• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden om Rolex Explorer 1

På väg hem från AD, 124270. Helt magisk!
85DE406C-F2BD-4C05-96CE-90E950F648ED.jpeg


EC8DCDEE-2D29-453D-B432-92B9AFD66C6C.jpeg

Nu ska jag hem och fira :)
Dröm! Stort grattis! Räknar med fler bilder under helgen :D
 
Ja, det kan väl vara lite kul. Har väldigt svårt för TT expyn fortfarande. Försökt fundera vad det beror på för jag har inga större problem med en lika onödig TT Sub. Smaken är som den är helt enkelt. Har ännu inte fått den där "växer på mig" känslan som jag ofta får efter ett nysläpp jag inte gillar vid första intrycket.
 
Ja, det kan väl vara lite kul. Har väldigt svårt för TT expyn fortfarande. Försökt fundera vad det beror på för jag har inga större problem med en lika onödig TT Sub. Smaken är som den är helt enkelt. Har ännu inte fått den där "växer på mig" känslan som jag ofta får efter ett nysläpp jag inte gillar vid första intrycket.
Jar gillade den direkt när jag såg den i verkligheten, skiljer sig otroligt mycket från stålvarianten. Är typ den försats TT-klockan jag gillat på armen :)
 
Håller nog med. Det är två helt olika grejer. 1016 är enkel och precis lagom avskalad. 14270 känns på nåt sätt lite prålig, samtidigt som den är byggd som en tank. Har också lite svårt för det ”moderna” typsnittet från 14270. Nån har försökt lite för mycket… Men, om du frågar mig imorgon tycker jag säkert nåt helt annat…
Apropå typsnittet. Här 1958:
E3A798B8-9414-4E24-A86B-3C898E15B900.jpeg


Delar för all del din uppfattning om 1016 och 14270. 1016 är synnerligen svårslagen, enligt min mening.
 
Go for it!!
Kommer invänta min tur på stål men 124273 växer rätt mkt och så sjukt kitsch så man blir lite sugen. Kan tänka mig att bära den när jag når +30kg, lite äldre och brun som en krokodilväska i södra italien iförd blekt linne skjorta och panamahat. ;)
Pratar du om Steffo Törnquist?
 
Tillbaka
Topp