• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden om Rolex Explorer 1

Är också skeptisk. I teorin finns ju material som kan repa safir. Har hört historier om diamantringar som ställt till det bland annat.
10D6E8E9-43E3-415E-B157-88881CF9B5F8.jpeg

Uppenbarligen har han lagt klockan på bordet ”upp och ner” enligt hans svar på kommentarerna….
 
Jäklar vad fin den ser ut :D. Nästan så att man också blir sugen på en 114270 nu i all hets efter 124270 :D. Hur känns länk claspen ?
Den är riktigt fin och knappt använd tidigare.
Proportionerna och tavlan känns mycket välbalanserad enligt mitt tycke.
Hade möjlighet att jämföra med den nya Explorern och dom har sina olika attributer helt klart. Den här urtavlan upplever jag som snäppet mer diskret och något mer dressad möjligtvis, även om den också är sportig i samma stund.

Men nu när jag har haft den i ett par
dagar så skulle jag få svårt att välja mellan dom tror jag.
Visst den nya har uppdaterat urverk med 70 timmars pr, lite mer tryck i urtavlan, länk med easy link och ev något mer som jag har missat. Jo AR också ;)
Men den något diskretare urtavlan på denna tilltalar mig snäppet mer i nuläget. Men då är jag också väldigt partisk så vi får se framöver hur det känns.
Grymma klockor båda två.

En utav dom mest bekväma länkar och clasp som jag har haft.
Länken är betydligt lättare än på den nya Explorern men jag gillar det och tycker inte att det påverkar kvalitetskänslan i sin helhet.
Visst hade det varit nice med en easy link tveklöst men jag tycker den sitter som ett smäck med utrymme att microjustera den både in och ut. Jag är vansinnigt nöjd :)
 
Vem lägger en klocka så? Jag har sett vissa annonser här på KS där klockan ligger på en stenskiva med glaset nedåt och fattar inte grejen.
Känns onödigt och riskabelt att utsätta klockan för det. Om man nu prompt ska göra det så gäller det att lägga och lyfta klockan rakt ner och upp. Minsta lilla släp i den rörelsen kan lämna oönskade märken.
Inte my cup of tea.
 
Dagens dumma fråga:

Har rätt stora händer, så kan ej få på en 124270 tror jag, (försökt men misslyckats med OP36). Vid ev. köp, måste man då köpa till extra länkbitar? :)
 
Tack för att du delar med dig! En trevlig kontrast. Hade nog valt en 1016, betydligt charmigare.
Håller nog med. Det är två helt olika grejer. 1016 är enkel och precis lagom avskalad. 14270 känns på nåt sätt lite prålig, samtidigt som den är byggd som en tank. Har också lite svårt för det ”moderna” typsnittet från 14270. Nån har försökt lite för mycket… Men, om du frågar mig imorgon tycker jag säkert nåt helt annat…
 
Håller nog med. Det är två helt olika grejer. 1016 är enkel och precis lagom avskalad. 14270 känns på nåt sätt lite prålig, samtidigt som den är byggd som en tank. Har också lite svårt för det ”moderna” typsnittet från 14270. Nån har försökt lite för mycket… Men, om du frågar mig imorgon tycker jag säkert nåt helt annat…
Jag skulle nog ha svårt för den femsiffriga. Skulle inte klassa den som prålig men absolut mer prålig än den fyrsiffriga.

Testar fråga dig imorgon…. Helt övertygad att 1016 blir ditt självklara svar :)
 
Tillbaka
Topp