• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tråden om Rolex Explorer 1

Inom kort kommer jag lägga ut min 14270 till försäljning här på KS. Givetvis får besökarna i denna tråd företräde om någon är intresserad.
14270 från 1996 (T-serie) Tritium-tavla (T Swiss - T <25) Servad november 2019 hos Rob Engström för 9750kr (ej polerad). Medföljer box men inget cert. Enligt mig i bra skick. Den har blivit polerad under sina 25 år.
Skicka ett DM vid intresse.
2FC29836-17CF-4242-8EA5-DEFCA79268EE.jpeg
Kan inte säga med absolut säkerhet men tror annonsering hör hemma i säljesdelen av forumet.
Trodde service av 3000 låg kring 7-8k, var det något speciellt som gjordes? Ska lämna in min 14270 snart.

Kan inte säga med absolut säkerhet men tror annonsering hör hemma i säljesdelen av forumet.
Trodde service av 3000 låg kring 7-8k, var det något speciellt som gjordes? Ska lämna in min 14270 snart.
Är det verkligen ett problem att man ger lite förtur i tråden?

Frågar eftersom jag brukar göra det samma men snarare sett det som att jag är bjussig, inte att jag smutsar ner tråden?

Jeg vet.
Vet egentlig ikke hvorfor jeg funderade på det for den er så otroligt bra. Tror kanskje det har med at jeg använde min gamle til alt, men at jeg nesten har slutat använda Explorer etter at jeg fikk den nye.
F4EEC75D-8228-4660-AE98-07141ED67297.jpeg
Men har du kvar den gamla fortfarande? Varför säljer du inte den istället?

Ber om ursäkt om min post bryter mot några regler eller kutym. Men precis som @carlm och @Staafen skriver så var min enda intention med min post att vara lite bjussig och ge oss riktiga Explorernördar som följer denna tråd lite förtur innan alla ser det på köp&sälj. Klockan såldes förövrigt idag till en trogen läsare av denna tråd vilket jag tycker känns roligare än att någon annan hade lagt vantarna på den. 👍

Jag håller med! 214270 är ju inte jättestor och den nya ser mycket mindre ut? Jag har absolut inget emot 36mm ska tilläggas.

39mm bredvid 40mm 16610.

2021_0319_01101800-01.jpeg
Låter ofte som det er en otroligt stor klokke når man leser her, men en 39mm Exp er absolutt ikke en stor klokke etter dagens standard, men alt beror jo på om man gillar små eller store klokker og storleken og formen på handledet.

Jämfört med nye OP41 ser den rätt så liten ut.
B29FF991-9C22-4984-A4B1-0DAA56480DDF.jpeg
9D2148BB-E77A-46CC-9790-BBDF1ED49228.jpeg

Ber om ursäkt om min post bryter mot några regler eller kutym. Men precis som @carlm och @Staafen skriver så var min enda intention med min post att vara lite bjussig och ge oss riktiga Explorernördar som följer denna tråd lite förtur innan alla ser det på köp&sälj. Klockan såldes förövrigt idag till en trogen läsare av denna tråd vilket jag tycker känns roligare än att någon annan hade lagt vantarna på den. 👍
Hvorfor fortsette å bumpe annonsen om klockan redan er såld?

Okej, det var ganska oväntat faktiskt. Tycker det var synd! En liten pluspoäng för 39mm i mina ögon.

Men funderar jag lite mer på det gör den sig ändå bäst på länk, så det kvittar lite.

Spelar inte så stor roll 39mm är bloated ändå. Fel dimensioner och boxig. Bezel blir också för stor. Har absolut ingenting med originalet att göra.

Vet inte vad dessa 19mm betyder men tycker den ser okej ut. Kan lika gärna vara 19.8mm.

Spelar inte så stor roll 39mm är bloated ändå. Fel dimensioner och boxig. Bezel blir också för stor. Har absolut ingenting med originalet att göra.

Vet inte vad dessa 19mm betyder men tycker den ser okej ut. Kan lika gärna vara 19.8mm.
Vilket ”original” menar du då?

Det er vell vad du tycker, behöver inte betyda att det är rätt :)

En klocka som är gjord i 2021 har nog inte så mycket med originalet att göra oavsett storlek och vad som står på tavlan så vill man ha originalet får man nog köpa vintage 🙂

Tillbaka
Topp