• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tråden om Rolex Explorer 1

Länken är jo 1mm bredare och boetten är väl nästan 1mm större på DJ så det kan nog vara så, men samtidigt är det veldigt svårt att se på kort. Den ena kan vara några mm längre ifrån kameran och det kan göra stor skillnad.

Jo, måttade lite snabbt på skärmen och något perspektivfel är det, även om DJ både är och verkar större.

Det skulle inte förvåna mig om detta blir mk1 och sedan kommer det en mk2 med matt tavla när de inser att det passar modellen bättre.

Sommarfärger😄
641290DA-60BC-4331-8010-62D963555BA1.jpeg

Jag gillar verkligen 114270 och föredrar tavlan framför den nya, men!
Det enda jag hakar upp mig på är att den saknar easy link.
Framförallt nu på sommaren när handleden konstant varierar i storlek.
Kanske får vika in för ett bandbyte nu under sommartid men länk är mer min grej.
4C53DEE1-5515-4A4B-80CF-7575008B01BF.jpeg

Jag fick igår meddelande av AD att Explorern som jag satte upp mig på väntelista för i november 2019 nu hade kommit. Men då den nya 124270, naturligtvis. Jag tyckte ju när Rolex släppte 124270 att min 114270 ändå var snäppet vassare (för mig). Framförallt föredrar jag det lite bredare armbandet, det är en av de stora USParna på gamla 36:an för mig. När jag nu ställdes inför det faktiska valet var beslutet betydligt svårare. Efter ett dygns marinering landade jag ändå i att ”put my money where my mouth is” eller rättare sagt “NOT put my money where my mouth is” och stå fast i min övertygelse att jag föredrar 114270 framför 124270 och kanske inte gå på ”cult of the new”. Bokningen går således vidare till nästa lyckliga person. Återstår att se hur länge jag kommer gå och älta dock... (Det skulle aldrig falla mig in att hämta ut den bara för att omedelbart kränga den med lite vinst. Roligare då att den går vidare till nästa person på listan.)
Hur funkar det med handpenningen man lagt för kö-klockan? Jag vill tro att Rob Engström inte lämnar tillbaks handpenningen om man skulle hoppa av sin köplats, eller skräms de bara?

Hur funkar det med handpenningen man lagt för kö-klockan? Jag vill tro att Rob Engström inte lämnar tillbaks handpenningen om man skulle hoppa av sin köplats, eller skräms de bara?
Dom skriver på kvittot att dom inte gör det och vet om personer som har frågat och inte fått tillbaks handpenningen.

Jag gillar verkligen 114270 och föredrar tavlan framför den nya, men!
Det enda jag hakar upp mig på är att den saknar easy link.
Framförallt nu på sommaren när handleden konstant varierar i storlek.
Kanske får vika in för ett bandbyte nu under sommartid men länk är mer min grej.
4C53DEE1-5515-4A4B-80CF-7575008B01BF.jpeg
Varför ska du sälja den @Cosmo? Den sitter ju jättefint på dig.

Ska köra OWG med OPn ett tag tänkte jag men absolut så vill jag prova den nya Explorern en vacker dag.
Är nyfiken på hur den avsmalnande länken med dess mindre clasp kommer kännas.
OP:n är riktigt fin! Ibland måste man stanna upp och inse vad man faktiskt har. Nu vet jag inte riktigt vart du bor, men har för mig du skrev nära Västerås någon gång? Har du vägarna förbi Örebro är du välkommen att slänga iväg ett PM för en kaffe så får du testa nya Explorern 😊.

OP:n är riktigt fin! Ibland måste man stanna upp och inse vad man faktiskt har. Nu vet jag inte riktigt vart du bor, men har för mig du skrev nära Västerås någon gång? Har du vägarna förbi Örebro är du välkommen att slänga iväg ett PM för en kaffe så får du testa nya Explorern 😊.
Händer att jag är i Pennybridge emellanåt så det vore ju nice isf :)

Nu kom det ut en på köp&sälj, bara 88'. 😁

Bra skrivet! 🙂

Ja, den matta var grym. Det är nog den största negativen för min del med den nya.

+1

Bild lånad från insta på DJ36 och 124270 🙂
83CAF5C6-ED24-404E-9C69-64BF60163FEB.jpeg
Bara ett tips i all välmening - förlita er inte för mycket på den här bilden. Jag jämförde exakt de två modellerna live och fick inte alls samma känsla som den här bilden antyder. Länken är smal, ja, men det gjorde i sammanhanget att boetten upplevdes aningen större live imo.

När DJ ibland kan upplevas lite som ett armband kändes Explorern mer som en klocka på länk. Om det makes sense 😁

Tillbaka
Topp