• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tråden om Rolex Explorer 1

Explorer-söndag 👌
14270!

7C7C919A-B8E0-4832-BE87-FD46A4C3E5FA.jpeg

Har varit i kontakt med dom ang fullset då den inte håller +/- 2sek och jag undrade om de kunde rucka innan ev försäljning men det var tvärstopp och noll chans för prut

Någon här inne som nöp den? Tycks vara såld nu när jag var inne för att kolla efter den.

EDIT: Never mind, fann den tycks enbart legat på annan plats men hittade den när jag sökte efter den. Jag somnar om...

Senast ändrad:
Tack @carlm, kul att höra! Detta är min tredje 214270, precis som @Staafen skriver tror jag till en början att man kanske kan uppfatta Explorern som lite tråkig. Det gjorde även jag, testat runt olika, sub/gmt/DJ mm men faller alltid tillbaka på Explorern. Tänk efter två gånger, lägg undan den en stund. Ta fram den igen, känns det inte rätt då ska du självklart inte sitta och trycka på den.

Här får du två dagsfärska, blir roligare med bilder :)
IMG_20201213_125712_356.jpg
IMG_20201213_124808_748.jpg
Gillar hur du tänker, har låtit den ligga sedan i fredags em nu och tänkte låta den ligga ett par dagar till. Annars verkar det ju på er här i tråden att det är tredje gången gillt som gäller och detta är ju bara min andra ;)

Gillar hur du tänker, har låtit den ligga sedan i fredags em nu och tänkte låta den ligga ett par dagar till. Annars verkar det ju på er här i tråden att det är tredje gången gillt som gäller och detta är ju bara min andra ;)
Du får helt enkelt försöka att inte göra samma misstag som mig :D

Har du testat 114270? Om inte kanske den kan vara något. På mig kändes den tyvärr för liten men himla fin klocka. Bara leker med tanken, du har säkert redan testat.
Screenshot_20201213-193940_Instagram.jpg

Screenshot_20201213-193852_Instagram.jpg

Du får helt enkelt försöka att inte göra samma misstag som mig :D

Har du testat 114270? Om inte kanske den kan vara något. På mig kändes den tyvärr för liten men himla fin klocka. Bara leker med tanken, du har säkert redan testat.
Screenshot_20201213-193940_Instagram.jpg

Screenshot_20201213-193852_Instagram.jpg
Bra tips men varit igenom 14270, 114270 och 16570. Alla bra men vill ha modernt nu så det är egentligen 214270 som gäller om inte sub.
Nästan pinsamt hur priviligerad man är med sådana hör bekymmer men det här är väl en safe zone? 😬😬

Bra tips men varit igenom 14270, 114270 och 16570. Alla bra men vill ha modernt nu så det är egentligen 214270 som gäller om inte sub.
Nästan pinsamt hur priviligerad man är med sådana hör bekymmer men det här är väl en safe zone? 😬😬
Förstår, du får avvakta lite. Blir nog bra vilket du än beslutar dig för. En sub är aldrig fel. Javisst, här inne kan vi leka fritt utan att någon höjer på ögonbrynet nämnvärt. Men visst är det så, man ska vara tacksam. Finns besvärligare saker att ligga sömnlös över än valet mellan två klockor.

Både Explorer 1 och Sub är grymt fina tycker jag. De är både lika och olika men kompletterar varandra bra, den ena om man ska nedåt och den andra om man ska uppåt. 😋

Senast redigerad av en moderator:
Lycka till ! Men vågat, ifrågasättandet av 214270 på annat än dess oyster är ändå rätt spritt ;)
"Han verkar ju helt rätt för jobbet, vad säger ni?"
"Absolut! Väldigt kvalificerad."
"Mogen, ansvarstagande, driven. Jodå, han tar vi."
"Någon emot?"
"......asså....."
"Ja men säg om du har några invändningar."
"HUR KAN MAN KOMBINERA EN 214270 (MK2) MED NÅGOT ANNAT ÄN ORIGINALLÄNKEN?! VAD SÄGER DET SOM KARLNS OMDÖME EGENTLIGEN?!"
"..."
"INGET BRA, DET VET JAG."
"...ok."

PS: Lycka till!

Tillbaka
Topp