, skall gå ner helt i spåret utan glapp och med tillräckligt bredd..........
.......
För några år sedan köpte jag en Speedy här på KS. Kände inte för att korta länken själv då så jag gick till Rob där den var köpt av tidigare ägare bara några månader innan om jag minns rätt. De sa att de kunde hjälpa mig men när jag råkade säga att det inte var jag som plockade ut den ville de ha betalt för att hjälpa till. Minns inte varför jag sa det men har för mig att de frågade.Ca 2000 mil dit. Har du förslag på ad på närmre håll som kan hjälpa till? Vore kul att se hur det funkar med global Rolex support.
Hoppas du släppte den innan du gick därifrån.Var och klämde på en Explorer under Kaplans senaste visning. Rätt tydligt för mig att det är nästa klocka. Tala om en stilren design. Kan fortfarande inte riktigt släppa klockan..
Haha beklagligen ja. Någon annan lyckig sate som fick med sig den där ifrån på lördagen.Hoppas du släppte den innan du gick därifrån.