• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tråden om Rolex Explorer 1

Godmorgon!

Ex.PNG

Jag är grymt sugen och villhöver prova hur den känns vid första bästa tillfälle.
Provade den för några veckor sedan, gillade den väldigt mycket så ställde mig i kö som alla andra 😅

Ingen historik hos AD så är skeptisk men skadar inte.

Har endast testat en Sub tidigare (114060) och upplever exp40 som en mycket trevligare klocka men det beror nog starkt på att jag gillar det som flyger under radarn.

Varit ute och vandrat i berg och skog, badat, klättrat hoppat och rullat. Men idag när jag och dottern brottades och skojade så släppte ena bandstiftet. Hade den på Nato så den hängde kvar men nu tänkte jag köpa nya fräscha ändå. Vad rekommenderar expertisen? Lättast att gå till AD?
Kastar med en bild framme vandring från några dagar sedan:)
IMG_7447.png

Varit ute och vandrat i berg och skog, badat, klättrat hoppat och rullat. Men idag när jag och dottern brottades och skojade så släppte ena bandstiftet. Hade den på Nato så den hängde kvar men nu tänkte jag köpa nya fräscha ändå. Vad rekommenderar expertisen? Lättast att gå till AD?
Kastar med en bild framme vandring från några dagar sedan:)
IMG_7447.png
Jag hade nog gått till AD. Jag försökte göra lite research på bandstift för något år sedan, men gav upp. Det fanns för mycket på marknaden och (för mig) var det helt omöjligt att avgöra vilka som var bra och vilka som var skräp.

Jag hade nog gått till AD. Jag försökte göra lite research på bandstift för något år sedan, men gav upp. Det fanns för mycket på marknaden och (för mig) var det helt omöjligt att avgöra vilka som var bra och vilka som var skräp.
Ja det kanske är lättast. Har dock bara hört skrämmande historier där man inte bara kan knalla in och köpa nya stift utan att dom vill ha kvar klockan osv. Hoppas dock att det går lättare än så:)

Haha vad behåller de klockan för? Montering av ett bandstift tar ju 5 sekunder… Låter ju helt knasigt om det stämmer.
Killgissar att de kan vilja kolla att den inte är stulen. Men tar man med sig cert eller liknande så borde det inte inte vara några problem.
Vilket jag iof som kund kan uppskatta. 🙂
Men, nu är vi OT. Kan egentligen bara konstatera att det är en sjukt bra klocka! Och om jag skulle leta nya bandstift skulle jag göra det via AD likväl.

DO01017760.jpeg

Så du antar alltså att de kollar alla klockor de får in mot stöldregistret. Det hade ju varit betryggande om så är fallet…
Kanske därför de envisas med detta eviga tjat när man lämnar in en klocka:
”Har du certifikat?”
”Nej, klockan är femtio år gammal och jag har inget cert…” :banghead:

Så du antar alltså att de kollar alla klockor de får in mot stöldregistret. Det hade ju varit betryggande om så är fallet…
Kanske därför de envisas med detta eviga tjat när man lämnar in en klocka:
”Har du certifikat?”
”Nej, klockan är femtio år gammal och jag har inget cert…” :banghead:
Det är väl ändå skillnad på äpplen och päron? Men nu drar diskussionen åt fel håll och OT. Om du vill fortsätta kan vi ta det i Spåkuletråden.

Haha vad behåller de klockan för? Montering av ett bandstift tar ju 5 sekunder… Låter ju helt knasigt om det stämmer.
Precis, har en vän som inte fick köpa dem direkt utan fick lämna in den och hämta den dagen efter hos AD i Stockholm.
Kan köpa att dom önskar se cert (oklart varför egentligen). Har själv blivit nekad trycktest då jag inte hade certet med mig men när jag kunde visa bild på det tillsammans med mitt körkort gick det bra. Rätt skevt😂

Tillbaka
Topp