S
Staafen
Guest
Lite dyr för att vara 2016 kanske? Men de börjar ju bli dyra nu så det kanske är rimligt.Några tankar rörande de explorers på Uretvintage som ligger ute? Varför rör de sig inte på?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Lite dyr för att vara 2016 kanske? Men de börjar ju bli dyra nu så det kanske är rimligt.Några tankar rörande de explorers på Uretvintage som ligger ute? Varför rör de sig inte på?
Jag har sedan Pandemin förvånats över att priserna fortsatt upp på rolex generellt. Tycker också mig sett att det verkar vara lite stagnation på de olika aktionssajterna. Kan det vara så att fler börjar hålla i pengarna?Några tankar rörande de explorers på Uretvintage som ligger ute? Varför rör de sig inte på?
Länken blir ännu bättre när du byter tillbaka från gummiJag är ju av åsikten att just 214270 endast passar på länk men är ju lite nyfiken (och man är ju inte sämre än att man kan ändra sig).
Har du några bilder där du tycker den ser extra bra ut på gummi?
EDIT: första man blir blind på är ögonen. Står klart och tydligt att det inte är kort på objekten...Några tankar rörande de explorers på Uretvintage som ligger ute? Varför rör de sig inte på?
Lättare att bara kolla om Explorer texten ligger vid 6 eller 12Precis fått lära mig att på 214270 är swiss made i överkant jämfört med 114270 ligger den i underkant. nördig info, men kanske kul att veta.
Får jag också lära mig något idagLättare att bara kolla om Explorer texten ligger vid 6 eller 12![]()
Mer att kolla?Får jag också lära mig något idagtack
Hej, tack för input!Mer att kolla?
Om uret håller tiden inom någon sekund per dag? Och uppenbart är automat borde det väl vara ett bra argument för äkta.
(Serienumret kollas såklart att det är fint stämplat inne i boettringen)
Precis fått lära mig att på 214270 är swiss made i överkant jämfört med 114270 ligger den i underkant. nördig info, men kanske kul att veta.
«Explorer» står under loggan kl 12 på eldre modeller og ved kl 6 på 214270 så veldig enkelt å seJamen se där! Då fick jag lära mig något nytt på klockfronten idag också!
Några tankar rörande de explorers på Uretvintage som ligger ute? Varför rör de sig inte på?
De har en 2016 utan cert for 75 og en 2016 fullsett for 66 som er litt konstigt, sen er jo frågan om det er mk1 eller mk2 i og med at bildene ikke er på den aktuelle klokken de selger.Lite dyr för att vara 2016 kanske? Men de börjar ju bli dyra nu så det kanske är rimligt.
Har varit i kontakt med dom ang fullset då den inte håller +/- 2sek och jag undrade om de kunde rucka innan ev försäljning men det var tvärstopp och noll chans för prutDe har en 2016 utan cert for 75 og en 2016 fullsett for 66 som er litt konstigt, sen er jo frågan om det er mk1 eller mk2 i og med at bildene ikke er på den aktuelle klokken de selger.
Känns en diff på 2 sek som ett större problem med klockan? Är det service etc som bör räknas på?Har varit i kontakt med dom ang fullset då den inte håller +/- 2sek och jag undrade om de kunde rucka innan ev försäljning men det var tvärstopp och noll chans för prut
Snyggt! Vad är det för gummi?Så JÄVLA nöjd![]()
Everest! Ger klockan totalt ny känsla. Påminner lite om Pateks vatten-nötSnyggt! Vad är det för gummi?
Trevligt! Är det med spänne eller använder du claspen?Everest! Ger klockan totalt ny känsla. Påminner lite om Pateks vatten-nöt
Inte alls egentligen men iom att den spec:as till 2sek så tyckte jag att de kunde kosta på en ruckning eller iaf dubbelkolla om de ska ta nästan listpris för en 4-5år gammal klocka där garantin snart går ut.Känns en diff på 2 sek som ett större problem med klockan? Är det service etc som bör räknas på?
Körde faktiskt med spänne efter en hel del övervägande. Claspen ger lyxigare känsla men spänne har mer funktionella fördelarTrevligt! Är det med spänne eller använder du claspen?
Posta lite fler bilder ur fler vinklar, såg bra ut!Körde faktiskt med spänne efter en hel del övervägande. Claspen ger lyxigare känsla men spänne har mer funktionella fördelar![]()
Sitter dumt till just nu, ska försöka komma ihåg att göra det senare. Påminn mig annarsPosta lite fler bilder ur fler vinklar, såg bra ut!![]()
Posta lite fler bilder ur fler vinklar, såg bra ut!![]()
Tror vi att detta gummi passar bra på 214270 @Feskarn ?
![]()
Gummi Curved - svart / blå - Watchwear.se
Klockband i gummi. Mjukt och följsamt. Bandet har ”curved ends” (böjda ändar) för att sluta tätt mot boetten. Gummit passar bl.a MoonSwatch, Omega Seamaster, Omega Planet Ocean (42mm), Omega Speedmaster Professional, Rolex Submariner, Rolex GMT-Master II, Sinn 556 med flera. Bredd: 20mm...watchwear.se
Snyggt! Man kanske borde testa.
Jag rekommenderar! O är man osäker är det väldigt tacksamt med ett gummi från @Feskarn 's watchwear jämfört med ett för nästan 2000kr från Everest, då krävs nog lite mer convictionSnyggt! Man kanske borde testa.
Är Feskarn å och Diskarn samma person?Jag rekommenderar! O är man osäker är det väldigt tacksamt med ett gummi från @Feskarn 's watchwear jämfört med ett för nästan 2000kr från Everest, då krävs nog lite mer conviction
edit: kom på det svenska ordet; (övertygelse), ni får förlåta min svengelska som kommer fram då och då till följd av att jag utanför KS lever i lite av en finans-bubbla.
Är Feskarn å och Diskarn samma person?
Gummi är beställt iaf![]()