Visserligen som en andra smekmånad efter att ha haft den undanlagd ett tag. Men satan i gatan vad bra den är. Har nog aldrig ägt en klocka som jag syncar med så bra som denna. Om huset stod i lågor och jag bara kunnat ta en klocka så hade det få bli denna. Även om det finns andra med högre affektionsvärde och som funnits med upp till 30+ år.
Nu kommer jag inte att göra mig av med denna (delvis för specs och delvis för affektionsvärdet) så är jag lite sugen på att komplettera med en 14270 för att få den lite äldre känslan av perfekt imperfektion, tidigare designen och den (om än sämre) men snyggare claspen.
Om man inte varit så nednördad i klockträsket så hade detta kunnat vara en perfekt exit watch.
En skön Explorer söndag till all!
Nu kommer jag inte att göra mig av med denna (delvis för specs och delvis för affektionsvärdet) så är jag lite sugen på att komplettera med en 14270 för att få den lite äldre känslan av perfekt imperfektion, tidigare designen och den (om än sämre) men snyggare claspen.
Om man inte varit så nednördad i klockträsket så hade detta kunnat vara en perfekt exit watch.
En skön Explorer söndag till all!