• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tråden om Rolex Explorer 1

Kanske tidigt men det kan vara roligt att spekulera :)

Vad tror ni om beg. priserna på nya 124270 när de börjar dyka upp? Och sen när nyhetens behag lagt sig? 214270 låg ju under list, även om det kröp uppåt, ända fram till att den försvann. Även om många här gillar 36mm så är det kanske en storlek som tilltalar entusiaster mer än den stora massan potentiella köpare.

Utmärkt promenadkompanjon😀
BD400354-7399-4666-84F6-DDEB50937AEB.jpeg

Tack för inspiration. Vore kul att testa några Nato. Luggarna ser ut att följa med ner rätt fint. Är snart dags att sätta verktygen i klockan, ska torrköra med några andra klockor och se om det går att undvika repor med lite tejp och rätt underlag...🙉
Jag tycker dem funkar väldigt bra på nato. Jag gillar att klockan blir mer ”under stated”, om man så säger. Sen är ju den extra säkerhetsfaktorn med nato alltid ett plus.
Inga problem alls heller att få plats med bandet mellan fjädersprinten och boetten. Kanske om man har ett väldigt tjockt band i så fall.
Vad gäller repor så är min erfarenhet att det är lättast att de uppstår när man ska sätta tillbaka stållänken. Då brukar jag använda tejp.

Jag tycker dem funkar väldigt bra på nato. Jag gillar att klockan blir mer ”under stated”, om man så säger. Sen är ju den extra säkerhetsfaktorn med nato alltid ett plus.
Inga problem alls heller att få plats med bandet mellan fjädersprinten och boetten. Kanske om man har ett väldigt tjockt band i så fall.
Vad gäller repor så är min erfarenhet att det är lättast att de uppstår när man ska sätta tillbaka stållänken. Då brukar jag använda tejp.
Det är som en ny diskbänk, är fin när den är ny, men lika bra insliten. Kommer inte ihåg namnet på ĺänkmaterialet men det fullkomligt "suger" åt sig "hairlines". Det var själva tejpandet jag tänkte öva, det brukar annars funka bra😎

Jag tycker inte Exp 1 passar på varken nato eller gummi eller läder för den delen. Möjligen något tvådelat canvas, typ cordura.

Tycker att just den polerade glasringen gör att det kan lyfta ibland:)
5353D927-D2C8-4BA7-9D72-FEFB39CC9994.jpeg
För mig är nato tool där polerad glasring frångår detta, nato tycker jag funkar bäst på t.ex. på tuffa dykare eller militärur. Gummi tycker jag är ok på sexsiffriga då jag tycker den är rätt långt ifrån äldre referenser. Riktigt gamla exemplar tycker jag kommer undan på läder men jag tycker alla explorer är överlägset bäst på länk :)

För mig är nato tool där polerad glasring frångår detta, nato tycker jag funkar bäst på t.ex. på tuffa dykare eller militärur. Gummi tycker jag är ok på sexsiffriga då jag tycker den är rätt långt ifrån äldre referenser. Riktigt gamla exemplar tycker jag kommer undan på läder men jag tycker alla explorer är överlägset bäst på länk :)
Kan vara beredd att hålla med till viss del. Dock helt överens om att den är absolut bäst på länk, länk slår allt😀

Tillbaka
Topp