• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden om Rolex Explorer 1

Man kan ju plocka ut den och kränga den utan vinst också ;)
Men känns 114270 bättre så är det klart att du ska fortsätta rocka den! :D Har du sett 124270 irl?
Sant, men tycker det blir rättvisare om den får gå till nästa på listan. Hade ingen möjlighet att ta mig till AD:n för att jämföra irl dessvärre. Kanske ett misstag att inte jämföra ordentligt men jag trivs med gamla. If it ain’t broken osv.
 
Sant, men tycker det blir rättvisare om den får gå till nästa på listan. Hade ingen möjlighet att ta mig till AD:n för att jämföra irl dessvärre. Kanske ett misstag att inte jämföra ordentligt men jag trivs med gamla. If it ain’t broken osv.
Hmm, rättvist - Rolex”väntlista”. Does not compute.
 
Kom hem för ett par veckor sen från min expedition för att försöka bestiga Everest.
Kylan gjorde att jag behövde byta till Nato-strap.
Känns så bra att jag tror jag behåller det.
 

Bilagor

  • 20210410_181128.jpg
    20210410_181128.jpg
    432 KB · Visningar: 37
  • 20210419_152433.jpg
    20210419_152433.jpg
    461.2 KB · Visningar: 37
Kom hem för ett par veckor sen från min expedition för att försöka bestiga Everest.
Kylan gjorde att jag behövde byta till Nato-strap.
Känns så bra att jag tror jag behåller det.
Helt rätt beslut såklart. Metall mot bar hud kyler ca 20 gånger snabbare än luft i samma temperatur. Då är kylskadorna där snabbare än man kan tro!

Det är ett fantastiskt äventyr du gav dig iväg på @slideruler! För den som vill läsa mer om det kan man göra det här.
Tack för att du delar med dig till oss!
 
Kan du kasta upp en jämförelse bild mot OP36an innan den lämnar skutan?!

Hur upplevs den storleksmässigt?
Den lämnade precis 🙈. Tog bara en ”farvälbild” 😅. Tycker nog Explorern känns något större på armen medans OP:ns urtavla ”känns större” när man tittade ner på armen. Nu pratar jag bara hur jag själv upplevde känslan 🙈.
4D506192-B3C6-4577-AF98-B73FC9E05C12.jpeg
5D391E96-B23C-4202-B925-F006A332B25A.jpeg
 
Är den här tavlan original?

Jag säger nej, men snygg och lurar nog en del...


1624013937819.png
Är det en 5500? Det vill säga en Air king 5500 med Explorertavla. Jag tänker fr.a. på texten ”Precision” som jag inte har sett på 1016, men jag får erkänna att jag är novis på området.

 
Är det en 5500? Det vill säga en Air king 5500 med Explorertavla. Jag tänker fr.a. på texten ”Precision” som jag inte har sett på 1016, men jag får erkänna att jag är novis på området.

ja, 34mm 5500-explorer, poängen var att även vintageklockor som ser "ärliga" ut kan vara fejk, det är så stort värde numera och relativt liten kostnad att få en snygg "ärlig" patina...

här en korrekt gilt:
ookAHeT.jpg
 
ja, 34mm 5500-explorer, poängen var att även vintageklockor som ser "ärliga" ut kan vara fejk, det är så stort värde numera och relativt liten kostnad att få en snygg "ärlig" patina...

här en korrekt gilt:
ookAHeT.jpg
Förstår! Jag tycker att det är supersvårt att säga då jag helt enkelt är för okunnig för att kunna göra en vettig bedömning :).
 
Crosspostar lite denna fantastiska fredag!

Vilken dag det blev! Först och främst fyller sambon år men dagen börjar med att vi vinner budgivningen på en nya bostad vilket är helt galet och till råga på det blir vår lilla tjej 3månader idag!

Trippelt firande och att dessutom få fira denna dag tillsammans med personligheter som Paul McCartney, Isabella Rossellini, Magnus Uggla och inte minst RicVin är få förunnat! Grattis!! 🥳

Nu hoppas vi på ännu ett firande för Sverige i EM. Trevlig fredag och trevlig helg!

A5003F28-8F15-4CA7-9CB4-D4F4AFA70AD9.jpeg
 
Tillbaka
Topp