• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tråden om Rolex Explorer 1

Tror att det börjar vara dags för mig att testa stål nu - så heads-up om någon skulle vara sugen på att byta sig i motsatt riktning

9F260924-7154-4B00-8D7D-C09DAA5E2C8B.jpeg
Lockande men kan nog inte vara utan min stål.

De ringde från AD för några dagar sedan och sa att de fått in en Explorer 1. Jag tackade nej vilket kändes väldigt konstigt att göra när en AD ringer om en stålrolex. 😂 Hoppas att den landade hos någon annan i tråden.
kul att jag inte är ensam om det ;) Snart är vi där vi var 3-4 år sedan!

1674391250771.png

tackade nej och som du säger hoppas att ngn annan fick möjlighet att få tag på den

Helt rätt, för en full set med "T Swiss T <25" är det lite av en no brainer. Även om jag förstår att det känns bakvänt. 😉
Den nya är fin den med såklart men för min del var det ett lätt val.

kul att jag inte är ensam om det ;) Snart är vi där vi var 3-4 år sedan!

1674391250771.png

tackade nej och som du säger hoppas att ngn annan fick möjlighet att få tag på den
Bra där! Jag hade faktiskt tagit bort mig från listan efter att ha testat den och kände att den var för liten på mig, framförallt med den länken. Men det är en riktigt fin klocka så jag förstår att många vill ha den.

Den nya är fin den med såklart men för min del var det ett lätt val.

Bra där! Jag hade faktiskt tagit bort mig från listan efter att ha testat den och kände att den var för liten på mig, framförallt med den länken. Men det är en riktigt fin klocka så jag förstår att många vill ha den.
Lustigt hur sånt där svänger. Jag hade inte väntat mig att du skulle tycka den nya Explorern var för liten.

Men jag måste säga att det var rätt knepigt att bestämma mellan 14270, 114270 och 124270 men för mig var det länken med easylink som fällde avgörandet mer än någonting annat.
Det finns ett par skäl till att jag tappade intresset för Panerai och ett av dem är att jag hatar att byta band. Jag vill liksom ha en länk eller armband som är rätt för klockan och sen får det vara och även om Explorer är fin på läder eller nato så ser jag faktiskt inte poängen när man har en sådan bra länk.
Med mina störda (platta/ovala) handleder som typ växer/krymper 1cm i omkrets beroende på temperatur är det liksom inget snack.

Kul att det kommer ut fler Explorers till slutkunder iaf och grattis till ett fint exemplar @Staafen snyggt!

Lustigt hur sånt där svänger. Jag hade inte väntat mig att du skulle tycka den nya Explorern var för liten.

Men jag måste säga att det var rätt knepigt att bestämma mellan 14270, 114270 och 124270 men för mig var det länken med easylink som fällde avgörandet mer än någonting annat.
Det finns ett par skäl till att jag tappade intresset för Panerai och ett av dem är att jag hatar att byta band. Jag vill liksom ha en länk eller armband som är rätt för klockan och sen får det vara och även om Explorer är fin på läder eller nato så ser jag faktiskt inte poängen när man har en sådan bra länk.
Med mina störda (platta/ovala) handleder som typ växer/krymper 1cm i omkrets beroende på temperatur är det liksom inget snack.

Kul att det kommer ut fler Explorers till slutkunder iaf och grattis till ett fint exemplar @Staafen snyggt!
Jag trodde inte det heller men tror att det var länken som går från 19-14mm som gjorde det. Det är en riktigt fin ref så jag förstår att många tycker att den är bra.

Stort tack, vad roligt att du gillar den. 🙏🏼

Jag trodde inte det heller men tror att det var länken som går från 19-14mm som gjorde det. Det är en riktigt fin ref så jag förstår att många tycker att den är bra.

Stort tack, vad roligt att du gillar den. 🙏🏼
Ja, det är många som reagerat på det. Jag tänker inte på det alls, kanske för att jag inte är så van vid de klassiska oyster-dimensionerna 20-16mm. Är man det så är det klart att länken känns pyttig. Jag tycker snarare det är befriande med en så nätt klocka som är byggd för hårda förhållanden.

Jag gillar verkligen de äldre referenserna och det faktum att de har 20mm mellan luggarna är ju grymt även om jag då inte gillar att byta band.
Men man måste välja med hjärtat och hjärtat sa easylink.. vi får se om jag håller fast vid det eller byter i framtiden :)

Tillbaka
Topp