Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Blev överflyttad från 39mm-listan till 36, men är mycket skeptisk att 36mm Explorer passar mig.
Är det någon som har hämtat ut sin nya 36:a än? Antar att man får släpa sig dit och åtminstone prova när turen är kommen.
Med tanke på Rolexpriser just nu så känns nästan listpriset på stål-Explorern rimligt... ;-)
Den er tydligen endast 42mm lug to lug også. OP36 og DJ36 er 44mm som den gamle Exp36.Knyckte lite bilder från FB där de jämför gamla 14270 mot 124270. Den smalare länken och tjockare font gör att den verkligen ser mindre ut.
Skulle du få turen men inte bli nöjd så lovar jag att både jag och säkert flera är sugen på att köpa den av digBlev överflyttad från 39mm-listan till 36, men är mycket skeptisk att 36mm Explorer passar mig.
Är det någon som har hämtat ut sin nya 36:a än? Antar att man får släpa sig dit och åtminstone prova när turen är kommen.
Med tanke på Rolexpriser just nu så känns nästan listpriset på stål-Explorern rimligt... ;-)
På undre bilden ser nya Explorens länk ser ut att smalna av betydligt mer än gamla. Ska bli intressant att prova, jag står på kölista men de kunde inte garantera något då de inte visste hur tilldelningen ser ut. Sen hamnar jag efter alla som tidigare stod i kö på 39anKnyckte lite bilder från FB där de jämför gamla 14270 mot 124270. Den smalare länken och tjockare font gör att den verkligen ser mindre ut.
gillar tanken med nya 36mm men blir lite orolig när man ser andra dimensioner så som 19mm mellan lugs och 42 lug to lug.. lite liten?Knyckte lite bilder från FB där de jämför gamla 14270 mot 124270. Den smalare länken och tjockare font gör att den verkligen ser mindre ut.
Håller med om att Explorer och alla andra Rolex ska vara på oysterlänk och inget annat . men 19mm som smalnar till XX gör nog att det bär sig mer feminint? har inte sett klockan irl så vad vet jag men det är mina spontana tankar iaf.19mm bandbredd är ju ändå ett lyft då det ger klockan bättre proportioner. Bristen på band i den storleken saknar betydelse då man IMO enbart skall bära en Explorer 1 på dess medföljande oysterlänk.
Jag tycker att nya 36an ser lite mer feminin ut än den gamla?Knyckte lite bilder från FB där de jämför gamla 14270 mot 124270. Den smalare länken och tjockare font gör att den verkligen ser mindre ut.
Håller helt klart med.Jag tycker att nya 36an ser lite mer feminin ut än den gamla?
Menar du tvåton eller den med vit tavla som släpps 2021?Någon som har koll på när nya färgen kommer finnas tillgänglig?
Avsmalnande länkar verkar (äntligen) komma tillbaka. Kolla på nya Speedyn exempelvis som smalnar av till 15mm.Håller med om att Explorer och alla andra Rolex ska vara på oysterlänk och inget annat . men 19mm som smalnar till XX gör nog att det bär sig mer feminint? har inte sett klockan irl så vad vet jag men det är mina spontana tankar iaf.
Ja, ha ha, jag får väl leka gråhandlare då, som alla andra...Skulle du få turen men inte bli nöjd så lovar jag att både jag och säkert flera är sugen på att köpa den av dig
Jag tycker att det är mycket snyggare med avsmalnande. Speedys länk till 005an var ju ingen höjdare. Däremot tycker jag nya Explorern ser lite väl klen ut med start på 19mm, undra vad den är vid claspen?Avsmalnande länkar verkar (äntligen) komma tillbaka. Kolla på nya Speedyn exempelvis som smalnar av till 15mm.
Skulle killgissa att de inte går smalare än 16mm vid claspenJag tycker att det är mycket snyggare med avsmalnande. Speedys länk till 005an var ju ingen höjdare. Däremot tycker jag nya Explorern ser lite väl klen ut med start på 19mm, undra vad den är vid claspen?
Så är det nog, man kanske luras av bilderna.Skulle killgissa att de inte går smalare än 16mm vid claspen
Skulle killgissa att de inte går smalare än 16mm vid claspen
Leste nånstans att den smalnar av til 14mm. Vet inte om det stämmer, men tror nog inte den blir större än 15 iaf.Så är det nog, man kanske luras av bilderna.
14mm är smalt. Börjar hålla med om att det blir lite väl feminint dåLeste nånstans att den smalnar av til 14mm. Vet inte om det stämmer, men tror nog inte den blir större än 15 iaf.
Om det stämmer är den ju riktigt tunn vid claspen för den här typen av klocka eller har jag fel? 19 till 14 är ju ganska kraftigt avsmalnande ändå.Leste nånstans att den smalnar av til 14mm. Vet inte om det stämmer, men tror nog inte den blir större än 15 iaf.
Jag tycker att 16mm skulle vara i smalaste laget på en sån här typ av klocka men det kan ju såklart se bra ut.14mm är smalt. Börjar hålla med om att det blir lite väl feminint då
Leste nånstans att den smalnar av til 14mm. Vet inte om det stämmer, men tror nog inte den blir större än 15 iaf.
14mm är smalt. Börjar hålla med om att det blir lite väl feminint då
the lug width is now 19mm tapering down to 14mmOm det stämmer är den ju riktigt tunn vid claspen för den här typen av klocka eller har jag fel? 19 till 14 är ju ganska kraftigt avsmalnande ändå.
Mina 16,5-17cm handled med en klocka på samma storlek og et bra eksempel på at omkrets har noll betydning på hur klockan sitter.gillar tanken med nya 36mm men blir lite orolig när man ser andra dimensioner så som 19mm mellan lugs och 42 lug to lug.. lite liten?
här var min gamla 114270 på 19cm handled och den är 46mm lug to lug.
Oj, det trodde jag inte även om den såg smal ut.the lug width is now 19mm tapering down to 14mm
The New 36mm Rolex Explorer Is Right Where It Needs To Be
Rolex decided to make Watches and Wonders 2021 all about the Explorer. As always, the news was surprising for what came and what didn't. For some of us,www.fratellowatches.com
16mm är det vanliga på en klocka av den här storleken. Vill inte ha bredare vid claspen, intrycket blir klumpigt och grovhugget då IMOJag tycker att 16mm skulle vara i smalaste laget på en sån här typ av klocka men det kan ju såklart se bra ut.
Ser fram emot att testa den även om jag nog stannar vid 39mm.
Ja det håller jag iofs med om men gärna inte smalare än 16mm.16mm är det vanliga på en klocka av den här storleken. Vill inte ha bredare vid claspen, intrycket blir klumpigt och grovhugget då IMO
Kanske Explorer 5500 / 5501 som spökar?Jag var tvungen att kolla upp det och 36mm stämmer. Vet inte varför men fick för mig att den första Explorern som kom var 34mm. Jaja, jag börjar bli gammal och glömsk!
Knyckte lite bilder från FB där de jämför gamla 14270 mot 124270. Den smalare länken och tjockare font gör att den verkligen ser mindre ut.
Riktigt bra!16mm är det vanliga på en klocka av den här storleken. Vill inte ha bredare vid claspen, intrycket blir klumpigt och grovhugget då IMO