• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tråden om Rolex Explorer 1

Jag är lite kär tror jag! 😁
20201207_204308-01.jpeg
Fullt förståeligt, ser ut att passa dig riktigt fint. Grattis! :)

Mitt första band från Everest slarvades bort i posten. Som tur är beställde jag försäkrad frakt och fick igår mail om att band nr.2 är på g... Så sjukt frustrerande men den som väntar på nåt gott....

Mitt första band från Everest slarvades bort i posten. Som tur är beställde jag försäkrad frakt och fick igår mail om att band nr.2 är på g... Så sjukt frustrerande men den som väntar på nåt gott....

Jag är ju av åsikten att just 214270 endast passar på länk men är ju lite nyfiken (och man är ju inte sämre än att man kan ändra sig).

Har du några bilder där du tycker den ser extra bra ut på gummi?

bilder från www
1607521089270.png

1607521134755.png

1607521180877.png

95% säger "explorer ska vara på länk". Håller egentligen med men när så många tycker samma sak blir jag provocerad och vill vara annorlunda ;)
Tack! gillade det på bild 2 (och 3?) bäst när det blir en liten "knäck" på bandet under bandhornen. Mindre bullig känsla liksom. Har du koll på vilken tillverkare det är?

Hur skulle ni göra?! fick en 114270 av flera kompisar som skramlat till min 40 års present (Jag vet, helt sjukt att dom lagt dom pengarna). den är köpt via chrono24 fr italien av en 5 stjärnig säljare. Dock när jag fick den i handen upplevde jag att den var något lätt från den OP som jag lånat vid något tillfälle, samt att kanterna på baksidan är något vassa. Den är i skrivande stund hos Rob Engström för funktionstest. och jag kan knappt sova.... hoppas för allt i världen att jag har fel. Om nu det värsta händer och den är en riktigt bra kopia, skulle ni nämna det till dem som givit dig klockan? har tyvärr bara en oskarp bild, då jag lämnade in den direkt.

Bilagor

• IMG_0029.JPG
    IMG_0029.JPG
    398.4 KB · Visningar: 34
Hur skulle ni göra?! fick en 114270 av flera kompisar som skramlat till min 40 års present (Jag vet, helt sjukt att dom lagt dom pengarna). den är köpt via chrono24 fr italien av en 5 stjärnig säljare. Dock när jag fick den i handen upplevde jag att den var något lätt från den OP som jag lånat vid något tillfälle, samt att kanterna på baksidan är något vassa. Den är i skrivande stund hos Rob Engström för funktionstest. och jag kan knappt sova.... hoppas för allt i världen att jag har fel. Om nu det värsta händer och den är en riktigt bra kopia, skulle ni nämna det till dem som givit dig klockan? har tyvärr bara en oskarp bild, då jag lämnade in den direkt.
Jag får skaffa nya kompisar. Stort grattis :D

Tillbaka
Topp