• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tråden om Rolex Explorer 1

Fick låna Explorern en stund.
Hon använder den verkligen som man ska. Repor och dings överallt! :mad:
Har haft den på service men känns inte alls så len och fin i uppdraget. (Den andra Explorern i familjen dras upp mycket lättare)
Den håller dock tiden väldigt bra.
Borde jag lämna in den igen eller är jag bara kinkig?

22E1CA5E-C7EE-435C-9FE3-7570386F1059.jpeg

0E8A6C2E-A861-4AB6-9E0C-E44E710E87FC.jpeg
Den där får du göra som de känns bäst själv med. Det är din 114270 du ska lessna på :D:rolleyes:

Har haft den på service men känns inte alls så len och fin i uppdraget. (Den andra Explorern i familjen dras upp mycket lättare)

Musik i mina öron. Big up till frugan! Jag skulle, om du har möjligt, gå förbi ADn som utförde servicen och be dem kontrollera. Det är förmodligen en quickfix.

Min 14270 känns också ganska så "seg" i uppdragningen. Har tillfälligt ignorerat detta då jag aldrig drar upp den eftersom jag använder den varje dag.
Vad kan tröghet i uppdragningen vara en indikation på?

Min 14270 känns också ganska så "seg" i uppdragningen. Har tillfälligt ignorerat detta då jag aldrig drar upp den eftersom jag använder den varje dag.
Vad kan tröghet i uppdragningen vara en indikation på?
När jag lämnade in min 14270 för en ruckning genomförde de även en rengöring av ”automatmekaniken”, förmodligen uppdraget, vilket gjorde att den idag spinner som en katt.

Det är bara att gratulera! Den ser ut att vara i riktigt fins skick!

Får man fråga vad du fick ge för den. Är själv på jakt efter en lika dan.

image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
Hej på er!

Var ju på jakt efter en tritium med lugholes.....
Efter en stenhård men vänlig förhandling är den på plats sedan någon vecka tillbaka.

Både jag och klockan spinner som en katt :)

Det är bara att gratulera! Den ser ut att vara i riktigt fins skick!

Får man fråga vad du fick ge för den. Är själv på jakt efter en lika dan.

Hejsan!

Jag letade i flera veckor säkert 10tal timmar totalt. Dom jag hittade med tritium och lugholes var antingen överpolerade eller väldigt dyra. Jag dör inte av några poleringar men när det är så uppenbart tunt eller runt... Ja då är jag inte intresserad.

Hittade denna i Frankrike.
Enligt säljaren köpte dom den av ursprungliga ägaren då aldrig polerad. Säljaren servade och polerade den, men har ingenting som bevisar detta, men caset är jäkligt vasst och skarpt så det kan stämma. Enda anmärkningen är väl egentligen att kronan på spännet är lite "rund" då man polerat spännet utan hänsyn till kronan, men det gör mig ingenting.
Tritiumet är vitt men har börjar gå lite åt gräddhållet, vi får se vad som händer framöver :)

Jag gav strax över 40. Mycket pengar men jag ville verkligen ha den.

Den är inte fullset men det gör mig ingenting, Box och cert har jag dock.

Såld i kowloon juni 1994

Helt klart är att dom med tritium och lugholes kostar mera.

Mvh Robin

För mig låter det som att du har gjort en bra affär. Jag är ingen expert på det viset, men det du beskriver hade jag kunnat lägga samma pengar på och känt mig nöjd med det.

Senast ändrad:
Hejsan!

Jag letade i flera veckor säkert 10tal timmar totalt. Dom jag hittade med tritium och lugholes var antingen överpolerade eller väldigt dyra. Jag dör inte av några poleringar men när det är så uppenbart tunt eller runt... Ja då är jag inte intresserad.

Hittade denna i Frankrike.
Enligt säljaren köpte dom den av ursprungliga ägaren då aldrig polerad. Säljaren servade och polerade den, men har ingenting som bevisar detta, men caset är jäkligt vasst och skarpt så det kan stämma. Enda anmärkningen är väl egentligen att kronan på spännet är lite "rund" då man polerat spännet utan hänsyn till kronan, men det gör mig ingenting.
Tritiumet är vitt men har börjar gå lite åt gräddhållet, vi får se vad som händer framöver :)

Jag gav strax över 40. Mycket pengar men jag ville verkligen ha den.

Den är inte fullset men det gör mig ingenting, Box och cert har jag dock.

Såld i kowloon juni 1994

Helt klart är att dom med tritium och lugholes kostar mera.

Mvh Robin
Varför är det så viktigt med luggholes för dig? Tänker du dig att byta armband ofta eller är det bara en grej att ha luggholes på klockan, typ en mer unik grej?
Ps jag hade oxå kunnat tänka mig luggholes utan problem...:) Ds

Varför är det så viktigt med luggholes för dig? Tänker du dig att byta armband ofta eller är det bara en grej att ha luggholes på klockan, typ en mer unik grej?
Ps jag hade oxå kunnat tänka mig luggholes utan problem...:) Ds

jag ville ha lite vintage känsla helt enkelt. Ett vintage läder ska nog införskaffas men jag tror nog den gör sig bäst på länk :)

Ska bli spännande att se vad dessa kostar om några år.

Mvh Robin

jag ville ha lite vintage känsla helt enkelt. Ett vintage läder ska nog införskaffas men jag tror nog den gör sig bäst på länk :)

Ska bli spännande att se vad dessa kostar om några år.

Mvh Robin
Jag hade oxå kunnat tänka mig en med luggholes men det var ingen dealbreaker för min del.

Tjenare allesammans och trevlig söndags-expy-afton!

Jag har en halvår gammal 214270 som går +6 /dygn. Den håller sig alltså precis inom cosc men inte rolex egna -2/+2 /dygn.

Den har varit inne på ruckning en gång tidigare då den gick 5 sekunder för långsamt. Ska man vara jobbig och gå tillbaka med den en gång till?

Tjenare allesammans och trevlig söndags-expy-afton!

Jag har en halvår gammal 214270 som går +6 /dygn. Den håller sig alltså precis inom cosc men inte rolex egna -2/+2 /dygn.

Den har varit inne på ruckning en gång tidigare då den gick 5 sekunder för långsamt. Ska man vara jobbig och gå tillbaka med den en gång till?
Ja, Jag hade krånglat...

Tillbaka
Topp