• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tråden om Rolex Explorer 1

Jag har en 214270. Är lite sugen på att testa 36mm också. Har 18cm runt handleden.

Jag provade 124270 för ett drygt år sen men minns inte exakt hur den satt, måste prova igen :)
Var och provade på lunchen. Känns liten när man är van med 39mm och framför allt Panerai till vardags 😂 Skulle nog inte kunna ersätta min 214270 med denna, kändes som en helt annan typ av klocka på handleden.

Men sjukt bra helt klart, mycket roligare än DJ, Sub och annat enligt mig :) Hade helt klart köpt en om det gick.

1649851929151.png

Var och provade på lunchen. Känns liten när man är van med 39mm och framför allt Panerai till vardags 😂 Skulle nog inte kunna ersätta min 214270 med denna, kändes som en helt annan typ av klocka på handleden.

Men sjukt bra helt klart, mycket roligare än DJ, Sub och annat enligt mig :) Hade helt klart köpt en om det gick.

1649851929151.png
Den ser ut att sitta väldigt bra!

Jag håller på och försöka läsa på o lära mig mer om Rolex familjen. Tycker det finns mkt som tilltalar. Gillar skarpt både DJ, OP och Explorer.

Att DJ är dressigare, mer polerad o har datum är ju givet. Men vad är egentligen dom större skillnaderna på OP o Explorer? Är det mest en stilskillnad i tavlan eller?

Jag håller på och försöka läsa på o lära mig mer om Rolex familjen. Tycker det finns mkt som tilltalar. Gillar skarpt både DJ, OP och Explorer.

Att DJ är dressigare, mer polerad o har datum är ju givet. Men vad är egentligen dom större skillnaderna på OP o Explorer? Är det mest en stilskillnad i tavlan eller?
Lite mindre case på Explorern och smalare länk med annan clasp. Sen är det inte samma bezel, visare och som du säger så har dom inte samma tavla.

B3C6C3CA-71F9-4C92-A985-AA312C28CA42.jpeg
AE02A35B-3471-440B-B4C3-BD660CFC04CE.jpeg
8B1A7007-95A3-426F-A3F5-4EAD1AF13EA6.jpeg

Jag är långt ifrån expert eller sakkunnig. Men jag har helt snöat in på Explorer 1 och känner att jag måste ha en någon dag! Så känner jag inte för OP eller datejust och för min del är det primärt mercedesvisarna som klickar

Jag tycker den här jämförelsen är rätt bra.

Lite sugen på ett gummi till min 124270, någon som har tips? (Curved ends som passar mot boetten), tex RubberB hade inget till denna ref ännu.
20220326_133437.jpg

Det har jag till min Explorer. Passar perfekt:)

Det har jag till min Explorer. Passar perfekt:)
Tack för tipset, har du det på en 124270? Den är ju 19mm mellan luggarna!

Tillbaka
Topp