Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Från 116710LN till expy med några andra klockor mellan.Någon här som gått från Sub till Expy? Går i de tankarna själv och vore intressant att höra om någon här gjort samma "förflyttning". Varför gjorde ni det och är ni nöjda med beslutet?
Har inte ägt en sub men både Pelagos 39 och en Explorer II. Om valet skulle vara en klocka så är det Explorern varje dag.Från 116710LN till expy med några andra klockor mellan.
Jag gillar enkelheten, i min mening den lite tråkigare perfektionen som expyn har. Den är nättare och mer diskret, passar till allt.
Båda är klassiska och ikoniska i sin design, men bärs väldigt olika tycker jag.
Från 116710LN till expy med några andra klockor mellan.
Jag gillar enkelheten, i min mening den lite tråkigare perfektionen som expyn har. Den är nättare och mer diskret, passar till allt.
Båda är klassiska och ikoniska i sin design, men bärs väldigt olika tycker jag.
Håller med er båda om att det är något i enkelheten som lockar. Och för mig personligen även storleken. 36 mm är nog sweet spot för mig (även om min favorit - Speedyn - är 42 mm).Har inte ägt en sub men både Pelagos 39 och en Explorer II. Om valet skulle vara en klocka så är det Explorern varje dag.
Som @Devour nämner så är enkelheten och mångsidigheten oslagbar. Enda gången jag faktiskt upplevt Explorer II som roligare är till kostym på Nato. Har överlag svårt för stål länk till kostym och gillar inte Explorern på läder (men antar att det är helt personligt).
Taberg är toppenIdag har vi utforskat Tabergs gruva och sen festade vi till det lite ⛰
Grattis och hoppas den kommer tidigare!I förrgår var årets bästa dag för mig. Lyckades beställa Explorer 224270 av Bergströms i Malmö. Leveranstid 10-12 månader, men den som väntar på nått gott. Om ett år joinar jag ert fantastiska community
Rätt säker på 36mmSlutet på maj testade jag en Explorer. Minns inte riktigt storleken på klocka. Någon som kan utläsa detta med hjälp av bilderna nedan?
Hade velat testa en 14270. Är det rätt jämförelse med 36an ovan? Vet inte riktigt de bärs samma sätt. Tycker en 14270 är riktigt grym neo-vintage. Hade nog passat till det mesta så länge den är servad och tryckt.Rätt säker på 36mm
Det gråa gillade jag bäst.Dr Hädelse is back.
Efter många om och men rörande att slänga på ett strap på den nya 36an så beställde jag quick-release straps i 19mm (ner mot 16mm) och idag fick jag tillslut på dem. Personligen nöjd med alla 3 med svarta kändes väldigt dressigt.
Aldrig tänkt på, men jag kan ju faktiskt dela band mellan min Explorer och Cartier Tank Skaver banden mot boetten något? Krävs böjda bandstift?Dr Hädelse is back.
Efter många om och men rörande att slänga på ett strap på den nya 36an så beställde jag quick-release straps i 19mm (ner mot 16mm) och idag fick jag tillslut på dem. Personligen nöjd med alla 3.
- Svarta gav ett väldigt dressat intryck och känns naturligt med mörk kostym.
- Gråa och framförallt bruna gav ett väldigt casual cool intryck.
Wristshots tack!Dr Hädelse is back.
Efter många om och men rörande att slänga på ett strap på den nya 36an så beställde jag quick-release straps i 19mm (ner mot 16mm) och idag fick jag tillslut på dem. Personligen nöjd med alla 3.
- Svarta gav ett väldigt dressat intryck och känns naturligt med mörk kostym.
- Gråa och framförallt bruna gav ett väldigt casual cool intryck.
Grymt, hade jag vetat hade jag bjudit på en kaffe.Idag har vi utforskat Tabergs gruva och sen festade vi till det lite ⛰
Grymt, hade jag vetat hade jag bjudit på en kaffe.
Är du kvar i taberg?Kaffe och klocksnack är alltid trevligt. Gärna en annan gång!
Är du kvar i taberg?
Wristshots tack!
Aldrig tänkt på, men jag kan ju faktiskt dela band mellan min Explorer och Cartier Tank Skaver banden mot boetten något? Krävs böjda bandstift?
Kör en på varje arm tills vidareFick köpa mig en ny i stål idag(längtat sedan den släpptes), så nu har jag 3st tills jag sålt den jag köpte beggad för ett år sedan