• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden om Rolex Explorer 1

n1tro

Panerai
E2611F25-6B3A-4637-94F2-7A93BA82DFAD.jpeg



Blev snygg på leder!
 

Ukjent

Rolex
2-Faktor
Råkade in på den här tråden och ser att du skriver mot dig själv
Sluta gnälla över andras annonser nu. Är priset för högt så säljs den inte, är priset rätt så säljs den. Är inte svårare än så.
Varför den säljs och om säljaren endast har köpt den för att göra vinst har inte du någonting med och just nu så skriver du helt ointressanta inlägg och låter mest bitter.

Ställ dig i kö på klockan du vill ha om du vill betala listpris.

Glad midsommar🙂
 
Senast ändrad:

cjk86

Breitling
Haha när man talar om trollen

Upp med humöret - snarare en vänlig forummedlem med bra relation till lokala ADs. Som medlem på ett forum för klockintresserade ser jag det som en bonus att kunna hjälpa andra med potentiella köp. Med en 124270 på armen och en väntandes hos AD lade jag ut frågan, inte för att sälja till hutlöst överpris utan så att någon kan få uppleva klockan. Om det inte finns intresse kommer jag inte hämta ut den, svårare än så är det inte.
 

Fifflio

Panerai
2-Faktor
Upp med humöret - snarare en vänlig forummedlem med bra relation till lokala ADs. Som medlem på ett forum för klockintresserade ser jag det som en bonus att kunna hjälpa andra med potentiella köp. Med en 124270 på armen och en väntandes hos AD lade jag ut frågan, inte för att sälja till hutlöst överpris utan så att någon kan få uppleva klockan. Om det inte finns intresse kommer jag inte hämta ut den, svårare än så är det inte.
Håller helt och hållet med! Om det börjas att klankas ner på folk som lägger ut klockor till marknadspris på forumet så kommer folk sluta att lägga upp annonser här på forumet och det gynnar ingen. Man har som sagt ett val som tidigare skrivits, att inte köpa den till det utlagda priset, eller att skicka ett bud till säljaren med ett pris man tycker är rimligt eller helt enkelt ställa sig i kö hos AD och vänta en bra stund.
 
Tjena!
Ser att ni diskuterar annonsen! Jag drog tillbaka den nyss. Jag har absolut inga problem att ha kvar klockan om annonsen väcker såna känslor hos vissa.
Låt mig förklara angående försäljningen!
Stod i kö för 39mm ca 2år. Sedan blev den discontinued och blev erbjuden 36an. Självklart tänker jag att jag kanske vänjer mig med storleksskillnaden efter jag plockat ut den ( köpte den absolut inte i försäljningssyfte ) men efter provat den hemma så insåg jag att kommer köpa en 39a istället ska tillläggas att jag älskar explorern. Angående priset 84k(om någon blev upprörd över prissättningen ). Inte sett någon billigare på nätet och varför skulle jag lägga ut den till list? När köp och säljsidan kryllar av klockor till marknadsvärdet.
Hare gött hej
Du har inte gjort något fel och behöver inte förklara dig. Ingen som lägger ut till list och här har vi marknadsekonomi. Ha en bra midsommar och hoppas du hittar en bra ersättare till 36:an.
 

Mandunko

Cartier
2-Faktor
Upp med humöret - snarare en vänlig forummedlem med bra relation till lokala ADs. Som medlem på ett forum för klockintresserade ser jag det som en bonus att kunna hjälpa andra med potentiella köp. Med en 124270 på armen och en väntandes hos AD lade jag ut frågan, inte för att sälja till hutlöst överpris utan så att någon kan få uppleva klockan. Om det inte finns intresse kommer jag inte hämta ut den, svårare än så är det inte.
"Vänlig forummedlem" som försöker sälja oanvända rollar redan innan hen kommit upp i de 50 inlägg som krävs för att få göra just det låter lite väl självgott för min smak.

Men håller med övriga, nu slutar vi sura och håller oss on topic istället. :)
 

Stefan S

Patek
2-Faktor
Har ni sett denna och dess fantastiska skick som beskrivet av säljaren 😂
Jag vill påstå att allt vi ser på bilderna är fejk! Klockan ser bara ”fel” ut. Certet helt fel, No client: 680, vad är det?? Boxen ser ut som en sämre kopia… jämför med äkta vara från samma år
 

herrstilen

KS Explorers Club
Friends Of KS
2-Faktor
Jag vill påstå att allt vi ser på bilderna är fejk! Klockan ser bara ”fel” ut. Certet helt fel, No client: 680, vad är det?? Boxen ser ut som en sämre kopia… jämför med äkta vara från samma år
Ja nu när du säger det så kan det mycket väl vara så!
 

automatik

Omega
2-Faktor
Har funderat på en Explorer i ett tag nu...
Det som stoppar mig något är att jag rör mig emellanåt genom tyngre områden i Malmö. Hur mycket uppmärksamhet får man med en Explorer, har ni något säkerhets tänk? Vill helst inte känna mig begränsad av min klocka. 🤔
 

Mr.Batman

Omega
Har funderat på en Explorer i ett tag nu...
Det som stoppar mig något är att jag rör mig emellanåt genom tyngre områden i Malmö. Hur mycket uppmärksamhet får man med en Explorer, har ni något säkerhets tänk? Vill helst inte känna mig begränsad av min klocka. 🤔
Förstår dig till 100%. Ytterst få Rolex-klockor är ju å andra sidan mer diskret än en Explorer 36 mm. "Det som vet de vet".
 
Topp