Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Nyförvärv, 30 min gammal, blir till att hänga mer i den här tråden nu framöver!
Vad fotar du med? Inställningar? Minns jag rätt iPhone 11?Country side
Vad fotar du med? Inställningar? Minns jag rätt iPhone 11?
Snygga bilder hursomhelst.
Tänkte lite på vad min "ideala" 3-4 klock samling vore och kom fram till detta resultat, sen att se alla på samma bild liten stund senare och jag är helt och hållet såld.
Det är en bra trio, helt klart. P39 har ersatts av en Polar. Men visst saknar jag den. Explorer 1 helt fenomenal och nog den absolut vassaste i lådan. Men ExpII kommer inte långt efter. Om du är sugen på en neo-vintage Explorer 1 så gör Steel Reef micro link till de modellerna. Om det funnits innan jag köpte min hade det mycket väl kunnat bli en äldre modell istället.Tänkte lite på vad min "ideala" 3-4 klock samling vore och kom fram till detta resultat, sen att se alla på samma bild liten stund senare och jag är helt och hållet såld.
Snöat in mig otroligt på Explorer 1an, från att inte ha tyckt om den alls till att ha provat på den och nu även skrivit upp mig på väntelistan.
Hmm, tolkar jag sidan rätt att deras lösning bör passa 114270? ser ju väldigt intressant ut.Det är en bra trio, helt klart. P39 har ersatts av en Polar. Men visst saknar jag den. Explorer 1 helt fenomenal och nog den absolut vassaste i lådan. Men ExpII kommer inte långt efter. Om du är sugen på en neo-vintage Explorer 1 så gör Steel Reef micro link till de modellerna. Om det funnits innan jag köpte min hade det mycket väl kunnat bli en äldre modell istället.
Hoppas du får samtalet snart.
Gå till denna sidan, välj sedan modell, 5 alt 6 siffrig ref etc. Jag har den på min 16570, tog ungefär 2min att byta och sitter precis lika bra som på min 124270Hmm, tolkar jag sidan rätt att deras lösning bör passa 114270? ser ju väldigt intressant ut.
Har enbart hunnit testa nya explorer 1an på 40mm, osäker hur jag hade tyckt om 36mm, har testat P39 och tycker den är snudd på för liten för mig även om det är en super ball klocka. Vad är dina tankar på 36 vs 39 vs 40mm på Explorern?Det är en bra trio, helt klart. P39 har ersatts av en Polar. Men visst saknar jag den. Explorer 1 helt fenomenal och nog den absolut vassaste i lådan. Men ExpII kommer inte långt efter. Om du är sugen på en neo-vintage Explorer 1 så gör Steel Reef micro link till de modellerna. Om det funnits innan jag köpte min hade det mycket väl kunnat bli en äldre modell istället.
Hoppas du får samtalet snart.
Utöver att jag har ganska tunna handleder (15,7mm) och det är ganska subjektivt så upplever jag 36mm som bäst. Ett rent hopkok med för mycket svart tavla på 39mm. Tycker 40mm blev bra, men för egen del så gillar jag att den är lite mindre.Vad är dina tankar på 36 vs 39 vs 40mm på Explorern?
Tack för din input! Har lite större handleder än dig på runt 18.5cm om jag minns rätt så 36mm känns lite för litet.Utöver att jag har ganska tunna handleder (15,7mm) och det är ganska subjektivt så upplever jag 39mm. Ett rent hopkok med för mycket svart tavla. Tycker 40mm blev bra, men för egen del så gillar jag att den är lite mindre.
Reser och har rest rätt mycket med min och den är helt under radarn.
Ibland kan det kännas kul med något mer robust på strande! etc. då blir P39 eller ExpII bra. Båda fortfarande under radarn. Skulle jag känna mig lite otrygg (men inte vilja köra Expy) skulle jag välja P39 först.
Här på tunnelbanan i Sydney och på Bondi.
Men Polar är en sjukt trevlig beach klocka.
Men summa summarum; Explorer 36mm är den enda riktiga GADA’n av de tre.
Tackar. Sugen på att prova. Då bör det ju bara vara att klicka hem en 6-siffrig till 114270. Men länken ser ju ut mer som andra 5-siffriga, men det ska väl funka då antar jag.Gå till denna sidan, välj sedan modell, 5 alt 6 siffrig ref etc. Jag har den på min 16570, tog ungefär 2min att byta och sitter precis lika bra som på min 124270
Shop-By-Brand-Rolex-Page
Discover Steel Reef's pioneering watch accessories. Specializing in bespoke, precision-engineered parts for luxury watches, we offer elegant solutions that blend innovation with tradition. Elevate your timepiece experience with our unique, high-quality enhancements.steel-reef.com
Länken kommer med spring bar och byts enkelt ut.
Öppet läge
Stängt läge
Go for it!Tackar. Sugen på att prova. Då bör det ju bara vara att klicka hem en 6-siffrig till 114270. Men länken ser ju ut mer som andra 5-siffriga, men det ska väl funka då antar jag.
Tack för svar!
Hur många tvåtonare har vi här inne?
De finns tillgängliga i typ varje AD så det är bara att slå till för den som är sugen. Vem vet, de kanske är borta väldigt snart då de säljer så dåligtPå tok för få Börjar bli väldigt sugen på en sån!
Får hålla tillgodo med stål ett tag till
Jag tycker det ser riktigt fint ut!Såg ett klipp på sjukt bra fejkrollar så fick lite ångest och öppnade min 124270. Här kan man se paraflex-mekanismen och den blåa parachrom-fjädern. En detalj jag uppmärksammade är att kullagret i navet verkar finnas i lite olika versioner med olika antal kulor. Urverket ser väldigt robust och välbyggt ut men några blåade skruvar hade varit fint.
Du öppnar en klocka som är under garanti ? Vet inte hur dom kan märka det men gör dom det så är det ju adjöss med den.Såg ett klipp på sjukt bra fejkrollar så fick lite ångest och öppnade min 124270. Här kan man se paraflex-mekanismen och den blåa parachrom-fjädern. En detalj jag uppmärksammade är att kullagret i navet verkar finnas i lite olika versioner med olika antal kulor. Urverket ser väldigt robust och välbyggt ut men några blåade skruvar hade varit fint.
Det där är jag inte så orolig över, så länge man inte rör någonting och ser till att packningen sitter som den ska så är det inga konstigheter.Du öppnar en klocka som är under garanti ? Vet inte hur dom kan märka det men gör dom det så är det ju adjöss med den.
Det där är jag inte så orolig över, så länge man inte rör någonting och ser till att packningen sitter som den ska så är det inga konstigheter.