• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tråden om Rolex Explorer 1

Har haft ett par Explorer genom åren, nyfikenheten har gjort att den fått lämna för att testa annat. Varje gång lika saknad. I all sin enkelhet blir den för mig väldigt nära perfekt. Fungerar bra i dom allra flesta situationer, flyger under radarn. Robust och pålitlig. Tycker även detta är en klocka som bara blir snyggare med tidens tand.
IMG_20201205_202016_223.jpg

Här sitter jag ikväll med min 114270 och tänker att: jag kan sälja allt utom denna. Vilken härlig klocka det här är!
Mitt råd till den som funderar på att köpa en Explorer är att slå till nu om man har möjlighet. Det är en fantastisk klocka och risken är att de kommer kosta mer pengar ju längre man väntar.

830FD921-31F1-4800-BBB1-D020C0BB7F05.jpeg

20201205_140619.jpg
Är så glad att jag köpte denna som min första Rolex istället för 114060, valde mellan båda i butik för strax över 4 år sedan.
Samma här! Hösten 2017 valde jag mellan 214270, 114060, 116610 & 116710. Trots att värdeutvecklingen kansle varit ”bättre” i de andra klockorna ångrar jag inte för en sekund att jag valde 214270. Det är en så jävla bra klocka rakt igenom

Senast ändrad:
Har inte varit riktigt den blixtförälsken jag hade tänkt mig med denna. Är ju inte min första så jag borde vetat vad jag skulle förvänta mig men något skavde lite de första dagarna.

Men så går jag förbi spegeln i hallen och så faller allt liksom på plats.

40787E3E-2C00-410B-A3CA-5E2340113410.jpeg
Ser bra ut mannen - tror du ska känna dig nöjd. Alltid svårt när man räknar med att bli förälskad. Jakten är ju oftast roligare än själva klockan men för dess skulle skall man inte glömma klockan :)

Tillbaka
Topp