• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tråden om Rolex Explorer 1

Hur små handleder har ni som gillar 36an ?
På en 19cm ser den ut som en damklocka ju.
Själv upplever jag den inte liten på 19cm. Jag upplevde däremot 39an som stor… kanske inte storleken på boetten men hur den framstod.

B8D832EB-E2BD-448D-9468-1389A0579650.jpeg

En fråga till alla kunniga:

jag hoppas på att göra en 114270 till mitt nästa köp. Hur orolig behöver man vara för att en klocka är polerad? Referensen har ju rätt många år på nacken nu och det blir svårt att hitta någon opolerat till mänskliga priser känns det som. Hur många gånger kan man polera en Explorer på ett vettigt sätt Innan man tar bort för mkt gods så att säga?

svåra frågor att svara på kanske men känner att det är lätt att köpa grisen i säcken inretts avseendet IOM att jag är Rolex nybörjare

En fråga till alla kunniga:

jag hoppas på att göra en 114270 till mitt nästa köp. Hur orolig behöver man vara för att en klocka är polerad? Referensen har ju rätt många år på nacken nu och det blir svårt att hitta någon opolerat till mänskliga priser känns det som. Hur många gånger kan man polera en Explorer på ett vettigt sätt Innan man tar bort för mkt gods så att säga?

svåra frågor att svara på kanske men känner att det är lätt att köpa grisen i säcken inretts avseendet IOM att jag är Rolex nybörjare
Mitt tips är att kolla på 114270-klockor i new old stock-skick och jämföra med klockorna du funderar på att köpa. Ser du en tydlig borttagning av material så undvik klockan. Det är bättre att klockan är opolerad och rejält repad än att den är fulpolerad, då tappar man bara formen och hela skiten ser förjävlig ut.

Har klockan i fråga "drilled lug holes", alltså borrade hål för bandhornen så kan du jämföra där, hur nära bandstiften är till öppningen. För nära, eller utstickande bandstift innebär att klockan du tittar på är fulpolerad.

Lycka till med ditt köp!

Mitt tips är att kolla på 114270-klockor i new old stock-skick och jämföra med klockorna du funderar på att köpa. Ser du en tydlig borttagning av material så undvik klockan. Det är bättre att klockan är opolerad och rejält repad än att den är fulpolerad, då tappar man bara formen och hela skiten ser förjävlig ut.

Har klockan i fråga "drilled lug holes", alltså borrade hål för bandhornen så kan du jämföra där, hur nära bandstiften är till öppningen. För nära, eller utstickande bandstift innebär att klockan du tittar på är fulpolerad.

Lycka till med ditt köp!
Precis. Jämför jämför jämför olika exemplar så ser du rätt snart stora skillnader mellan olika ex.

Lycka till med ditt köp!
Tack för tips!🙏 blir till att ha is i magen och vänta på rätt objekt då. Svårt när man är en otålig själ bara😂

Okej. Och chanserna för en vanlig dödlig som mig är lika med noll att få tag på 124270 till retail pris va?
Nope. 124270 är långt ifrån omöjlig att bli uppskriven på. Leveransen lär dröja, men att bli uppskriven är inte omöjligt.

Besök dina närmsta AD och inled konversation kring din önskade produkt, sen har du ett svar. Undvik om möjligt att ringa/Maila runt (egen upplevelse av just listor kring 124270).

Jag fick tyvärr per telefon, men blev uppskriven efter en god dialog för någon månad sedan.

Nope. 124270 är långt ifrån omöjlig att bli uppskriven på. Leveransen lär dröja, men att bli uppskriven är inte omöjligt.

Besök dina närmsta AD och inled konversation kring din önskade produkt, sen har du ett svar. Undvik om möjligt att ringa/Maila runt (egen upplevelse av just listor kring 124270).

Jag fick tyvärr per telefon, men blev uppskriven efter en god dialog för någon månad sedan.
Ok, skall kolla på det då👍

Var och hämtade ut denna lilla rackaren förra veckan. Köat sedan nov förra året (ville ha 214270) och funderade på att försöka få till ett byte men blev klart positivt överraskad av storleken. En keeper!
Men så sant som ni säger. Längtar redan till nästa köp med allt vad det innebär (utom ekonomiskt då kanske).

20211117_094431.jpg

Tillbaka
Topp