• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tråden om Rolex Explorer 1

Jag tycker att det kan vara lite intressant även om jag som de flesta har mina klockor för att jag gillar dem och inte pga värdet.

Lite OT nu men om man ignorerar en person på KS, slipper man då se den personens inlägg eller är det bara att denne inte kan kontakta en? 😄
Denna funktion räddade KS för mig när stämningen blev alldeles för trist.

bild på min (förra) för mindre OT

8D93A229-42DC-4115-8C4B-A818EBBE80D9.jpeg

Jag tycker att det kan vara lite intressant även om jag som de flesta har mina klockor för att jag gillar dem och inte pga värdet.

Lite OT nu men om man ignorerar en person på KS, slipper man då se den personens inlägg eller är det bara att denne inte kan kontakta en? 😄
Är det så jobbigt att bli synad på sitt skitsnack?

Sitta och skriva att "modellen lär förändras i år och priserna kommer påverkas positivt" samtidigt som man själv äger modellen. :D

Är det så jobbigt att bli synad på sitt skitsnack?

Sitta och skriva att "modellen lär förändras i år och priserna kommer påverkas positivt" samtidigt som man själv äger modellen. :D
Jag hänger oftast i trådar rörande specifika modeller för att jag faktiskt äger en. Att modellen kommer förändras i år är ju ganska troligt och något jag tycker är spännande, så känner säkert fler med mig? Priserna kan gå upp eller ner, jag kommer inte sälja.

Tycker ni är lite väl hårda nu @Staafen och co. Man måste väl få ifrågasätta ett påstående (på ett diskussionforum?) utan att det ska bli ett jäkla liv. Eller är det bättre om det bara postas samma bilder på 214270 varje dag?
Självklart får man det men det är väl mer sättet det görs på som jag reagerar över.

Fattar men känns lite som en överreaktion. Lite som att ni tycker det är kul att hacka på @vaniljglass . Blir lite översittarattityd när ni håller på så tycker jag. Mina två cents :)
Det är väl mer att vissa använder en viss attityd i alla sina inlägg och då blir man ibland lite less på det, ingen som vill vara någon typ av översittare!

Sorry för OT här kommer en bild på min gamla 14270:
1609761707374.png

Nu satt man ju lite i skiten. Flera ute till försäljningen och så har man lovat sig själv att vänta. De flesta ser dock ut att ha rätt mycket hairlines - lätt att polera?

Nu satt man ju lite i skiten. Flera ute till försäljningen och så har man lovat sig själv att vänta. De flesta ser dock ut att ha rätt mycket hairlines - lätt att polera?
Nog en av de mest repkänsliga klockor jag ägt märkligt nog. Glasringen blir repig av att man tar av plasten typ ;)

Men det ser generellt värre ut på bild än hur det upplevs vid användning imo. Lite hairlines klär den här modellen tycker jag.

Nog en av de mest repkänsliga klockor jag ägt märkligt nog. Glasringen blir repig av att man tar av plasten typ ;)

Men det ser generellt värre ut på bild än hur det upplevs vid användning imo. Lite hairlines klär den här modellen tycker jag.
Visst är det så, oundvikligt att komma ifrån hairlines på en klocka som används. Speciellt om den har polerade ytor. Repor/dings är en annan sak såklart.

Explorern blir bara snyggare med tiden precis som du säger, adderar till klockans karaktär. :)

Tillägg: för den som är sugen tycker jag man ska passa på. Det är en otroligt potent klocka och börjar kännas prisvärd relativt alla andra moderna sportrolex. Jag hade inte sålt om det inte var så att jag stod på listan för en ny och vill testa lite annat innan den anländer.

Tillägg: för den som är sugen tycker jag man ska passa på. Det är en otroligt potent klocka och börjar kännas prisvärd relativt alla andra moderna sportrolex. Jag hade inte sålt om det inte var så att jag stod på listan för en ny och vill testa lite annat innan den anländer.
Antagligen väldigt sant och förstår dig. Får gå tillbaka till kammaren och fundera om det är den eller suben jag vill införskaffa till min 30årsdag/förlovning etc.

Fick idag mitt Everestgummi som jag köpte av Diskaren. Ska köra på det kommande månad och utvärdera det hela. Mantrat att Explorer måste bäras på länk kanske får sig en törn, bekvämt så in i bomben är det. Ganska snyggt också om jag får säga det själv.
0FF2DC4E-0E76-4BC0-A268-34242E4A558D.jpeg
47B6F136-E76F-4761-A5B6-D3BFB1AB1B6C.jpeg
80141513-8452-46A3-8114-CCD1576AA8AA.jpeg
71710A2C-12F9-400B-AEE7-E88CA8C95F08.jpeg
B040663D-1E71-417D-8740-1176E084D899.jpeg
0140F3DB-40EB-44AF-924F-D96EA0465BA0.jpeg

Tillbaka
Topp