• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tråden om Rolex Explorer 1

Ja det finns de som testat. Här en bild från @Sistakvarten 😃

1AC506C5-12EE-4649-A626-98E4E3967851.jpeg
Glömde citera:)

Tack @-RI-, @Scaramanga, @Staafen m.fl. alltid hög lägstanivå på era bilder. Hjälper mig som tvivlar minst en gång om dagen på om den är rätt för mig att stanna på rätt sida 👍👍

kan ni inte bomba lite fler bilder vid tillfälle? Tror ingen hör i tråden har något emot ett gäng arkivare 😊

(Bild för uppmärksamhet)
312F071D-94A5-43C5-9BD1-5111253A74F7.jpeg
Stort tack @carlm, jätteroligt! Absolut kan det bildbombas. 😁

Klart du ska stanna, det är ju en underbar klocka och du kommer ångra dig om du säljer tror jag.

Tack @-RI-, @Scaramanga, @Staafen m.fl. alltid hög lägstanivå på era bilder. Hjälper mig som tvivlar minst en gång om dagen på om den är rätt för mig att stanna på rätt sida 👍👍

kan ni inte bomba lite fler bilder vid tillfälle? Tror ingen hör i tråden har något emot ett gäng arkivare 😊

(Bild för uppmärksamhet)
Som @Staafen säger tror jag du kommer ångra dig. Explorern är ju grym

(Bild för uppmärksamhet)
Beskriv vad du känner för den. Jag har också tvivlat mycket tidigare skall du veta. Har mitt tredje ex så mao har jag sålt den två gånger också. Det har tagit sin tid men nu har jag landat i jag nog inte kan vara utan denna klocka.

Beskriv vad du känner för den. Jag har också tvivlat mycket tidigare skall du veta. Har mitt tredje ex så mao har jag sålt den två gånger också. Det har tagit sin tid men nu har jag landat i jag nog inte kan vara utan denna klocka.
Ja det är det som är det svåra. Jag gillar det moderna, kvaliteten, chromalight, att den är robust.

Men ibland känner jag mig inte lika peppad när jag jag tittar ner på den som jag gjort med tex submariners jag haft.

Samtidigt gillar jag att den går under radarn och just det faktum att den inte är en submariner.

Och detta är min andra 214270 så något gör ju att jag känner tillräckligt starkt för den för att komma tillbaka..

Gissar att det handlar mest om att gilla läget några veckor till 😬😬

Ja det är det som är det svåra. Jag gillar det moderna, kvaliteten, chromalight, att den är robust.

Men ibland känner jag mig inte lika peppad när jag jag tittar ner på den som jag gjort med tex submariners jag haft.

Samtidigt gillar jag att den går under radarn och just det faktum att den inte är en submariner.

Och detta är min andra 214270 så något gör ju att jag känner tillräckligt starkt för den för att komma tillbaka..

Gissar att det handlar mest om att gilla läget några veckor till 😬😬
Snabbsvar... Ja, förstår precis. Den här motsatsen till något wow som man lite ledsnar på efter några veckor. För mig behövde den tid att växa, rätt lång tid faktiskt. För mig representerar den precis allt som är bra märket och den har inget av det som folk ogillar med märket (reservation för att den nu verkar hajpas allt mer). Ge den sin tid om du kan helt enkelt.

Snabbsvar... Ja, förstår precis. Den här motsatsen till något wow som man lite ledsnar på efter några veckor. För mig behövde den tid att växa, rätt lång tid faktiskt. För mig representerar den precis allt som är bra märket och den har inget av det som folk ogillar med märket (reservation för att den nu verkar hajpas allt mer). Ge den sin tid om du kan helt enkelt.
Håller med! Jag har alltid tyckt att modellen varit lite tråkig men helt plötsligt slog det om och jag gillar den mycket. Det var lite så med 16570 med.

Tack @carlm, kul att höra! Detta är min tredje 214270, precis som @Staafen skriver tror jag till en början att man kanske kan uppfatta Explorern som lite tråkig. Det gjorde även jag, testat runt olika, sub/gmt/DJ mm men faller alltid tillbaka på Explorern. Tänk efter två gånger, lägg undan den en stund. Ta fram den igen, känns det inte rätt då ska du självklart inte sitta och trycka på den.

Här får du två dagsfärska, blir roligare med bilder :)
IMG_20201213_125712_356.jpg
IMG_20201213_124808_748.jpg

Tillbaka
Topp