Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Busigt eller hur?Bada med klocka, inte klo(c)kt
Den är riktigt fin, lika sugen på att plocka fram den varje dag. Men fortsätter mitt OWG experiment. Det jag börjar landa i är att det är ofta jag skulle vilja har en mer kapabel och riktigt "toolig" klocka likt en dykare eller en lite mer dressad klocka likt Tank o.dyl. Men alla vägar leder tillbaks till Explorern som det absolut all-round klockan.Godmorgon alla Explorers!
Den är riktigt fin, lika sugen på att plocka fram den varje dag. Men fortsätter mitt OWG experiment. Det jag börjar landa i är att det är ofta jag skulle vilja har en mer kapabel och riktigt "toolig" klocka likt en dykare eller en lite mer dressad klocka likt Tank o.dyl. Men alla vägar leder tillbaks till Explorern som det absolut all-round klockan.
Ser fram emot att få ta fram den snart och förhoppningsvis med samma känsla som när den var ny.
-Kul experiment att vara OWG med nya Pelagos! Den är i för sig en dykare så den saknar inget. Det är många som kör endast på dykarklockor till allt. Hoppas dock att du plockar fram din Explorer snart för du är saknad i tråden.
Tack!Slutsatsen? Explorer1 är den ultimata allround klockan. Men som klockentusiast är det naturligt att även testa andra klockor dels för att det är kul, dels för att man utvecklas och dels för att hålla intresset vid liv.
Jäklar vad bra det där gjorde sig!Det var ett tag sen jag postade i denna tråden men det betyder inte att Exp1:an inte är lika uppskattad. Nya inköp till trots så är nog Explorern den som sitter säkrast i samlingen.
Rensade lite hemma och hittade ett nytt 19mm sailstrap som jag köpt till en gammal GS. Även om länken är oslagbar så tycker jag att detta var ett klart godkänt resultat
Jäklar vad bra det där gjorde sig!
Segt!Idag lämnade jag min kära 114270 in till AD för en check up ifall full service behövs. Den håller tiden mycket bra och har inga problem med kraftreserven men ”vibrerar” ibland då jag rör på armen, vilket jag har förstått är en indikation på att allt inte är som det skall.
Det kommer att ta flera veckor innan jag får ett kostnadsförslag och om det sedan blir service lär det ta ytterligare ett antal veckor före jag får tillbaka klockan. Saknar den redan…
Jo, har läst att detta kan vara orsaken, typ att rotorn inte är helt i balans eller något. Vi får se…Segt!
Låter som nåt knas med rotorn kanske?
Myser med en saffran sour
Ja mycket trevlig jag gjorde saffransockerlag men tror man kan utvinna mer saffran smak om man låter det gotta till sig tillsammans med bourbonJäklar! Ser gott ut. Får testa såhär i juletider