• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tråden om Rolex Explorer 1

Morning
9DC2B6F5-0784-4D18-A707-77F089A95B40.jpeg

Man kan ju skriva en hel uppsats om ens relation till klockor i allmänhet och Explorer i synnerhet.
Ni vet - sökandet efter en ”connection”, kanske inte ”wow-känslan” men väl den där hemtrevliga och självklara närvaron som ibland infinner sig.

Jag tänker inte skriva nån uppsats, iaf inte här.
Min tredje Explorer 1 är utan jämförelse den bästa. Inget ont om de första två, men jag behövde en 36mm Explorer med easylink för att hitta hem.
Det hade ju varit trevligt att nå denna känsla med den förra explorern, 114270, som jag gav hälften så mycket för när det begav sig för 3 år sedan..
Men.. så funkar det inte i denna hobby.

Vi får se hur vi trivs tillsammans. Just nu är det bra. :)
4DC13A57-5244-4A12-B72A-523F4AAF2CFB.jpeg

Kör du OWG med P39:an under tiden? Känns faktisk ganska sunt!👍 Blir som en nyfunnen kärlek igen sen ju😊
Japp, det blev för mycket flippande och villhöver under '21 och in i '22. När Explorern kom bestämde jag mig för att köra OWG med den vilket gav en helt annan erfarenhet. Sedan var jag så osäker på P39 och bestämde mig för samma sak (vilket var rätt val). Precis som du nämner så är förhoppningen att det ska kännas som en nyfunnen kärlek igen med Explorern. 🥰

Tillbaka
Topp