Testade 124270 häromdagen, så mini-recension:
Först det mest uppenbara: den är väldigt liten. Upplevde att den bar större än DJ men mindre än OP och 114270/14270 och avsmalnandet av armbandet kunde dom ha struntat i tycker jag. Jämför man med mer robusta 36
r t.ex IWC 36 mm pilot så är denna MYCKET mindre. Upplevdes av mig som en äldre 34 mm Rolle.
Annars är proportionerna väldigt Explorer och riktigt bra gjorda, även om jag inte riktigt tycker att luggarna fäster mot case:et lika snyggt som på utgående modell.
Urtavlan är riktigt bra tycker jag, på 214270 var den lite för bred vilket gjorde att den på väldigt nära håll såg lite obalanserad ut på mindre handleder (som min egen, 6.75 tum). Här är det bättre proportioner, en lång sekundvisare är en detalj jag hade uppskattat.
Sedan är färgnyansen på 214270 mycket snyggare än den blanka, tycker matt/halvmatt tavla ger en mindre klocka lite mer närvaro.
Samlat betyg blir 3 av 5. Men kan tänka mig att det mesta är en vanesak kring storleken. Annars riktigt vacker klocka som är en värdig arvtagare.
Ångrar lite att jag gjorde mig av med min 214270, men kanske en vanesak med 36 mm? Meddelat mitt intresse så realistiskt har jag väl ca ett år på mig innan det blir dags för köp så vi får se om jag ändrar ståndpunkt kring storleken.