• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tråden om Rolex Explorer 1

Har nog bestämt mig för att testa en Explorer. Frågan är bara vilken storlek, 36 eller 39 mm?

Utseendemässigt ser 36 mm lite trevligare ut med nättare caset etc. Dock så har jag inte testat den på handleden ännu.
Jag tycker absolut du ska satsa på en 36 mm. Den sitter förvånansvärt bra på alla handleder jag sett på, både mindre, större och mittemellan :) Vad har du för storlekar på dina klockor atm?

Dagens utforskarutflykt.
tverexpy.jpg

Ok, men inte mer än ok tycker jag. Den är ju så ny så tavlan bör det inte vara något knas med. Exponeringen gör att det inte går att se tavlan så bra. Den har blivit polerad och har något rundade kanter. Upplever min 96a som skarpare i boetten.
Lite det som jag var rädd för. Jag antar att det inte är någon uppenbar skillnad mellan t.ex. en 2002:a eller en 2009:a förutom graverad rehaut.
Någon skillnad på länken under 2000-talet?

Lite det som jag var rädd för. Jag antar att det inte är någon uppenbar skillnad mellan t.ex. en 2002:a eller en 2009:a förutom graverad rehaut.
Någon skillnad på länken under 2000-talet?
Jag kanske var onödigt petig. Den ser ju inte dålig ut.
Länken borde vara densamma. SEL och gamla claspen.

Tillbaka
Topp