• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tråden om Rolex Explorer 1

Jag är ju av åsikten att just 214270 endast passar på länk men är ju lite nyfiken (och man är ju inte sämre än att man kan ändra sig).

Har du några bilder där du tycker den ser extra bra ut på gummi?
Länken blir ännu bättre när du byter tillbaka från gummi🙂
Åtminstone min känsla efter att ha testat på några S&S. Kul att ha att byta med.
Bilderna på gummiband som visas gör mig sugen att testa på Explorer också.
Hmm... Har trenden med "curved ends" på läderband gått över? Ska leta lite efter figursydda explorerband, har för mig att jag sett såna.

Några tankar rörande de explorers på Uretvintage som ligger ute? Varför rör de sig inte på?
EDIT: första man blir blind på är ögonen. Står klart och tydligt att det inte är kort på objekten...

Tittade igenom 16570 bilderna på samtliga som ligger ute på uret. De använder samma bilder för alla objekt. eller har jag fel? samtidigt så skall det vara solida ändlänkar på dessa modellers armband. samt att det inte skall vara hål i casen på de senare modeller. Det är lite skumt om de inte fotograferar de faktiska objekten?

Mer att kolla?
Om uret håller tiden inom någon sekund per dag? Och uppenbart är automat borde det väl vara ett bra argument för äkta.
(Serienumret kollas såklart att det är fint stämplat inne i boettringen)
Hej, tack för input!

Hoppas de kollar detta under funktionstestet.

Allt jag kommit åt stämmer, fast med olika kvalite. Det som fick mig att lämna in klockan var kvaliten på SWISS MADE samt texten ovanför kl 6, dessa ar inte helt "klara". Vikten på klockan och att bandhornen är väldigt vassa, trots att inte klockan verkar polerad. Nu hoppas jag att detta bara är min petighet som ställt till det. och att jag undersökt hur bra kopiorna är idag, det är helt sjukt att de t.o.m clonar hela urverken....

Senast ändrad:
Precis fått lära mig att på 214270 är swiss made i överkant jämfört med 114270 ligger den i underkant. nördig info, men kanske kul att veta.

Jamen se där! Då fick jag lära mig något nytt på klockfronten idag också!
«Explorer» står under loggan kl 12 på eldre modeller og ved kl 6 på 214270 så veldig enkelt å se 🙂

1607553245723.jpeg

Några tankar rörande de explorers på Uretvintage som ligger ute? Varför rör de sig inte på?

Lite dyr för att vara 2016 kanske? Men de börjar ju bli dyra nu så det kanske är rimligt.
De har en 2016 utan cert for 75 og en 2016 fullsett for 66 som er litt konstigt, sen er jo frågan om det er mk1 eller mk2 i og med at bildene ikke er på den aktuelle klokken de selger.

De har en 2016 utan cert for 75 og en 2016 fullsett for 66 som er litt konstigt, sen er jo frågan om det er mk1 eller mk2 i og med at bildene ikke er på den aktuelle klokken de selger.
Har varit i kontakt med dom ang fullset då den inte håller +/- 2sek och jag undrade om de kunde rucka innan ev försäljning men det var tvärstopp och noll chans för prut

Känns en diff på 2 sek som ett större problem med klockan? Är det service etc som bör räknas på?
Inte alls egentligen men iom att den spec:as till 2sek så tyckte jag att de kunde kosta på en ruckning eller iaf dubbelkolla om de ska ta nästan listpris för en 4-5år gammal klocka där garantin snart går ut.

edit: skulle aldrig bry mig med min egen klocka m

Tror vi att detta gummi passar bra på 214270 @Feskarn ?

Ja det finns de som testat. Här en bild från @Sistakvarten 😃

1AC506C5-12EE-4649-A626-98E4E3967851.jpeg

Snyggt! Man kanske borde testa.
Jag rekommenderar! O är man osäker är det väldigt tacksamt med ett gummi från @Feskarn 's watchwear jämfört med ett för nästan 2000kr från Everest, då krävs nog lite mer conviction :)

edit: kom på det svenska ordet; (övertygelse), ni får förlåta min svengelska som kommer fram då och då till följd av att jag utanför KS lever i lite av en finans-bubbla.

Jag rekommenderar! O är man osäker är det väldigt tacksamt med ett gummi från @Feskarn 's watchwear jämfört med ett för nästan 2000kr från Everest, då krävs nog lite mer conviction :)

edit: kom på det svenska ordet; (övertygelse), ni får förlåta min svengelska som kommer fram då och då till följd av att jag utanför KS lever i lite av en finans-bubbla.
Är Feskarn å och Diskarn samma person? ;)

Gummi är beställt iaf :)

Tillbaka
Topp