Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Nej men du har helt rätt. Tidigare har det känts lite hopplöst om man inte har en god historik och relation men det har förhoppningsvis lugnat sig något sedan lansering. Ska besöka ett par och hoppas på det bästa 14270n får hålla mig sällskap ett tag tillTråkigt svar och inte det du sökte, men att höra hur långa tider det kan vara, kan också vara missvisande och du kanske missar något som annars hade kollat upp pga du hört att det är långa väntetider.
Minst två års väntetid på Rob Engström när jag var där i höstas. Även lång väntetid på Krons, har köat länge nu.Nej men du har helt rätt. Tidigare har det känts lite hopplöst om man inte har en god historik och relation men det har förhoppningsvis lugnat sig något sedan lansering. Ska besöka ett par och hoppas på det bästa 14270n får hålla mig sällskap ett tag till
Jag frågade om Explorer hos Rob för ett par veckor sedan, två års väntetid men inte stängd lista. Själv la jag handpenning på en silver OP36 med ca 6 månaders väntetid.
Mycket fina wristshots du bidrar med! UppskattasMorgonkaffe ️
Mycket fina wristshots du bidrar med! Uppskattas
BB58 ute till försäljning tänkte testa på lite owg får se hur det går..Någon annan som bara kör Explorer?
Körde OWG med Explorern i 6 månader. Den ligger nu undanstoppad till förmån för lite OWG med Pelagos 39. Men kan säga att under de månaderna så saknades jag aldrig något annat. Skulle kunna köra Explorern som "riktig" OWG.BB58 ute till försäljning tänkte testa på lite owg får se hur det går..Någon annan som bara kör Explorer?
Grymt!-Det ser mycket trevligt ut
Japp, jag är OWG med Explorer för tillfället också
Tanken med mitt köp av Explorer var just owg tanken så vi får se hur det går, haft den nu i cirka 3månader och växer på mig för varje dagKörde OWG med Explorern i 6 månader. Den ligger nu undanstoppad till förmån för lite OWG med Pelagos 39. Men kan säga att under de månaderna så saknades jag aldrig något annat. Skulle kunna köra Explorern som "riktig" OWG.
Utöver det direkt estetiska så är det skillnad på claspen mellan de båda. OP'n har endast micro adjustment (tre hål) medan Explorern har Easy link + micro adjust.Vad är de viktigaste skillnaderna mellan en svart oyster perpetual samt en explorer 1a förutom det estetiska? Skiljer urverken något och på vilket sätt? Hur skiljer sig kötider hos en AD om man ändå kan tänka sig att stå i kö ca 5 år?
Nya OP har också easy link. Och numera finns det ingen vit OP. Svart, blå och silver är de färger som har kortast kötidUtöver det direkt estetiska så är det skillnad på claspen mellan de båda. OP'n har endast micro adjustment (tre hål) medan Explorern har Easy link + micro adjust.
Svårt att avgöra gällande kötid. Populärare OP (typ svart, blå eller vit tavla) kan säkert ha längre kö tid än en Explorer. Gissar att kö tiden beroende på vilken AD etc. ligger på 10-12 månader. Jag väntade 9 på min Explorer men det var under pandemin. Säkert många som skrivit upp sig men som inte hämtar ut nu(?).
Oj det var inte så farligt! hade väntat mig 2-3 år, funderar på att köpa mig en till mig själv vid examen om 3,5 år och funderade redan nu på att ställa mig i kö men det kanske är overkill dåUtöver det direkt estetiska så är det skillnad på claspen mellan de båda. OP'n har endast micro adjustment (tre hål) medan Explorern har Easy link + micro adjust.
Svårt att avgöra gällande kötid. Populärare OP (typ svart, blå eller vit tavla) kan säkert ha längre kö tid än en Explorer. Gissar att kö tiden beroende på vilken AD etc. ligger på 10-12 månader. Jag väntade 9 på min Explorer men det var under pandemin. Säkert många som skrivit upp sig men som inte hämtar ut nu(?).
Färglada OP är ändå inget för mig hahaNya OP har också easy link. Och numera finns det ingen vit OP. Svart, blå och silver är de färger som har kortast kötid
Har kollat med ett par AD och det verkar vara kring 24 mån på Explorer och 12 månader på blå eller svart OP och 6 månader på silver OP. De färglada OP var det stängda listor på
Easy link innebär att man enkelt kan expandera 5mm på claspen utan att behöva fippla med micro extensions. Riktigt bra te x på sommaren. När du väl haft det kommer du aldrig vilja ha vanlig clasp igen.Färglada OP är ändå inget för mig haha
Vad innebär det att klockan har en easy link?
Nä, men jag kan ju säga att denna har suttit på handleden 24/7 i en vecka.BB58 ute till försäljning tänkte testa på lite owg får se hur det går..Någon annan som bara kör Explorer?
Klokt resonerat! Bra med framförhållning och Explorern är ju en av de tidlösa klassikerna som är rolig att ha som examensklocka. Jag tycker att du skall prata med AD, berätta hur du tänker och ställ dig på kö.Oj det var inte så farligt! hade väntat mig 2-3 år, funderar på att köpa mig en till mig själv vid examen om 3,5 år och funderade redan nu på att ställa mig i kö men det kanske är overkill då
Bada med klocka, inte klo(c)ktPool premiär, trevlig helg!
Pachanga?Pool premiär, trevlig helg!