Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jag vet hur det känns. Jag är inne på min 4:e Explorer 1 nu, men det känns bra än så längeSkulle man bara ha 1 klocka var den grym, passar verkligen till allt och hade kunnat köra den 4-ever. Men det är något med sportrolex som är så tråkigt också, kände att det var roligare att vira runt g-shocken på handleden igen. Så den fick ryka fort (självmord att skriva i denna tråd men)
Dålig respons så får svara mig själv, letade fram ett gammalt läder ur bandlådan, testar detta under helgen.Dåligt med läderband i tråden, är sugen på att testa men har hittills inte hittat något som passar bra. Någon som sitter på bra inspobilder?
Det där såg inte helt dumt ut!Dålig respons så får svara mig själv, letade fram ett gammalt läder ur bandlådan, testar detta under helgen.
Har lite svårt när den borstade ytan mellan luggarna exponeras, på nato brukar den knappt synas men nu är det gränsfall. Men rakt uppifrån ser det väldigt bra ut enligt migDet där såg inte helt dumt ut!
Ja, det kan jag nog hålla med om. Känns inte som att den ytan är designad för att vara synlig.Har lite svårt när den borstade ytan mellan luggarna exponeras, på nato brukar den knappt synas men nu är det gränsfall. Men rakt uppifrån ser det väldigt bra ut enligt mig
Detta bandet är ganska tunnt kring stiftet men skulle tro att de flesta band passar utan problem. Detta är en 114270Ja, det kan jag nog hålla med om. Känns inte som att den ytan är designad för att vara synlig.
Hur är det med avståndet mellan hålen i bandhornen och boetten? Passar "normala" band utan problem?
Skönt, inte som på 124270 då! Tänkte testa ett nato för skojs skull när jag rengjorde länken på min men fick inte ens igenom det mellan boett och bandstiftDetta bandet är ganska tunnt kring stiftet men skulle tro att de flesta band passar utan problem. Detta är en 114270
Lækkert - er den Explorer 40?Ute på äventyr
Lækkert - er den Explorer 40?
Mange takDet är en 124270 (36mm) på en 17.5cm handled
Mange tak
Jeg synes ofte det er svært at se om der er tale om 36 mm eller 40 mm på billeder. Jeg har både det gamle 36 mm og det nye 40 mm og på min kontor arm ser 36 mm meget liten ud
Kan bara svara för min del, fick den jag har i en bytesaffär och då jag söker en OP blir denna för lik. Dock positivt överraskad av den, trodde den skulle upplevas annorlunda men faktiskt otroligt skön på handleden.Otroligt vanligt att se 124270 på K&S vill jag påstå.
Har det spekulerats i anledningen till varför anhängare till denna referens ”snabbt” avyttrar?
Samma med min 126710blnr. Jag fick ta ett tunt nato och lägga på plats och sätta dit bandstiften med bandet på plats så gick det. Undrar varför man flyttat in bandstiften så nära boetten jämfört med äldre referenserSkönt, inte som på 124270 då! Tänkte testa ett nato för skojs skull när jag rengjorde länken på min men fick inte ens igenom det mellan boett och bandstift
Så kan man ju faktiskt göra! Gjorde det på en F-91W en gång, men det gällde att man satte bandet exakt där man ville ha det för det fanns inget utrymme för det att flytta på sig sedan.Samma med min 126710blnr. Jag fick ta ett tunt nato och lägga på plats och sätta dit bandstiften med bandet på plats så gick det. Undrar varför man flyttat in bandstiften så nära boetten jämfört med äldre referenser
Otroligt vanligt att se 124270 på K&S vill jag påstå.
Har det spekulerats i anledningen till varför anhängare till denna referens ”snabbt” avyttrar?
Har också noterat detta sammanträffande. Har inte spekulerats. Vad tror du?Otroligt vanligt att se 124270 på K&S vill jag påstå.
Spekulerar här men den har en viss speedmaster-esque funktion i många samlingar i att den är lätt att köpa och sälja om och om igen utan att det kostar allt för mycket. Den är också speedmaster-esque i det att den är så perfekt och bra på allt att den ibland kan upplevas lite tråkig och rastlösa nerdz (som mig själv) behöver röra om i grytan då och då.Otroligt vanligt att se 124270 på K&S vill jag påstå.
Oavsett referens så är Explorer en ”slow burner” som en youtube’are uttryckte det. Håller med, den kan behöva sin tid att växa på en. Köpte den första 2017, den andra 2018 men det var inte förrän med den tredje tidigt 2019 som den har fått stanna. 39-or dessa förstås.Otroligt vanligt att se 124270 på K&S vill jag påstå.
Har svårt att förstå mig på det själv. Frågar du mig är det en dunder-klocka men jag är nog inne på samma spår som @carlmartin.Har också noterat detta sammanträffande. Har inte spekulerats. Vad tror du?